Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: Mijn eerste gitaar

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2009
    Locatie
    Amstedam
    Berichten
    6

    Standaard Mijn eerste gitaar

    Hey, nieuw op dit forum en nieuw in de wereld der gitaren, en ik moet nog een gitaar hebben. Ik weet zelf bar weinig van gitaren, en ik ken ook niemand die wat afweet van gitaren, daarom ben ik hier maar eens gaan kijken.
    Ik ben een beginneling, met weinig geld en een voorkeur voor metal (thrash in het bijzonder). Waar moet ik op letten, of kan iemand een model voorstellen? Ik heb zelf een goedkope gitaar gevonden op het internet, een totaalpakket met versterker en alles en nog wat (er staat bij "stratocaster" en "jordan", hoe zeg ik dat, Jordan stratocaster?) maar ik weet niet of die deugt.
    Nog mijn excuses voor mijn grenzeloze onwetendheid.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2003
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    943

    Standaard

    Welkom, maar misschien moet je eens beginnen om dit te lezen, dat helpt : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108302
    Such is life and it's getting sucher everyday.

    *SPAM* 100 watt plexi superlead PPMV in wit tolex te koop! PM voor info!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Allereerst: Welkom op dit forum, leuk dat je meedoet.

    Ten tweede: kijk eens hier (klikken).

    Daar staan misschien wel tips voor je! Veel plezier in je zoektocht.
    Laatst gewijzigd door hole; 12 maart 2009 om 21:03 Reden: Ijzerbroot was me voor :D

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    Allereerst: Welkom op dit forum

    ik kan je wel een tip geven: van die hele goedkope dingen zoals die van jordan (ik gok dat je die gevonden heb op mainmusic, voor 90 euro)
    Het lijkt mooi, maar het is bagger,
    om iets voor te stellen zou je Bijvoorbeeld naar Squier kunnen gaan kijken

    EDIT: 3 reacties, 1 tijdstip, maar ik ben de enige die niet naar dat ding verwijsd, maar het is het zeker waard te kijken, ik heb er ook veel aan gehad zon 1,5 maand gelede :P

  5. #5

    Standaard

    zeker even bij het linkje kijken.
    maar het beste is nogsteeds om gewoon een gitaar winkel in te gaan en gewoon te testen wat jij lekker vind spelen en klinken, dan kom je zeker met een gitaartje thuis waar je helemaal blij mee bent
    suc6 ermee.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2009
    Locatie
    Amstedam
    Berichten
    6

    Standaard

    Bedankt, da's snel. Ik had al gekeken, maar ik weet eigenlijk zo weinig van gitaren, dat ik niet zou weten waar te beginnen. Ik kijk wel wat rond in winkels, 'kweet tenminste dat ik niet die jordan moet hebben.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    haha, mooi man, veel succes, hopen dat je de perfecte gitaar voor jezelf vind!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Wil je niet misschien eerst akoestisch beginnen? Elektrisch is leuk enzo, maar ik heb toch het gevoel dat beginners beter met een akoestische kunnen beginnen inplaats van de sterke verleiding creeren om solos te gaan proberen te spelen. Beginners op een elektrische gitaar klinken naar mijn gevoel ook vaak een stuk valser dan op een akoestische.

    Ik begon op een klassieke nylon snarige en merk dat dat me wel goed geholpen heeft omdat het een erg dikke hals had en een breed fretbord. Je moest gewoon meer moeite doen voor doen, maar dat is juist goed! No pain, no gain he?

    Iemand die goed akoestische gitaar kan spelen, kan dat bijna altijd ook elektrisch. Maar in een omgekeerde situatie zie je vaak dat ze het een stuk minder doen.
    Laatst gewijzigd door hezz; 13 maart 2009 om 00:31

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Borne
    Berichten
    292

    Standaard

    Maar het is zo, dat als je eerst acoustisch gaat spelen terwijl je eigenlijk heel graag elektrisch wil, je minder gemotiveerd raakt en dus minder op die acoustische gaat spelen. Hezz, je hebt wel gelijk. Maar ook ik heb zelf ondervonden dat de motivatie verdwijnt als je acoustisch speelt terwijl je heel graag elektrisch wil. Misschien is een Ibanez wat voor je? of idd een squier, zijn vaak heel veelzijdige gitaren. Miss een met een HSS?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2009
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    262

    Standaard

    Als je Metal gitaar wilt spelen, is een beginnerssetje van Ibanez best een goede optie lijkt mij. Als ik nu even op de Ibanez site kijk, zie ik dat ze twee sets hebben met een gitaar, versterker, gitaarkabels en een gitaarband.

    Ergens boven mij gaf iemand aan dat je ook best met een akoestische gitaar kan beginnen, is een prima idee, maar ik vond het zelf leuker om meteen een elektrische te kopen (wilde zelf ook graag de metal richting op). Mijn vader heeft een akoestische gitaar gekocht op dezelfde dag dat ik om mijn gitaar ging (maar hij kan er niet op spelen dus doe ik dat maar) en ik merk toch dat de akoestische gitaar wat makkelijker speelt, vooral bij het aanslaan van meerdere snaren tegelijk. (kan ook komen omdat ik een superslechte elektrische gitaar heb )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top