Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2009
    Locatie
    Zonhoven
    Berichten
    150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    Misschien dat de TS ons kan verblijden met wat hij er zelf mee wil/kan:

    * Muzieksmaak
    * Gebruikte apparatuur
    * is het voor thuis of optredens

    enzovoorts
    * Vooral Stevie Ray Vaughan, Jimi Hendrix, Soundgarden, Audioslave, .. Geen hardrock of metal.
    * Ben beginner en heb nog geen apparatuur, ben vooral nog informatie aan't verzamelen, maar de gitaar zal waarschijnlijk een Classic Player 50's Strat worden.
    * Alleen voor thuis.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Met een strat kom je dan wel een eind in de richting ja, maar als iedereen zegt dat deze versterker vooral clean hard kan dan heb je er dus niet zoveel aan, meeste dat jij wil spelen is niet erg clean. Plus dat de gemiddelde 100 watter met 2x12 veels te hard is om thuis te spelen.

    Ik kan je dus wel zeggen dat je waarschijnlijk meer aan een andere versterker gaat hebben. Iemand een zinnig advies?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2009
    Locatie
    Zonhoven
    Berichten
    150

    Standaard

    Goed, niet voor die versterker gaan dus. Heb eens een filmpje gezien waar de volledige setup van SRV getoond werd, maar vind het niet meer. Gaat waarschijnlijk ook te duur zijn.

    Mijn budget voor alles (gitaar, versterker, ..) is +/- €1000. Dus de versterker mag tussen €200 en €300 kosten. Als iemand iets weet in die richting ben ik heel tevreden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BosaBoss Bekijk bericht
    Goed, niet voor die versterker gaan dus. Heb eens een filmpje gezien waar de volledige setup van SRV getoond werd, maar vind het niet meer. Gaat waarschijnlijk ook te duur zijn.

    Mijn budget voor alles (gitaar, versterker, ..) is +/- €1000. Dus de versterker mag tussen €200 en €300 kosten. Als iemand iets weet in die richting ben ik heel tevreden.
    naar mijn mening kun je beter voor 200-300 euro een london city spitfire (gitaar) kopen, die zijn ongeveer even goed als de classic players, dan heb je direct een stuk meer pegels te besteden voor een versterker. dit laatste is namelijk de meest bepalende factor voor je geluid en niet je gitaar.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2009
    Locatie
    Zonhoven
    Berichten
    150

    Standaard

    Wat voor versterker raad je mij aan voor mijn muzieksmaak (SRV)? Voor 3 à 400 euro.
    Hij moet ook wel goed clean kunnen spelen, want niet alles wat SRV speelt is met veel effect. Neem nu bijvoorbeeld instrumentals als Tin Pan Alley of Riviera Paradise.

    Edit:

    Een SRV setup kan ik voorlopig financieel wel uit mijn hoofd zetten denk ik...
    Laatst gewijzigd door BosaBoss; 7 maart 2009 om 18:04

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BosaBoss Bekijk bericht
    Wat voor versterker raad je mij aan voor mijn muzieksmaak (SRV)? Voor 3 à 400 euro.
    Hij moet ook wel goed clean kunnen spelen, want niet alles wat SRV speelt is met veel effect. Neem nu bijvoorbeeld instrumentals als Tin Pan Alley of Riviera Paradise.

    Edit:

    Een SRV setup kan ik voorlopig financieel wel uit mijn hoofd zetten denk ik...
    Met een budget van €1000 is dit natuurlijk niet haalbaar. Richt je op een goeie strat, die je voorziet van dikke snaren (heb zelf 0.13 - 0.60) en stem hem in Eb. Dan ben je al halverwege. Verder zou ik kijken naar een leuk tweedehands buizenbakkie en een of twee tubescreamertjes. Maar vergeet niet: je geluid komt alleen maar in de buurt, het wordt NOOIT hetzelfde, want dat zat in zijn vingers.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2009
    Locatie
    Zonhoven
    Berichten
    150

    Standaard

    Dit misschien al genoeg voor binnenshuis? Een VOX van 30 Watt:
    http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=105885&taal=0

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Voor €300 - 350 zou er toch al een tweedehands Fender Pro Junior moeten te vinden zijn. Ik zou daar eens naar uitkijken. En zoals GG zei, een tubescreamer(clone).

    EDIT : Wat linkjes
    Fender Pro Junior
    Peavey Classic 30
    Peavey Valve King, maar voor die prijs kan je beter een nieuwe kopen naar mijn mening.
    Epiphone Valve jr. met cab
    Laney VC 50 Misschien wat te veel van het goede voor thuis
    Laatst gewijzigd door Kakihara; 8 maart 2009 om 08:19
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2009
    Locatie
    Zonhoven
    Berichten
    150

    Standaard

    Thx

    Die Alnico Weber speaker, in de Pro Junior, is die van goede kwaliteit?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top