Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33

Discussie: Rack Compleet!

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Zover ik weet is de Intellifex nog steeds het enige device met een 100% analoog path.
    Lexicon mpxg2 en mpx1 kunnen dat ook.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Bij de G-Major wordt inderdaad je hele toon beïnvloed, ook als je er geen effecten overheen gooit. Mixer is daarvoor een goede oplossing. Of een toestel dat een 100% analoge doorgang heeft.

  3. #23

    Standaard

    Als je de nogal pittige prijzen van Suhr Minimix-achtigen optelt bij de prijs van een Gmajor, wordt het alsnog een vrij dure grap. Of zie ik iets over het hoofd?

  4. #24

    Standaard

    Repetitie is afgezegd... wordt waarschijnlijk pas volgende week voor ik het kan uitproberen. Dat is een beetje jammer met een optreden op zaterdag 21 maart in het vooruitzicht.

    Hopelijk is het nu wel beter (klinkt al wel beter via combo), of iig goed genoeg voor live. Maar anders wordt het inderdaad snel een mixer aanschaffen of misschien een w/d mix potmeter in (laten) bouwen op de Mesa Quad? Scheelt me wel weer ruimte in mijn rack, maar is eigenlijk ook zonde om zo'n amp te verbouwen.

    Tja, moeilijk moeilijk haha. Achja, anders gebruik ik de G-major gewoon even als tuner voorlopig
    De Quad heeft zelf ook wel een mooie reverb

    Groet,
    Rik
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Als je de nogal pittige prijzen van Suhr Minimix-achtigen optelt bij de prijs van een Gmajor, wordt het alsnog een vrij dure grap. Of zie ik iets over het hoofd?
    G-major : 200 2de hands
    Minimix2 : 245 splinternieuw van v.d. Haar

    Totaal : <450 voor een zeer veelzijdige FX setup zonder tonesuck (met de mogelijkheid om nog een (multi)FX aan de minimix te hangen

    ... een beetje pedalboard kost hetzelfde.

    Veel geld? ja... Duur? Mwaaaah.

    wat ik bedoel is dat je wel waar voor je geld krijgt
    Laatst gewijzigd door hole; 11 maart 2009 om 08:01

  6. #26

    Standaard

    Thanks for proving my point: je koopt een multi-fx, en voor meer dan 100% van dat bedrag moet je er dan nog een tooltje bijkopen om hem goed te laten werken. Terwijl het ontbreken van een analoog signaalpad een ontwerpkeuze van TC Electronic is geweest die nauwelijks invloed op de prijs zou hebben uitgeoefend.

    Ik ga er vanuit dat ze bij TC Electronic weten wat ze doen. Dat analoge signaalpad ontbreekt dus met een reden. Voor de betere geluidskwaliteit kan het niet zijn, dat hebben we al vastgesteld. Dan kan het dus alleen maar om de kosten gaan.

    Met andere woorden: om de G-Major een paar tientjes goedkoper te kunnen aanbieden aan de niet-kritische klant, zadelt TC Electronic de wel kritische koper op met een forse extra uitgave (het kan ook goedkoper dan die minimix van 250 euro, lijkt me?). Da's hartstikke zonde, en niet erg klantvriendelijk van ze. Overigens geldt dit verhaal ook voor alle andere FX-processoren zonder analoog signaalpad.

    Sommige amps hebben een parallelle loop, dan is dit geen probleem. Maar de meesten hebben dat niet, ik vind het echt een gemiste kans van die lui.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Je point was, dat e.e.a. "een dure grap was"..

    Dat vind ik meevallen.

    Daarnaast werkt het zonder een mixer ook prima! (alleen kleurt het je signaal dan)

    En je opmerking over "kritische kopers" vind ik ook overtrokken hoor. Net of iemand die een G-major (of ander TC product koopt) niet weet waar hij mee bezig is.

    Trouwens, mocht je het hier nog verder over willen hebben, dan lijkt me beter om dat in een ander topic te doen...lijkt me leuke discussie. heb je zelf wel eens een g-major gebruikt trouwens?
    Laatst gewijzigd door hole; 11 maart 2009 om 10:14

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Och, zo loopt het topic tenminste nog .
    Vergeet niet dat, mocht de G-Major een analoog pad hebben, je dat analoge pad verliest zodra je een compressor of gate gebruikt. Je signaal gaat daar 100% doorheen en wordt dus 100% beïnvloed.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Och, zo loopt het topic tenminste nog .
    Vergeet niet dat, mocht de G-Major een analoog pad hebben, je dat analoge pad verliest zodra je een compressor of gate gebruikt. Je signaal gaat daar 100% doorheen en wordt dus 100% beïnvloed.
    Dus dan zou je een analoge compressor/gate in de G-major moeten bouwen als TC electronic zijnde... hmmm...
    Maar ja, met het analoge pad heb je wel een extra mogelijkheid voor als je zelf een losse (betere) compressor/gate hebt. Daarnaast heb je met een losse mixer of w/d pot op je amp precies hetzelfde probleem, geen compressie over je droge signaal.

    Repetitie volgende week moet ik waarschijnlijk ook gaan missen. Dat wordt dus klooien tijdens de soundcheck: altijd leuk!

    Zal kijken of ik er nog wat foto's aan overhoud

    Groet,
    Rik
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Thanks for proving my point: je koopt een multi-fx, en voor meer dan 100% van dat bedrag moet je er dan nog een tooltje bijkopen om hem goed te laten werken. Terwijl het ontbreken van een analoog signaalpad een ontwerpkeuze van TC Electronic is geweest die nauwelijks invloed op de prijs zou hebben uitgeoefend.

    Ik ga er vanuit dat ze bij TC Electronic weten wat ze doen. Dat analoge signaalpad ontbreekt dus met een reden. Voor de betere geluidskwaliteit kan het niet zijn, dat hebben we al vastgesteld. Dan kan het dus alleen maar om de kosten gaan.

    Met andere woorden: om de G-Major een paar tientjes goedkoper te kunnen aanbieden aan de niet-kritische klant, zadelt TC Electronic de wel kritische koper op met een forse extra uitgave (het kan ook goedkoper dan die minimix van 250 euro, lijkt me?). Da's hartstikke zonde, en niet erg klantvriendelijk van ze. Overigens geldt dit verhaal ook voor alle andere FX-processoren zonder analoog signaalpad.

    Sommige amps hebben een parallelle loop, dan is dit geen probleem. Maar de meesten hebben dat niet, ik vind het echt een gemiste kans van die lui.

    Op het moment dat de G-major uitkwam was er niemand die vindt dat de unit tonesuck had. Toen ik hier op het forum er toen naar vroeg werd ik door heel het forum voor gek versleten. Er zijn echt vreselijke dingen tegen me gezegd in die tijd en nu is het normaal om aan te nemen dat de unit tonesuck heeft. Het verschilt gewoon enorm bij de ene of andere amp. Mesa amps hebben er heel veel last van.
    Een unity gain mixer werkt super. Zeker met een G-force die ook tonesuck heeft. Het tipje van Morris om een compressor voor de effecten te zetten doet enorm veel.

    Zelf gebruik ik alleen nog maar de intellifex. Dat is precies wat ik wil. Succes!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top