Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard Gibson The Paul, Special of Junior

    Hoi mensen,

    Ik wou even jullie mening vragen over deze gitaren. Heb zelf onlangs m'n strat verkocht en ik zoek iets nieuws.

    Ik speel voornamelijk rock, blues (rock). Qua prijs komen ze (2de hands) min of meer overeen.

    Ik ga niet optreden en zal thuis op een kleine buizenversterkertje spelen.

    Alvast bedankt voor de reactie.
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    OSLO
    Berichten
    509

    Standaard

    Special of de junoir. Ik zou gaan voor de junior maar das mijn mening. MAar met de special ben je iets veelzijdiger (2 HBs..) Of bedoel je de special met 2 p 90's?
    Gear:
    Guild CE100 ('5
    Vox AC50 ('7

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Music

    special rocks

    junior vind ik iets te speelgoed.

    the paul heb ik altijd een soort wannabe gevonden.

    maar die blauwe studio op marktplaats is ook wel vet, met ebben toets

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb een the paul, en dat is eigenlijk een special met humbuckers. ik zou er eigenlijk nog wel eens p90s of prails in willen zetten oid. ik vind de the paul eigenlijk het lekkerst, vanwege de ebben toets.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euroboy Bekijk bericht
    Special of de junoir. Ik zou gaan voor de junior maar das mijn mening. MAar met de special ben je iets veelzijdiger (2 HBs..) Of bedoel je de special met 2 p 90's?
    Ja die eentje op MP - De eigenaar heeft er 2 SD P90's in zitten.
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik heb een the paul, en dat is eigenlijk een special met humbuckers. ik zou er eigenlijk nog wel eens p90s of prails in willen zetten oid. ik vind de the paul eigenlijk het lekkerst, vanwege de ebben toets.
    Qua bespeelbaarheid zijn er grote verschillen tussen de neks?
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FTI Bekijk bericht
    Qua bespeelbaarheid zijn er grote verschillen tussen de neks?
    hangt heel erg van het exemplaar af. mijn the paul heeft brede, lage frets en een medium halsje, en speelt heel bijzonder (sommige snaren makkelijk, anderen lastig) maar andere the pauls kunnen weer juit heel zwaar spelen overall, of juist makkelijk, etc etc. hangt echt van het exemplaar af.

  8. #8

    Standaard

    Ik zou voor de junior gaan, eenvoud troef!

    En voor blues-rock heb je toch eigenlijk meer dan genoeg aan een p-90 in de brug, een fles bourbon en een gebroken hart?

    (Bij thomann is een nieuwe les paul junior net 700 euro trouwens.)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Moustache Bekijk bericht
    Ik zou voor de junior gaan, eenvoud troef!

    En voor blues-rock heb je toch eigenlijk meer dan genoeg aan een p-90 in de brug, een fles bourbon en een gebroken hart?

    (Bij thomann is een nieuwe les paul junior net 700 euro trouwens.)
    wellicht wel, maar een junior is imho net iets te beperkend ivm die halspup he...

    maar ik vind die LP junior eigenlijk niet een echte junior, en al zeker niet een te gekke gitaar. tuurlijk tis een Junior zoals t is qua specs, maar imho heeft een junior een hals zo dik als een kinderarm, en deze heeft een veel dunnere hals. echt, VEEL dunner. en dat hoor je zo erg. veel dunner geluid, krasseriger, niet die agressieve brul, die vette scheur, die knallende power...

    een dikke hals is eigenlijk een garantie voor een dik geluid denk ik soms. ik merk het in mijn (bescheiden) les paul collectie ook. hoe dikker de hals, hoe meer 'dikheid' zonder modderig te worden, hoe meer power, articulatie, veelzijdiger geluid ook, meer breedte, meer 'dimensies'. een dunne hals geeft eigenlijk altijd hetzelfde soort geluid. Ik merk het bij stock gibsons ook. Door te tweaken aan pickups en frezingen in de body krijg je wel een 'vet' geluid, maar dat wordt dan vaak snel modderig (vandaar dus het idee dat een LP modderig is, de facto...)

    een LP junior met een dunne hals maar wel een p90 slaat als een tang op een varken, imho. het mist de ballen van de body, en de p90 moet dat maar rechttrekken. vaak levert dat een veel te krasserig geluid. ik vind dat de beste LP juniors van dit moment, customshop gibsons zijn, OF de leslie west sig van dean. hoe ze die hebben gebouwd, geen idee. maar het voelt en klinkt wel als een junior.

  10. #10

    Standaard

    wow... dan hebben zet net de prijs verhoogt met 100 euro. Het was net geen 600 euro paar dagen geleden.

    Op Musicstore staat hij nog steeds net onder 600 euro. Helaas zijn ze niet op vooraad - trouwens op geen enkel site. Verder zijn deze modellen minder afgewerkt.. of zo...
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top