Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 63
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Broeksterwoude
    Berichten
    862

    Standaard Ibanez JEM 7 VWH Steve Vai White Beauty 2006

    Hallo,

    Ik heb mijn oogje laten vallen (lees: 'Ik heb een dikke gas-aanval') op een:

    Ibanez JEM 7 VWH Steve Vai White Beauty 2006

    Verschrikkelijk geil ding om te zien, en als hij een vooruitgang is op de Ibanezen die ik heb gehad: S540 Custom en RG770; dan is het zeker een aanrader voor mij.

    Hij staat momenteel op marktplaats voor een 1500 EUR, is dit wat een goede prijs of is deze onredelijk?

    Van Meekeren

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Zeker geen onredelijke prijs voor een JEM7V. Van de JEM7V WH staan een hoop kopieën op marktplaats maar degene die jij op het oog hebt (http://link.marktplaats.nl/235328294 neem ik aan) ziet er betrouwbaar uit, de verkoper heeft ook vaker zulke gitaren in de verkoop. De 2006 modellen hebben een Edge Pro, Rosewood toets en een vijfdelige maple/walnut hals, dat lijkt bij deze ook te kloppen.

    Of het echt een vooruitgang is vergeleken met je vorige Ibanezzen ligt vooral aan je eigen voorkeur. Deze heeft wel een modernere tremolo, iets dikkere hals (één of twee mm) en 'echte' DiMarzio pickups.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Zeker geen onredelijke prijs voor een JEM7V. Van de JEM7V WH staan een hoop kopieën op marktplaats maar degene die jij op het oog hebt (http://link.marktplaats.nl/235328294 neem ik aan) ziet er betrouwbaar uit, de verkoper heeft ook vaker zulke gitaren in de verkoop. De 2006 modellen hebben een Edge Pro, Rosewood toets en een vijfdelige maple/walnut hals, dat lijkt bij deze ook te kloppen.

    Of het echt een vooruitgang is vergeleken met je vorige Ibanezzen ligt vooral aan je eigen voorkeur. Deze heeft wel een modernere tremolo, iets dikkere hals (één of twee mm) en 'echte' DiMarzio pickups.
    + dat de Jems als je ze goed afstelt spelen als een droom. Voor mij dan. Als ik op de Jem van mijn gitaarleraar speel dan moet ik er aan wennen dat ik eigenlijk met zoveel gemak speel en dat ik nergens meer voor hoef te werken.
    ESPlayer

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Thumbs up

    ziet er erg mooi uit ja, gewoon gaan bekijken dan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ik had er ook bijna één gekocht, één van mijn favoriete gitaren wat looks betreft! Ik denk overigens dat je er één voor 1300 euro kunt krijgen, dit exemplaar misschien ook wel, hoewel hij er erg goed uitziet.

    Als je hem koopt, ga alsjeblieft geen foto's posten!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Broeksterwoude
    Berichten
    862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Als je hem koopt, ga alsjeblieft geen foto's posten!
    Waarom niet? Ik ga hem toch zeker niet voor het spelen kopen? .. Showen met die Japanse plank!!

  7. #7

    Standaard

    Mijn Ibbie komt ook daarvandaan, betrouwbaar, komt afspraken goed na en houdt je op de hoogte over de stand van zaken mbt levering e.d. als je hem op laat sturen.

    Ben er erg over te spreken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Heb onlangs mijn S540FM verkocht voor zegge en schrijve 450 euro, omdat ik niet meer aan de nek kon wennen. Aan een redelijk bekende Amsterdamse jazz gitarist, die man heeft een unieke verzameling Ibanez Artfield gitaren van eind jaren 80.
    Ik vind het opvallend dat die JEMs zo duur zijn, destijds waren ze nieuw niet duurder dan de top S540's. Natuurlijk speelt de connectie met Steve Vai mee maar op de 540 hebben ook bekende gitaristen gespeeld zoals Frank Gambale.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    Ik vind het opvallend dat die JEMs zo duur zijn, destijds waren ze nieuw niet duurder dan de top S540's. Natuurlijk speelt de connectie met Steve Vai mee...
    Die connectie was er altijd toch al?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    Niet dat ik je van enige pret wil ontdoen, maar JEM's zijn zelfs nieuw geen 1500€ waard. eigenlijk is dit een RG met echte DiMarzio pups en een gat in de body.
    Voor 1500€ koop ik veel liever een Jackson USA of een ESP. En als het echt een ibanez moet zijn, dan zoek je voor dat geld beter een J-custom (wel heel moeilijk te vinden).

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top