Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Lekkende(?) standby switch

    Hey,
    in een ander topic had ik tussen neus en lippen door een vraag over een standby switch, maar daar is nog niet op geantwoord. Dus ik dacht dat ik hier meer kans van slagen had.

    Het 'probleem': als ik mijn Peavey Classic 50/50 op standby zet en veel volume erin gooi (een akkoord bijvoorbeeld) dan komt er toch signaal door (lees: gekraak).
    Betekent dit ook dat ik moet oppassen met het onbelast laten van de poweramp? Of is dit een veel voorkomend verschijnsel?

    In hetzelfde topic kwam toen ook de vraag (door wiegersma) of het onbelast laten van een poweramp terwijl het volume dicht staat ook schadelijk is?

    Groet,
    Rik
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Als het akkoord uit sterft, Dan wordt de Standby via de zgn. middenaftakking van de hoogspanning geschakeld. Er zit nog wat spanning in de elco's. En die maak je dan leeg met je akkoord. In dat geval kan het geen kwaad.
    Nico


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Als het akkoord uit sterft, Dan wordt de Standby via de zgn. middenaftakking van de hoogspanning geschakeld. Er zit nog wat spanning in de elco's. En die maak je dan leeg met je akkoord. In dat geval kan het geen kwaad.
    Je bedoelt als ik een akkoord aansla en dan de standby switch aan zet? Heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ik bedoelde dat wanneer de standby switch ingeschakeld is en ik dan redelijk wat volume door de poweramp heen gooi dat er toch zeer kort wat signaal 'lekt' (wat dus klinkt als gekraak)
    Klinkt zeg maar alsof je een snelle gate hebt ingesteld (snelle attack en release) en je signaal net even tegen de threshold aankomt. Dit geeft een soort kort klikkend/krakend geluid.

    Of dit constant blijft gebeuren als ik het of dat dit verdwijnt na verloop van tijd (spanning uit de elco's verdwijnt) zou ik even tijdens de volgende rep uit moeten proberen... wordt dus vervolgd
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top