Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz Bekijk bericht
    Je kunt de gaten ook opvullen met houtvuller en dan een likje witte verf eroverheen doen ofzo maar liever twee gaten (die er overigens stoer en rock'n'roll uitzien) dan twee van die half-kloppende witte vlekjes op de body..

    Maargoed, mijn gitaar ziet er dan ook zo uit

    Wel nieuwe elementen zeker! Anders glimmen ze noooit zo mooi!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Ik heb een Cadillac met een bigsby erop gemonteerd. Is gedaan door de vorige eigenaar, bij vox humana. Ik kan de oorspronkelijke brug-gaten ook nog zien zitten, maar daar stoor ik me totaal niet aan. De bigsby is namelijk goud, en in de gaten in mn body zitten 2 gouden "pluggen" oid, met schroefdraad erin. Daarnaast zitten de gaten half onder de bisgby, waardoor het al helemaal niet zo erg opvalt. (goud op goud)
    Maarja, het is wel een les paul model dus ik weet niet in hoeverre dat te vergelijken is met jouw SG.
    Enfin, als je er nou heel erg mee zit, met die gaten: Informeer even of je er van die pluggen in kan zetten!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Op het gevaar af dat jullie me een ouwe zeiker gaan vinden:
    Ik lees hier dus helemaal géén negatieve geluiden over deze ontstemmechanieken- los van de gatenkaas. En hoewel ik Bigsby's best tof vind, is deze lofzang toch wat té positiefchristelijk.

    Bigsby's kunnen - met name bij verkeerde montage en/of afstelling voor vreselijke problemen zorgen. En ze vreten bijna per definitie sustain.

    Ik mag me er eigenlijk niet mee bemoeien, ik heb niet eens een SG. Maar mijn maat wel: een 73'er met de Gibsonbigsby (=bigsby zonder logo). Mooie gitaar, klinkt heerlijk. Maar het kreng ontstemt als mn vorige vrouw. Hangt bij m thuis een beetje aan de muur mooi te wezen...( die sg, niet mn vorige vrouw)
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Op het gevaar af dat jullie me een ouwe zeiker gaan vinden:
    Ik lees hier dus helemaal géén negatieve geluiden over deze ontstemmechanieken- los van de gatenkaas. En hoewel ik Bigsby's best tof vind, is deze lofzang toch wat té positiefchristelijk.

    Bigsby's kunnen - met name bij verkeerde montage en/of afstelling voor vreselijke problemen zorgen. En ze vreten bijna per definitie sustain.

    Ik mag me er eigenlijk niet mee bemoeien, ik heb niet eens een SG. Maar mijn maat wel: een 73'er met de Gibsonbigsby (=bigsby zonder logo). Mooie gitaar, klinkt heerlijk. Maar het kreng ontstemt als mn vorige vrouw. Hangt bij m thuis een beetje aan de muur mooi te wezen...( die sg, niet mn vorige vrouw)

    Piet heeft een punt, als je het laat doen, laat de Bigsby dan monteren door iemand die er veel ervaring mee heeft en ook weet wat die doet.

    Ik wil eigenlijk op mijn Hondo SG ook een Bigsby, maar ben door meerdere gewaarschuwd dat dit een voorzichtig karweitje is en indien het fout gaat het gevolgen heeft voor mijn gitaar.

    ik zie trouwens op de foto's (correct me if i'm wrong) bij de SG's ook allemaal nog de standaard tune-o-matic zitten, terwijl ik in de veronderstelling ben dat deze gewisseld moet worden voor een rollerbridge?

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Piet heeft een punt, als je het laat doen, laat de Bigsby dan monteren door iemand die er veel ervaring mee heeft en ook weet wat die doet.

    Ik wil eigenlijk op mijn Hondo SG ook een Bigsby, maar ben door meerdere gewaarschuwd dat dit een voorzichtig karweitje is en indien het fout gaat het gevolgen heeft voor mijn gitaar.

    ik zie trouwens op de foto's (correct me if i'm wrong) bij de SG's ook allemaal nog de standaard tune-o-matic zitten, terwijl ik in de veronderstelling ben dat deze gewisseld moet worden voor een rollerbridge?
    Ja ik ga het bij Voxhumana laten doen. Dat zijn zoiezo prof's en ik ga dus even informeren of ik er andere pluggen in kan laten zetten dat ik de Bigsby op de fabrieksgaten kan monteren. En dus ook even kijken of het met een Tun-o-matic brug wel kan. Denk het wel ik zie het wel vaker.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2006
    Locatie
    omgeving rotterdam
    Berichten
    205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Piet heeft een punt, als je het laat doen, laat de Bigsby dan monteren door iemand die er veel ervaring mee heeft en ook weet wat die doet.


    ik zie trouwens op de foto's (correct me if i'm wrong) bij de SG's ook allemaal nog de standaard tune-o-matic zitten, terwijl ik in de veronderstelling ben dat deze gewisseld moet worden voor een rollerbridge?
    Ik heb ook een bigsby laten monteren bij vox humana (en gelijktijdig een andere topkam), kost een paar tientjes meer maar dan heb je dus ook een prima werkend, niet onstemmend tremolo

    Je tune o matic brug hoef je niet te wisselen... Als je zoekt op rollerbridge kom je topics tegen over de voor en nadelen en de conclusie was dat je het beter niet kan doen... Ik heb nog steeds de originele brug en heb daar geen problemen mee gehad
    !Rock 'n Roll!

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterX Bekijk bericht
    Ik heb ook een bigsby laten monteren bij vox humana (en gelijktijdig een andere topkam), kost een paar tientjes meer maar dan heb je dus ook een prima werkend, niet onstemmend tremolo

    Je tune o matic brug hoef je niet te wisselen... Als je zoekt op rollerbridge kom je topics tegen over de voor en nadelen en de conclusie was dat je het beter niet kan doen... Ik heb nog steeds de originele brug en heb daar geen problemen mee gehad
    Heb je foto's van je gitaar met bigsby? Bigsby kost daar 139 euro toch? Hoeveel kost het monteren dan?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    daar ben ik nu ook wel benieuwd naar

  9. #29

    Standaard

    @PeterX

    Komop laat die foto's zien? En waarom zou je een andere topkam erop zetten?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2006
    Locatie
    omgeving rotterdam
    Berichten
    205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolder Bekijk bericht
    @PeterX

    Komop laat die foto's zien? En waarom zou je een andere topkam erop zetten?
    Een nieuwe topkam kost relatief erg weinig, terwijl problemen met de stemming van je gitaar vrijwel altijd komen door een niet zo goede topkam, en niet door de stemmechanieken zelf.


    De exacte prijs weet ikniet meer, maar de bigsby (gouden versie, 150 euro) met montage, afstellen en nieuwe snaren was ongeveer 200 euro....

    !Rock 'n Roll!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top