Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar; Bo~el MC7!

    Eindelijk is ie dan binnen! Na bijna een half jaar wachten: m'n nieuwe Bo~el MC7. Vandaag ben ik hem op gaan halen bij We-music in Eindhoven. Ik kreeg eerst echter een kleine teleurstelling te verwachten: in eerste instantie had ik er 1 met een 'tree of life' besteld, maar nu bleek dat deze niet meer gemaakt werden. Het zou dus een 'gewone' dot-inlay worden. Maar goed, na een praatje met Marcel (Coenen, die bij We-music werkt) zo snel mogelijk naar huis!

    Nadat ik thuis ben gekomen natuurlijk meteen ingeplugd en gaan spelen. Het eerste dat opviel.....wat een 'tone'!! In vergelijking met m'n andere gitaren (een Petrucci en Satriani Ibanez) heeft deze Bo~el echt zeeën aan toon en sustain. Wat een fantastisch geluid. Een en ander heeft natuurlijk te maken met de set-neck en het hout van de gitaar (hard-ash).
    Ook het de feel van de gitaar ligt me erg goed. Het hals profiel lijkt op dat van m'n JPM (ondanks dat de hals natuurlijk wel iets breder is), en dat is voor mij een enorm pluspunt. De body ligt qua vorm tussen de JS en de JPM in; niet zo 'lomp' als de JPM en niet zo 'iel' als de JS (om het even gechargeerd te zeggen).
    Verder vind ik de afwerking erg goed, ik kan op de hele gitaar maar 1 kleine imperfectie vinden, en dat is een kleine oneffenheid in de lak (leuk detail; de afdekplaten aan de achterzijde die van hout zijn. Misschien overdrijf ik, maar dit is de eerste gitaar waarbij ik dat zie).
    Door de 5 standen schakelaar en de fase-switch is er een keur aan verschillende geluiden mogelijk; van een jazzy geluid via een warme bluessound naar een 'smooth' leadsound en verder naar een brullend 'chuggah-chuggah' geluid. Ook de elementen (van Bo~el zelf) spreken me erg aan. Hierbij is de fase-swith een leuke optie waardoor je vooral een apart clean geluid krijgt door de 'botsing' van het geluid van de brug en de neck pick-up.
    Verder is de gitaar perfect afgesteld; goede actie en de brug staat precies goed (wellicht dat Marcel daar iets mee te maken heeft gehad). De brug blijft na heftig gebruik trouwens erg goed in stemming.
    Het belangrijkste is dat ie als een droom speelt. Ik moet nog wel wennen aan de 7e snaar. Ik merk dat ik vooral op de a en de d snaar de weg een beetje kwijt ben nu. Maar dat heeft vooral speelminuten nodig, dus dat komt goed.
    Ik ben in ieder geval super tevreden, en ik kan iedereen die op zoek is naar een veelzijdige metal/shred gitaar, deze van harte aanbevelen!

    Voor de liefhebber nog wat foto's (een beetje brasfoto's, maar het was avond en dus donker. Mooiere foto's volgen binnenkort wel een keer).:









    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Gefeliciteerd!
    Huub Boel is een goede vent en zeker een goede bouwer.
    Rock on amigos!

  3. #3

    Standaard

    Heel mooi die nerf door de finish heen, prachtig!
    Lefty Bach Explorer
    Lefty Indie IPR Solid
    Lefty Hohner ST-57
    Lefty Alhambra NW-3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2008
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    109

    Standaard

    Mooie gitaar

    Ik zat al te kijken "wat een dikke nek/toets" oooh het is 7 snaar vandaar die naam

  5. #5

    Standaard

    Prachtige gitaar. Ziet er lekker puur en simpel uit. Mooi die houten plaatjes aan de achterkant, en ook een heel mooie set-neck constructie. Zal ik ook best willen hebben in 6 snarig

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aikara Bekijk bericht
    Ik kreeg eerst echter een kleine teleurstelling te verwachten: in eerste instantie had ik er 1 met een 'tree of life' besteld, maar nu bleek dat deze niet meer gemaakt werden.
    Jammer dat je die "tree of life" niet meer kon krijgen. Toch een beetje raar eigenlijk, want ik heb BO-EL verschillende keren op gitaarbeurzen en demo's gezien, en in elke zin die ze uitspreken zit toch wel een keer of drie het woord "custom".

    Groet, Jan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    zelden een hard ash body gezien met zo'n mooie tekening

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Hele mooie gitaar. Kep zelf een Strat van ash, echt hemels hout. Het blauw is echt prachtig!!!!


    Misschien een beetje onbeleefd, maag mag ik vragen wat het kostenplaatje van zo'n gitaar ongeveer is?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  9. #9

    Standaard

    Mooie kleur zeg! Ook die hout tekekning komt er mooi uit.
    Gefeliciteerd ermee....

  10. #10

    Standaard

    Wel apart idd van die tree-of-life. Die zou het zelfs nog mooier maken, maarja hij is zo ook mooi.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top