Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard Rocken op een Gretsch met Dynasonics

    Ik wil een Duo Jet gaan kopen, echter twijfel ik tussen eentje met dynasonics een met filtertrons en een Gretsch power jet met extra output tv-jones.

    Nou staat er momenteel een mooie te koop met dynasonics, maar als ik de filmpjes zie op youtube, is dat te rockabilly, maar ik speel zelf over een Vox AC15 of een Marshall JMC800 4010. Dus gaat t zowieso anders klinken.

    Nu twijfel ik, heeft er hier iemand eentje?
    Ik wil geen metal gaan spelen, maar soms wel richting oude AC/DC, dus hard en clean, maar Malcolm speelt over een Gretsch met filtertrons.

    Tips iemand?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay75 Bekijk bericht
    oude AC/DC, dus hard en clean,


    hard okay, maar clean???

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht


    hard okay, maar clean???
    Behoorlijk clean ja. Zit maar een klein randje aan bij Malcolm. Angus gebruikt meer overdrive, maar ook niet echt veel ofzo.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Ja ..maar dus niet clean

    (en of het nu wel of niet clean is: het ROCKT natuurlijk wel de pan uit!)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    het is maar een beetje scheur, komt meer doordat ze (volgens mij) met het volume to the max. open spelen.... door het volume scheurt het vanzelf
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Ik had in mijn electromatic hollow body van die dearmond pu's zitten, bijna hetzelfde als de dynasonics dus. Deze heb ik laatst vervangen door tv jones classic filtertrons. Qua overdrive sound is echt veel beter/strakker dan de dearmonds. Niet dat die slecht waren hoor, alleen klonken ze gewoon veel rommeliger met overdrive. Clean is het een heel ander verhaal. Dan klinken dearmond pickups echt niet minder dan filtertrons, gewoon heel anders.

    Ze hebben nu trouwens wel een Billy Zoom model waar dynasonics in zitten, die gast speelt punk. Dus het zou goed moeten lukken, toch? http://www.gretschguitars.com/gear/i...&cat2=&q=&st=1
    Laatst gewijzigd door episua; 6 maart 2009 om 13:00 Reden: extra toevoeging
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Die Dynasonics klinken warmer dan een stel TV-Jones of Filtertrons. Het zijn ook pure singlecoils, met verstelbare pooltjes. Veel mensen denken daarom ten onrechte dat het HB`s zijn. De TV-Jones en aanverwante artikelen hebben meer output in het midgebied en daarom reageren drivepedalen of Marshall-achtige versterkers daar zo op.
    Voor beiden zijn liefhebbers.
    De Dynasonics zijn heel mooi bij Surf & Rockabilly waarbij nogal wat reverb wordt opengetrokken.
    Voor overstuurde rock zou een TV-Jones Classic of dergelijke mooier moeten klinken. Ze zijn er nog feller trouwens.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Tuurlijk gaat dat

    The Chet III bewijst het
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Vet!

    Toch heb ik een Power Jet besteld zojuist

    Over 3 weken zou deze binnen moeten zijn!

    http://www.guitarworld.com/article/g...lectric_guitar

    Echt een vet ding!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top