Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 190

Discussie: Tho op Queeste!

  1. #181
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    maar sowieso in mahonie.. Want ik heb een blackout in m'n RR24, dat is gaaf, maar klinkt het zwaar in mahonie?
    die RR is toch van mahonie?! of zit ik nu verkeerd?

    maar het klinkt niet perse zwaar...het heeft een stevig, brullend laag met een snijdend, drukkend mid en een knallend hoog. hoe macwilliams het beschreef, klopt het helemaal.

  2. #182
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    die RR is toch van mahonie?! of zit ik nu verkeerd?

    maar het klinkt niet perse zwaar...het heeft een stevig, brullend laag met een snijdend, drukkend mid en een knallend hoog. hoe macwilliams het beschreef, klopt het helemaal.
    precies wat ik zoek!

    Nee, alle Jackson RR's zijn van Esdoorn, behalve de Kevin Bond signature.

  3. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    precies wat ik zoek!

    Nee, alle Jackson RR's zijn van Esdoorn, behalve de Kevin Bond signature.
    *kuch* Elzen *kuch*
    Of elzen met esdoorn top.

    Dystopia
    facebook.com/dystopianl

  4. #184
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door F*R*E*A*K Bekijk bericht
    *kuch* Elzen *kuch*
    Of elzen met esdoorn top.

    Elzen bedoel ik. Godverdomme, altijd maar dat van Engels naar Nederlands vertalen

  5. #185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    Elzen bedoel ik. Godverdomme, altijd maar dat van Engels naar Nederlands vertalen
    Ik word er ook gek van,
    Maple, Ahorn, Esdoorn.
    Poplar, basswood enz...

    En dan komen er af en toe ook nog Duitse vertalingen tussendoor.
    Dystopia
    facebook.com/dystopianl

  6. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    maar sowieso in mahonie.. Want ik heb een blackout in m'n RR24, dat is gaaf, maar klinkt het zwaar in mahonie?
    het klinkt zeker zwaar in mahony, iets zwaarder dan een mahony/maple combinatie.

    ik heb blackouts in mijn volledig mahonie les paul en het klinkt erg lekker! lekkerder dan mijn andere les paul met mahony/maple
    niet zo zwaar dat het ''bassig'' of modderig gaat klinken, maar echt brullen gewoon.
    erg moeilijk te omschrijven maar het klinkt verdomd lekker
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    het klinkt zeker zwaar in mahony, iets zwaarder dan een mahony/maple combinatie.

    ik heb blackouts in mijn volledig mahonie les paul en het klinkt erg lekker! lekkerder dan mijn andere les paul met mahony/maple
    niet zo zwaar dat het ''bassig'' of modderig gaat klinken, maar echt brullen gewoon.
    erg moeilijk te omschrijven maar het klinkt verdomd lekker
    vergeet niet dat een mahonie RR dunner is dan een mahonie/mahonie LP, en dus wat feller zal klinken. beetje als een gewone flying vee of explorer.

  8. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    vergeet niet dat een mahonie RR dunner is dan een mahonie/mahonie LP, en dus wat feller zal klinken. beetje als een gewone flying vee of explorer.
    misschien een stomme vraag maar kan je dat verschil niet wat bijdraaien met de eq van je amp? lijkt mij dat een mahony randy rhoads body bijna net zo klinkt als een mahony les paul. hoewel elk stuk hout anders klinkt natuurlijk.

    ik denk dat de neck van een rr wel dunner is en dat meer invloed heeft dan het volume van de body
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  9. #189
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    maar sowieso in mahonie.. Want ik heb een blackout in m'n RR24, dat is gaaf, maar klinkt het zwaar in mahonie?
    In het begin had ik ze in de epi lp waar ze de dimarzio's vervingen. Dit geheel over een h&k attax 200 met een behringer cab er onder. Het gevolg was dat de gain knop ongeveer van stand tien naar zeven moest. De blackouts brengen daarbij het geluid van je gitaar niet om zeep. Daarna werd de h&k vervangen voor de engl steve morse sig de gain knop komt nu niet meer boven stand vier uit. Later zijn de blacks in de gibson studio wb gekomen en die is dus uitgehold ofwel van kamers voorzien. En dat mijn waarde vriend was voor mij de gouden combinatie. Vet fucking waanzin, bruut, lomp en weet ik wat nog meer.

    Het lijkt het meest op het geluid van kerry king zoals hij dat laatst had in de heineken M hal


  10. #190
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2008
    Locatie
    Rijswijk
    Berichten
    2.265

    Standaard

    wel jammer dat je maar een pu doet. Ik heb sinds kort de combo blackout brug/ LWCHII neck en dat is gewooon............... niet te omschrijven onwijs vet in iedergeval
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    mezelf, een homo, iemand die niet helemaal 100% is, wat de hele school weet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top