Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 17 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 164
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    shite!! Twee dikke taalfouten in één post, en dan te weten dat ik wèl een taalpurist ben... *barno's gezicht: fiesta red van schaamte*
    Laatst gewijzigd door barno; 10 maart 2009 om 17:37

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    uhm, hoe moet ik de bovengrens van 20" zien? Is dat de totale lengte? Want dan ga ik niet uitkomen met mijn fretboard-scale van zo'n 14"...

    Ik wilde namelijk deze maken :
    Het gaat om de scale length. Dus van kam tot brug.
    Moet kunnen dan toch?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Het gaat om de scale length. Dus van kam tot brug.
    Moet kunnen dan toch?
    pfff, gelukkig. Want naast dat ik dit een mooie maat vind, denk ik dat hij ook heel speelbaar zal zijn (hals is net zo breed als z'n grote broer).
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Het zijn leuke gitaartjes. Ga je 'm cncen?

  5. #25

    Standaard

    Fantastisch, wat een enthousiasme!
    Ik zat net eens te overwegen: als ik al mijn gitaren bij elkaar tel, kom ik op 10 stuks. Daar zit er ook een bij die nog niet af is en een waar bijna alle onderdelen vanaf zijn geroofd voor andere projecten. Maar wat ontbreekt, is een bas.
    Dus dacht ik in dit kader een mini-basje leuk zou zijn? Ik ben die ook nog niet tegengekomen tussen de andere voorstellen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ja, erg mooi, dat baby LP'tje, burst, body en neck bindings, inlay.... the works


    Toen ik het kleine gitaartje zag, betrapte mezelf of de gedachte: oh, dat maak ik ook even vlug tussendoor... maarreuh ik bedenk me net dat er eigenlijk geen reden is waarom zo'n klein gitaartje echt veel minder werk zou zijn als een grote ...
    tja, wat minder schuren, carven en geen truss rod, maar voor de rest...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Fantastisch, wat een enthousiasme!
    Ik zat net eens te overwegen: als ik al mijn gitaren bij elkaar tel, kom ik op 10 stuks. Daar zit er ook een bij die nog niet af is en een waar bijna alle onderdelen vanaf zijn geroofd voor andere projecten. Maar wat ontbreekt, is een bas.
    Dus dacht ik in dit kader een mini-basje leuk zou zijn? Ik ben die ook nog niet tegengekomen tussen de andere voorstellen.
    mini basje: kweetnie, leuk om te zien zekèr maar zou dat enigszins bruikbaar zijn als bas (hogere pitch), betwijfel het eigenlijk.
    Een mini dobro daarentegen ...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    mini basje: kweetnie, leuk om te zien zekèr maar zou dat enigszins bruikbaar zijn als bas (hogere pitch), betwijfel het eigenlijk.
    Een mini dobro daarentegen ...
    Het enige minibasje dat ik me kan herinneren gezien te hebben: Dread zeppelin! Inderdaad niet super veel laag, maar wel bruikbaar geluidje denk ik

  9. #29

    Standaard

    Dat probleem had ik me ook al gerealiseerd. Maar da's toch een extra uitdaging?
    En er zal toch zeker een bas moeten zijn bij de onvermijdelijke minigitaartjesjam!
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Het zijn leuke gitaartjes. Ga je 'm cncen?
    Uhm, ik denk dat ik de carve wel ga doen met de cnc omdat ik die klaar heb, maar de rest niet, daar zit echt amper tijdwinst in. Tuurlijk is het wel sneller als het eenmaal getekend is, maar ja, dat moet je ook eerst doen en daar ben ik nog helemaal niet zo snel en handig mee. (zeg maar gerust : traag!)
    Dus dan pakken we toch lekker de spookschaaf, beitels en schuurpapier? :-)) Joepie!


    @Aaron : lijkt me geweldig, een kleine bas!!
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top