Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 77 van 77
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Karakterloos, of transparant, ik vind mijn G-sharp heel hi-fi klinken. Zit er ook een lo-fi delay op de G-major? Best aardig. Zal het wel niet halen bij een echte analoge delay, maar goed.
    Nee die is inderdaad ook hi-fi.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.576

    Standaard

    Kun je bij de G-Major ook de mod sectie halen door je delays? (zoals bij de G-System), zo ja, probeer dan eens een lichte vibrato te pakken en te spelen met de high cut van de vibrato. Het karakter van de repeats van de delay veranderd dan ontzettend.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #73

    Standaard G-Major + schakelen kanalen (mesa MKIII)

    Zijn er gebruikers die ook de kanalen schakelen met de G-major?
    Wat zijn de ervaringen?

    Ook lees ik veel over het gebruik van mixers.
    Heb ik (veel) tonesuck als ik hem gewoon in mijn effect-loop zou 'hangen'?

    Lees overigens ook her en der dat de effectloops van Mesa niet super zijn.
    Is dat een fabel... of???
    Een effectloop zorgt er toch alleen voor dat het pre-amp signaal 100% door de effectloop gaat en dan de eindtrap in?
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Zijn er gebruikers die ook de kanalen schakelen met de G-major?
    Wat zijn de ervaringen?

    Ook lees ik veel over het gebruik van mixers.
    Heb ik (veel) tonesuck als ik hem gewoon in mijn effect-loop zou 'hangen'?

    Lees overigens ook her en der dat de effectloops van Mesa niet super zijn.
    Is dat een fabel... of???
    Een effectloop zorgt er toch alleen voor dat het pre-amp signaal 100% door de effectloop gaat en dan de eindtrap in?
    Heb ik inderdaad gedaan en dat werkt 100%.
    Je hebt tonesuck als je het hoort. Dus als je er geen last van hebt moet je 'm gewoon serieel blijven gebruiken. Da's veel makkelijker.
    Ik heb geen idee van de fx-loops van Mesa, maar fx-loops zijn soms mixbaar van 0 tot 100% (soms traploos, soms niet). Dan kun je dus een parallelle loop creeren.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    ik heb sinds kort een G Major 2 die ik bedien met een Behringer FCB 1010. In het verleden had ik al wat multi fx gerief gehad, maar nooit een succes. Al na 20 minuten zat het terug in de doos ik vond het veel te ingewikkeld. Bij de GM2 heb ik de basisfuncties al wat onder de knie. Ik zet hem in de fx-loop van mijn Marshall DSL (is dat serieel of parallel) en schakel er ook de 3 kanalen mee (gemodde dsl) en dat werkt allemaal vlot en de GM2 is zodanig ingesteld dat ik een pedaal van de FCB 1010 mijn volume -6 dB kan afnemen (dus pedaal naar beneden voor soloboost).

    Momenteel ben ik er erg tevreden mee, maar ik moet de settings nog fine tunen.De Wah vind ik momenteel niet zo goed, maar dat kan ook weer met afstelling te maken hebben. Zijn er websites waar ik settings kan downloaden??

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    De wah klinkt niet zoals je bent gewend omdat ie nu in de loop zit, en niet voor de preamp. Valt niets aan te veranderen. Hetzelfde geldt voor de compressor.
    Ik zal straks eens kijken of ik nog een backup heb liggen van mijn GM2 presets.
    Alexander van Engelen

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    De wah klinkt niet zoals je bent gewend omdat ie nu in de loop zit, en niet voor de preamp. Valt niets aan te veranderen. Hetzelfde geldt voor de compressor.
    Ik zal straks eens kijken of ik nog een backup heb liggen van mijn GM2 presets.
    thx. Hoe lees jij die in? Via Vyzor?
    Klopt wel wat je zegt over de Wah, ik heb ooit mijn gewone Wah (Cry baby cloontje) in de fx loop gehad en dat klonk meer als een swell pedaal dan als een wah, en de GM2 dat dat net zo.

    btw: interessant topic trouwens!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top