Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Mijn eerste gitaar

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Squier affinity is ook echt de standaard beginners gitaar. Kun je geen buil aan vallen. Eventueel te upgraden met een single-coil sized humbuckertje van Seymour Duncan om hem geschikt te maken voor zware distortion. Zo'n humbuckertje kun je 2e hands voor ongeveer 50/60 euro op de kop tikken op marktplaats.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2009
    Locatie
    Zonhoven
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik heb zelf een goede 5 jaar ervaring met klassieke gitaar en ik denk ook wel dat die ervaring mij zal helpen als ik binnen enkele weken mijn eerste elektrische gitaar in handen neem. Er zit wel een periode van 10 jaar tussen dat ik niet veel speelde, maar als ik bij een vriend een gitaar vastneem kan ik nog altijd de songs spelen die ik als 12-jarige uit het hoofd moest leren.

    Hoewel sommigen het hier aanraden om eerst akoestisch te beginnen vind ik wel dat je nog altijd zelf moet kiezen. Als ik een klein budget had, heel graag elektrisch wil beginnen, dan zou ik persoonlijk niet eerst al mijn spaargeld aan een gitaar geven waar ik helemaal geen interesse in heb.

    Een Squier is betaalbaar en ik denk zeker niet slecht als beginnersgitaar.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Borne
    Berichten
    292

    Standaard

    Idd veel mensen zijn op een squier begonnen en veel mensen denken er over om op een squier te beginnen en dat is zeker geen slechte keus voor een klein budget. Maar als je toch een redelijke gitaar hebt, maar echt een slechte versterker schiet je natuurlijk ook niets op. Je moet ook een redelijke versterker nemen natuurlijk. Maar idd, niets mis met squier. het kan natuurlijk altijd beter maargoed

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Squier heeft af en toe echt lekker spelende gitaartjes. Neem alleen wel de tijd om even de hele hals te checken, of de snaren ergens aanlopen. Als ie ergens ratelt, dan is t speel plezier snel een stuk minder.
    Als versterker zou ik zelf voor een 10w roland microcube gaan kost rond de 100,-
    en er zit een best lekker geluid in voor zo'n klein bakkie
    Een goed alternatief, wat ik zelf al een tijdje heel veel gebruik, is een line 6 toneport
    De toneport is een usb plugin voor de pc, met akelig veel apperatuur wat je kan nabootsen
    kost rond de 75,- in de simpelste versie, je geluid is alleen afhankelijk van t geluid van je pc. voordeel is wel: je kan m zacht zetten en t klinkt nog steeds lekker, de meeste familie leden vinden t niet zo aardig als je midden in de nacht gaat oefenen op een gitaar versterker.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Borne
    Berichten
    292

    Standaard

    Wat kan je er aan doen als hij ratelt? Die van mij ratelt nu wel een beetje, vooral bij de dikke lagere snaren:S

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    dat heeft bijna iedereen in beginners fase, als je opeens goed ff vooruit gaat, meestal sla je dan te hard aan oid.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Borne
    Berichten
    292

    Standaard

    Hopen dat mijn spel dan snel vordert k ga mn best doen!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    haha, ik doe mee

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top