Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard Celestion Blue AlNiCo VS Chinese Vox Blue Speakers

    wel interssant youtube sound sample met het verschil tussen engelse celestion blue's en chinese celestion blue's

    http://www.youtube.com/watch?v=cAQfmJ7dmRk

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Da's inderdaad anders. Vraag is natuurlijk hoeveel uur die beestjes al zijn ingespeeld en vooral of daar veel verschil tussen zit. Maar dan nog: ja, klinkt anders.....maar waarom de Chinese nou ineens slechter zou moeten zijn???
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3

    Standaard

    Hoor niet superveel verschil, vind de een dan ook niet beter dan de ander. Sowieso lastig om via youtube te beoordelen.
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  4. #4

    Standaard

    Die eerste vind ik wel heel erg mooi!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Die eerste klinkt veel 'schoner' en gedefinieerder en warmer. Duidelijk verschil hoor!

  6. #6

    Standaard

    Deze vergelijking slaat totaal nergens op omdat de eerste vox een ac30TB of TBX is en de laatste vox een limited Brian may ac30 (met alleen volumeknop).

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swampash Bekijk bericht
    Deze vergelijking slaat totaal nergens op omdat de eerste vox een ac30TB of TBX is en de laatste vox een limited Brian may ac30 (met alleen volumeknop).
    Even beter het info verhaaltje erbij lezen. Het zijn de chinese speakers die uit de brian may ac30 zijn gehaald en in de tbx zijn geplaatst en ook zijn vergelijken met de engelse blue's die in de tbx zaten.

    In de test is dus dezelfde amp gebruikt.

  8. #8

    Standaard

    Vind de eerste speakers ook veel beter klinken maar het blijft youtube kwaliteit. De eerste klinkt warmer en vooral minder fuzzie hoog. De chinese klinkt wat stijf, misschien zijn die niet ingespeeld. Dus het kan ook oneerlijk zijn, maar zoals het nu klinkt, vind ik die engels veel mooier. Meer definitie, minder vlak, het geluid lijkt wat dieper weg te komen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grooveyard21 Bekijk bericht
    Even beter het info verhaaltje erbij lezen. Het zijn de chinese speakers die uit de brian may ac30 zijn gehaald en in de tbx zijn geplaatst en ook zijn vergelijken met de engelse blue's die in de tbx zaten.

    In de test is dus dezelfde amp gebruikt.
    sterker nog, hij heeft ook precies dezelfde settings gebruikt voor beiden speakers (las ik op een forum). het is een eerlijke vergelijking en het verschil wat je hoort op het filmpje komt aardig overeen "in het echt". ik heb het verschil namelijk ook gehoort toen ik twee verschillende ac30's heb uitgetest, een met de UK en een met de Chinese speaker.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bastiaanvanbeek Bekijk bericht
    sterker nog, hij heeft ook precies dezelfde settings gebruikt voor beiden speakers (las ik op een forum). het is een eerlijke vergelijking en het verschil wat je hoort op het filmpje komt aardig overeen "in het echt". ik heb het verschil namelijk ook gehoort toen ik twee verschillende ac30's heb uitgetest, een met de UK en een met de Chinese speaker.
    Uit mijn ervaring blijkt dat je bij verschillende speakers ook weer je amp settings wat moet aanpassen om het beste geluid te krijgen.
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top