Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: dearmond M65

  1. #1

    Standaard dearmond M65

    Onlangs heb ik op ebay een Dearmond M65 gekocht, beetje een LP junior achtig model, maar met geschroefde nek. Kostte bijna niks, maar dit was vroeger al een goedkoop gitaartje. Ik herinnerde me dat ik indertijd (eind jaren 90?) een paar van die Dearmonds had uitgeprobeerd en dat ze me toen wel bevielen. En deze valt inderdaad mee: klinkt verbazend goed, speelt lekker, de basis is er dus om een beetje te gaan upgraden...
    Ik dacht aan:

    wilkinson wrapover bridge
    gotoh tuners
    gfs lipstick humbuckers (gezien op Hilko z'n laatste zelfbouw, maar misschien laat ik wel gewoon de huidige hb's staan)

    Wat denken jullie, goed idee? Andere suggesties?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    het zijn goedkope gitaartjes maar die ik in handen gehad heb ware nwel stuk voor stuk goede exemplaren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Als de hardware die er nu opzit geen problemen veroorzaakt zou ik het lekker laten zitten.
    Leuk instrument trouwens, gefeliciteerd met je e-bay aankoop.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Lekker Rock 'n' Roll dingetje!! Zou er inderdaad niet teveel aan veranderen, als het geluid zo goed is (tenzij het natuurlijk beter moet) Ik kan de lipstick humbuckers van gfs zeker aanraden. Heb ze zelf gehad en kon er een matige washburn gitaar mee naar redelijk krijgen (en toen verkocht )

    Gefeliciteerd!

  5. #5

    Standaard

    Geluid bevalt idd, maar brug en tuners voelen toch wel erg cheapo aan.
    Als je van dit soort brug naar een wrapover gaat, wordt de snaarlengte wel een stuk verkort, wat is daar het effect van?

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door akkebaas Bekijk bericht
    Als je van dit soort brug naar een wrapover gaat, wordt de snaarlengte wel een stuk verkort, wat is daar het effect van?
    Dan moet je een groter stuk snaar afknippen na de tuners.

  7. #7

    Standaard

    de hardware die hierop zit is goed, en als het geluid je bevalt, waarom zou je er dan nieuwe elementen gaan plaatsen? Ik heb op mijn DeArmond (Starfire Special II) locking tuners gezet, en Piezo van dit forum heeft iets met de potmeters gedaan. Maar verder is het een prima gitaar. Daarnaast heb ik trouwens nog een M75T die ik wat minder vaak gebruik.
    Op mijn DeArmonds zitten (en zaten origineel al) DeArmond 2K single coils.

    Maar in ieder geval gefeliciteerd met je aankoop!

  8. #8

    Standaard

    @ GG: een terechte en nuttige opmerking, maar ik had het eigenlijk over de snaarspanning.

    @ Harry: de pickups overweeg ik inderdaad zo te laten. Was die starfire niet een al wat duurder Dearmond model?

  9. #9

    Standaard

    ja, dat klopt inderdaad wel. Hoe de stemmechanieken waren weet ik niet meer, dacht niet dat ik er klachten over had. Maar de nieuwe locking tuners zijn wel een stuk fijner.....

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top