Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Koch Studiotone fx-loop brom

    Hoi,


    Ik heb een Koch StudioTone head.
    Ik gebruik ook nog een ISP Decimator G-String pedaal (= 2 maal decimator) en de ISP zit dan:
    1) tussen gitaar en amp
    2) in de fxloop

    Als ik de Koch (zonder ISP ertussen) aanzet is er nix aan de hand.
    Maar als ik de ISP aansluit, dan geeft de Koch een lichte brom (uit de speaker).
    Als ik de kabels aan de rechterkant over de Studiotone leg, dan wordt de brom harder. Als ik de kabels over de linkerkant over de Studiotone leg dan wordt de brom iets zachter.
    Als ik het ISP pedaal bovenop de rechterkant van de Studiotone zet, wordt de brom harder. Als ik het ISP pedaal bovenop de linkerkant van de Studiotonezet, wordt de brom iets achter.

    Kan iemand mij vertellen hoe dit komt?
    Waarom is de Studiotone aan de rechterkant zo gevoelig?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Trafootje misschien ? Ik heb zelf een studiotone gehad en de eerste serie studiotones hadden zwakke trafo's (ik heb het meegemaakt dat deze uitviel).

    Andere mogelijkheid: check je kabels. Duurdere (beter gewikkelde) kabels kunnen ook veel uitmaken.

    Mogelijkheid 3 is dat je fx loop eens doorgelicht moet worden.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Trafootje misschien ? Ik heb zelf een studiotone gehad en de eerste serie studiotones hadden zwakke trafo's (ik heb het meegemaakt dat deze uitviel).
    Ik heb Studiotone v2.
    Maar het opvallende is dat ik die lichtebrom niet heb als ik de Koch zonder de ISP aansluit. Daarom denk ik eerlijk gezegd niet dat de trafo het probleem is, of zou dat dan alsnog kunnen?


    En dit staat er in de handleiding:
    Als bij het aansluiten van effectapparatuur op de
    STUDIOTONE brom onstaat, kan dit veroorzaakt
    worden door een z.g. aardlus.

    Maar dan snap ik niet waarom rechts bovenop de Studiotone zo brom gevoelig is?
    Laatst gewijzigd door Lex81; 7 maart 2009 om 14:59

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Het zal dan ook niet de schuld zijn van ofwel het pedaal, de voeding daarvan, de bekabeling of de amp op zich, maar een combinatie van die factoren. Gebruik bijvoorbeeld eens langere kabels en leg die kabels of ISP niet op je amp maar ernaast of eronder. Of probeer een andere voeding.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Het zal dan ook niet de schuld zijn van ofwel het pedaal, de voeding daarvan, de bekabeling of de amp op zich, maar een combinatie van die factoren. Gebruik bijvoorbeeld eens langere kabels en leg die kabels of ISP niet op je amp maar ernaast of eronder. Of probeer een andere voeding.

    Ik heb het volgende net even geprobeerd:

    Ik heb de ISP op de grond gezet en langere kabels gebruikt om 'em aan te sluiten. Maar het hielp niet. dezelfde brom....

    Ik gebruikte altijd een Boss adapter met de ISP. Op advies om een andere adapter te gebruiken, heb ik ipv de Boss adapter een 9v batterij erin gedouwd (omdat ik geen andere adapter heb). Maar ook hier geen ander resultaat: dezelfde brom ....



    Koch schrijft op zijn website dat een brom in de FXloop te maken kan hebben met een aardlus. Maar wat moet ik dan doen?
    Kan iemand mij hierbij helpen?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heb je je amp aangesloten op een niet-geaard stopcontact?

    Als dit het geval is, meteen een geaard stopcontact (contactdoos) gebruiken!

    Succes !

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Heb je je amp aangesloten op een niet-geaard stopcontact?

    Als dit het geval is, meteen een geaard stopcontact (contactdoos) gebruiken!

    Succes !
    Ja, de Koch is aangesloten op een geaard stopcontact. Maar als ik de fxloop niet gebruik, dan heb ik geen last van die brom.
    Als ik de ISP gebruik, dan heb ik wel die brom.

    Ik heb geen gebalanceerde signaalkabels.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top