Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 19 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 184
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    vraagje SD P-Rails ervaringen?

    Hoi allemaal

    Ik wil wat experimenteren met wat PU's op 1 van m'n Gibsons en ik zat te denken aan 'n SD P-Rails bij de hals. Op dit moment kan ik alleen nog vrij weinig reviews zien en ik wil ook weten of het qua output "matcht" met bijvoorbeeld 'n stock LP Studio hals- of brug-HB bij de brug. Plan is om het hals-element bij de brug te zetten of eventueel te vervangen door 'n SD PearlyGates of wat van Bare Knuckles maar die SD P-rails LIJKT iig. interessant qua P90/SC/HB-opties.

    Hierbij 'n plaatje:



    Ben benieuwd, bvD!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Smile

    ik ga ze bijna bestellen voor die nieuwe gele van mij.
    ik wil dan meteen die triple shot rings er bij

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik ben een van de weinigen die ze heeft geloof ik, in nederland in ieder geval, en de meesten die 'm hier getest hebben, hebben 'm gehoord in mijn gitaar. tja, chris, had je maar mijn warmoth's moeten testen op de meeting daar zat 't in.

    maar goed, de tone.

    TE GEK! de p90 is scheurend, brullend, ranzigheid ten top. de stratkant is lekker stratty. echt die quack. de parallelmode is heel warm, bluesy. beetje 'still got the blues' van gary moore zeg maar. slash kan er ook makkelijk mee. en serie: brulboei de gekste. Ik vind 'm in mijn gitaren het lekkerst met 1meg ohm pots, maar dat is niet vanwege de treble die ie mist, maar vanwege de grit en grind die ik erbij wil. Ik vind ze het meest veelzijdig van welke pup ook.

    hij is hotter dan een gemiddelde gibson humbucker, be warned! het is echt een brulboei. hij werkt het best als set trouwens. als enkeltje vind ik 'm wat missen, maar als set van 2 is ie te gek. als brughum ook, maar als duo krijg je er veel meer dingen uit, van een ranzige telecaster tot een over z'n nek gaande les paul. ik heb 'm nu in een LP met tremolo , dikke hals, en een loodzwaar body (koa en walnut), en dat merk je heel erg. echt een LP over the top als ie humbucker is, en een agressieve, door je ziel snijdende strattone. denk aan sultan of swing, los lonely boys, SRV. hangt af van welke positie je kiest; midden is sultan, hals is los lonely, en midden met brug iets dicht (of hals iets dicht en tone op brug iets dicht) geeft instant SRV.

    uit een les paul, dat dan weer wel

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    effe technobabble.

    hij heeft een overwound spoel en 1 underwound spoel. dat geeft een enorme mismatch natuurlijk in parallel, maar juist dat geeft extra harmonics die je anders in serie niet hoort. in serie is 't daarom ook zo'n enorme brulboei.

    hij heeft 2 alnico5 magneten uit mijn hoofd, in ieder geval; 2 magneten, opgesteld als bij de p90. de p90 is de hoofdschotel, met de stratrail voor ruisonderdrukking eigenlijk, maar dan wel ZO groot, dat ie echt een aandeel heeft in 't geluid. het is seymour duncan's antwoord op de bluesbucker denk ik. ook een hotte spoel en een mildere spoel. maar, die heeft maar EEN magneet, en niet een brede spoel en een smallere. de brede spoel pakt meer frequenties op, en geeft een breder geluid dan een smalle. dat merk je bij de stratkant heel erg. maar die voelt zeg maar het heel brede magneetveld, en pikt dus daar wel wat van op zeg maar.

    het werkt imho perfect. liefst wel met een ceramische magneet (zo ver als kan van de stratkant) voor meer scheur, maar daar heb ik dan weer de 1megohm pots voor.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Orph: ik groette je nog bij de laatste meeting maar geen reactie, moest natuurlijk ook voornamelijk bij m'n ampjes/etc. staan dus geen gelegenheid gehad die Warmoth te testen, wist het trouwens ook niet van die pu-config.

    Als HB (in serie) is ie dus vrij hot qua output....

    Ben benieuwd naar de ervaringen van Bass, dat andere "ding" is toch 'n switch in de HB-ring?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Ben benieuwd naar de ervaringen van Bass, dat andere "ding" is toch 'n switch in de HB-ring?
    ja, 2 mini switches waarmee je P90/SC/HUMPAR/HUMSER kan doen, kicke.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Orph: ik groette je nog bij de laatste meeting maar geen reactie, moest natuurlijk ook voornamelijk bij m'n ampjes/etc. staan dus geen gelegenheid gehad die Warmoth te testen, wist het trouwens ook niet van die pu-config.

    Als HB (in serie) is ie dus vrij hot qua output....

    Ben benieuwd naar de ervaringen van Bass, dat andere "ding" is toch 'n switch in de HB-ring?
    heb nog met je staan babbelen hoor... maar goed, is niet cruciaal.

    de triple shots zijn ringen waar inderdaad slider switches inzitten.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Ok (dan vergis ik me, te druk ici/etc.....)

    Zijn die switches 'n beetje "stevig"?

    Op zich vind ik de PU interessant maar ik hoef geen mega high output HB-mode, zeker niet bij de hals....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Music



    ik twijfel ook over hoe klein/makkelijk te pakken/slopen ze zijn.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ze zijn behoorlijk sterk heb ik begrepen. ze kunnen rustig een tik hebben. meer dan push pots in ieder geval.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top