Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 48 van 48
  1. #41

    Standaard

    Bij Rudy's in New York stond een '75-er met een maple neck en natural finish te koop voor $7500 en een Lake Placid blue voor ongeveer $8000. Dat vond ik al belachelijk. Natuurlijk wel beiden helemaal orgineel en in nieuwstaat inclusief koffer.

    Ik heb een '73-er die er nog heel mooi uitziet en waarvan alleen de frets niet meer orgineel zijn. Die doe ik nooit meer weg, want hij klinkt echt als een klok. De hals en neckpocket zijn ook enorm stabiel. Bovendien speelt hij enorm lekker en is hij heel erg licht. (Mijn '780er is ook helemaal te gek trouwens...)

    '70's strats kunnen echt super zijn, hoor, maar meer dan €2500 zijn ze niet waard.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wikipedia?
    Je lijstje is wel heel karig. driepunts in '71, einde maple fretboard, introductie maple cap, introductie small headstock, X1 pickup, the strat, C-serie, walnut, elite, dan Smith, bowlingballs.....en natuurlijk dat alle fender strats in '85 uit Japan komen.
    Normaal sla ik Wikipedia over als ik nauwkeurige resultaten wil, maar in dit geval staat er inderdaad een hoop op. En met je termen ben ik ook een hoop verder gekomen.

    Ik heb maar een nieuw topic geopend: Klikkerdeklik!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Mijn pa zei altijd al, het is niet de gek die het vraagt!!!
    Mvgr. Dirk Jan

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk Bekijk bericht
    Dat ie 'm lekker houdt voor 7500,-
    Voor dat geld vind je toch al een berg 60-ies strats hoor! Weet er eentje hier in de buurt uit 62 voor datzelfde bedrag.
    Maarja, hij heeft de tijd mee, over een jaar of 5 kan hij het er inderdaad voor vragen en kwijlen wij weg bij een 70-ies strat for god sakes, dat zijn gitaren waar ze 750 gulden voor vroegen toen ik begon te spelen half jaren 80, omdat geen hond ze nog wilde hebben....en dan stonden ze makkelijk een jaar te koop ...

    jep, maar zo ging het ook met de sixties strats hoor. Waren ook niet allemaal goed. Spreek daar maar eens over met gitaristen van minstens 60 jaar.

    Een jaar of 4 geleden kocht een makker van me dezelfde gitaar (ook met relic bovenaan de body) bij John Dirven voor 2200 euro. Hebben deze gitaar vergelijken met 1 '57 ri en 2 62ri's (American vintage series) en de iedereen die er bij was, vond de oude het minst van allemaal. Makker heeft hem snel terug gebracht naar Dirven.

    Ik denk dat de prijzen toch een beetje gek worden. Vorig weekend was ik op de gitaarbeurs in Affligem (B) en zag daar gitaren staan die daar en op de vintage beurs in Venendael al verschillende jaren worden aangeboden, raken maar niet verkocht. Gewoon maar om te zeggen dat vraagprijs en effectieve verkoopprijs wel eens een eind uit elkaar kunnen liggen.
    Laatst gewijzigd door heavy-metal-thunder; 24 maart 2009 om 21:35

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Klopt absoluut. Ik kom al jaren en jaren dezelfde sixties-strats tegen op verschillende beurzen, vooral in belgie en tja, slechte gitaren zij van alle tijden. ik denk dat ze tegenwoordig een betere productie hebben dan vroeger...
    wat vroeger een k#$^tgitaar was, wordt niet opeens beter met de jaren..blijft goed zoeken dus...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    Een jaar of 4 geleden kocht een makker van me dezelfde gitaar (ook met relic bovenaan de body) bij John Dirven voor 2200 euro. Hebben deze gitaar vergelijken met 1 '57 ri en 2 62ri's (American vintage series) en de iedereen die er bij was, vond de oude het minst van allemaal. Makker heeft hem snel terug gebracht naar Dirven..
    De verkoper IS JD...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De verkoper IS JD...
    héhé... hoogstwaarschijnlijk gaat het hier over dezelfde gitaar.... goeie belegging toch wel, met die ouwe stratjes.

  8. #48

    Standaard

    Beleggingen heb je alleen wat aan als je die zaken ook snel kan verkopen als je het geld echt nodig hebt.
    Anders is het alleen maar een cijfertje op papier van wat een expert/verzamelaar ervoor zou geven, terwijl de maximale opbrengst in de realiteit aanzienlijk lager ligt, omdat de expert/verzamelaar de gitaar niet interessant genoeg vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top