Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2006
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    496

    Standaard Super Swede ruilen tegen Squier MIJ?

    Hallo,

    onlangs kreeg ik de aanbieding om mijn Hagstrom Super Swede (met koffer) te ruilen tegen een '84 E Series Squier Strat MIJ met Seymour Duncans en de originele elementen er nog bij.

    Ik heb nog geen foto's van de gitaar gezien en weet nog niet hoe de verdere staat is, maar zou dit een goede ruil zijn?

  2. #2

    Standaard

    Een super swede is veel meer waard dan een squier...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Een super swede is veel meer waard dan een squier...
    ligt eraan, die MIJ squiers zijn serieus veel geld waard, JV squiers gaan zo voor 500-600 euries. dus weet wel ff wat je zegt martijntje.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #4

    Standaard

    Oh ok, ik keek alleen naar de prijs van nieuwe squiers

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Hangt er nogal vanaf wat je doet natuurlijk: de super swede is een les paul achtige gitaar, en squier maakt strats.

    Ik laat even t: 'welke kost meer' deel er buiten, heb ik ook geen verstand van, maar qua spelen verschilt t best wel natuurlijk.

    Strats hebben, met name voor gevoel, vaak een wat smallere hals dan de les pauls. qua scale length zijn ze gelijk, tenminste de swedes zijn 25.5"dacht ik, maar de enige tip eigenlijk zou zijn: speel er eerst eens op. Bij een gitaar weet je binnen 5 noten eigenlijk al of ie lekker speelt. Ik heb zo ooit eens met een mooie bonus van de belastingdienst de hele Feedback afgezocht naar mijn nieuwe gitaar, en uiteindelijk werd t een el cheapo strat kloon omdat alles gewoon gelijk lukte op die gitaar. Ik ging er echt naar binnen om een super de luxe strat american te kopen, maar ze speelden allemaal beroerd, sloegen dood en zo.
    Maar goed voor ik te veel afdwaal: betrek t gewoon op je speel stijl, wat je leuk vindt en wat je zelf er uit wil halen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door espike Bekijk bericht
    Hangt er nogal vanaf wat je doet natuurlijk: de super swede is een les paul achtige gitaar, en squier maakt strats.

    Ik laat even t: 'welke kost meer' deel er buiten, heb ik ook geen verstand van, maar qua spelen verschilt t best wel natuurlijk.

    Strats hebben, met name voor gevoel, vaak een wat smallere hals dan de les pauls. qua scale length zijn ze gelijk, tenminste de swedes zijn 25.5"dacht ik, maar de enige tip eigenlijk zou zijn: speel er eerst eens op. Bij een gitaar weet je binnen 5 noten eigenlijk al of ie lekker speelt. Ik heb zo ooit eens met een mooie bonus van de belastingdienst de hele Feedback afgezocht naar mijn nieuwe gitaar, en uiteindelijk werd t een el cheapo strat kloon omdat alles gewoon gelijk lukte op die gitaar. Ik ging er echt naar binnen om een super de luxe strat american te kopen, maar ze speelden allemaal beroerd, sloegen dood en zo.
    Maar goed voor ik te veel afdwaal: betrek t gewoon op je speel stijl, wat je leuk vindt en wat je zelf er uit wil halen
    Hij spreekt niet vaak, maar wel wijze woorden

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 januari 2006
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    496

    Standaard

    Nou, eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een stratje en ik heb geen geld om er een te kopen. Dat ik de gitaar wil ruilen voor een strat is wel duidelijk. Uiteraard zal ik de gitaar eerst bespelen voor de ruil door gaat.

    Het gaat mij er voornamelijk om of de deal qua waarde goed is. Ik weet dat de SQ series veel geld op brengen, maar hoe zit dat met de E series? Google levert wisselende resultaten op. Ik zie namelijk bedragen van $250 tot € 500.

  8. #8

    Standaard

    Je kan toch gewoon je gitaar verkopen en daar een gitaar voor terug kopen. De ruilmark is veel kleiner...altijd lastig en vaak met compromissen. De waarde weet ik verder niet.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    E series is niet zo gewilt/geliefd als de eerdere series ik zou het niet doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  10. #10

    Standaard

    Doe dan wel ffe volledig doen....

    Mijn Super Swede zou ik nooit ruilen voor genoemde Squier. En dan niet alleen omdat ik al zo'n Squier heb, maar omdat mijn Hagstrom uit 79 is.

    Gaat het bij jou om een oude Hagstrom (in dat geval nooit doen), of een nieuwe, en zou het te overwegen zijn. E-Squiers doen, afhankelijk van staat en originaliteit inderdaad zo'n 350 tot 450.

    (voor zo'n bedrag wil ik mijn Squier trouwens niet verkopen)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top