Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33

Discussie: Rack Compleet!

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Vergeet niet dat je op die manier geen fx-only kan laten horen.
    wel met de mini-mix II trouwens

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Da's indd waar. Da's naar mijn idee wel het énige dat 'ie kan i.t.t. de Minimix 1. Dus als je nooit fx only patches gebruikt, kun je net zo goed voor de part 1 gaan. Die is tweedehands relatief goed te krijgen.

  3. #13

    Standaard

    Tijdens de repetitie schrok ik een beetje van wat er in de G-major verloren ging vooral aan low-end... na 2 nummertjes spelen heb ik de G-major uit de fx loop getrokken (waarna ik ook de Mesa preamp bijna volledig dicht moest draaien)
    Het lijkt erop alsof ik een HPF in de G-major aan heb staan dus als ik tijd heb ga ik even alle settings controleren. Ik had als user setting o.a. een tightverb uit de factory presets aangepast (om deze als 'standaard' reverb te gebruiken).

    Nadat de G-major eruit was merkte ik pas hoeveel die bass knop inderdaad uitmaakt, wat daarvoor vrij nihil was. Ook in de eq kon de 80 Hz slider een stuk omlaag

    De Quad klinkt echt geweldig, jammer dat hij met de G-Major in de fx loop zo dunnetjes wordt maar dat komt vast nog wel goed

    Zoals beloofd wat foto's, misschien als ik mijn vriendin lief aankijk komen er nog een keer high res foto's haha.

    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ziet er netjes uit man. kVind t wel een beetje vreemd dat de Quad 3HE is. Konden ze daar nou echt geen 2HE van maken? Of zelfs 1 ? :S
    Anyway, ik zie dat er een mixer aan zit te komen :P. Fijn, nog meer concurrentie :P.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    waarom de Quad 3 HE is? Kwaliteit heeft nu eenmaal ruimte nodig...









    of het kan ook wel eens iets te maken hebben met de 8 buizen die erin zitten.


    ofzo
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Schema van de Quad:

    Gitaar>knopjes tot aan de Master/Lead master>seriële effects loop>Output knopjes>Eindversterker
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Schema van de Quad:

    Gitaar>knopjes tot aan de Master/Lead master>seriële effects loop>Output knopjes>Eindversterker
    Thanks, maar dan snap ik helemaal niet meer waarom hij met de G-major zo dunnetjes klonk, als de fx loop na alles tot aan de output zit zou het (vrijwel) niet uit moeten maken op welk volume ik de G-major weer uitstuur naar de Quad. In ieder geval niet qua low-end en gain.
    Heb verder in de settings van de G-major niks gevonden, wel heb ik hem een stuk harder staan zodat het volume zonder en met G-major in de fx loop ongeveer even hard is. Ik wilde liever geen signaal 'boosten' via de G-major, maar misschien dat dit scheelt.

    Via mijn marshall combo (en rec outs) hoor ik nu trouwens ook geen verschil meer qua low-end, maar weer even tot woensdag wachten tot ik hem via de main outs naar mijn kabinet kan horen.

    Groet,
    Rik
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Ik heb de G-system gehad en ook die had hetzelfde euvel als wat jij omschrijft. Alles gaat de AD covertor in en daarmee verlies je echt zoveel tone .

    Ik kreeg het enkel goed door de processor serieel in te stellen en hem in een parallelle mixer te hangen. Nadeel is wel dat je modulatie effecten eigenlijk niet klinken op een dergelijke wijze (flanger, chorus, tremolo etc.). Overigens heb ik mijn huidige delay (een Eventide) ook in een mixer hangen. Werkt echt veel beter. Modulatie effecten haal ik uit een ModPro die ik via een looper tussen mijn gitaar en preamp selectie kan schakelen. Ja nog eventjes en je rack wordt al gauw 2 keer zo hoog .

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Wel, eigenlijk speel je digitaal. Het signaal komt uit de gitaar analoog, gaat naar de lampenvoorversterker tot aan de Master Vol, dan wordt het via de effects loop naar de G-Major gestuurd. En nu komt het: de G-major zit serieel, dus in-lijn, dat wil zeggen dat je hele signaal omgezet wordt naar een digitaal signaal. En aan het einde wordt het weer analoog terug naar de Quad gestuurd om dan door de Output knop te gaan. En daar wil het al eens mis gaan. Het gerucht doet de ronde dat G-Majors tijdens de A/D/A conversie behoorlijk wat intonatie van de Mesa afpakken.

    De oplossing is een deel van je signaal analoog te laten passeren door de G-Major, en een ander te converteren. De G-Major kan dat via een of ander setting (effe zoeken in dit forum).
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    De oplossing is een deel van je signaal analoog te laten passeren door de G-Major, en een ander te converteren. De G-Major kan dat via een of ander setting (effe zoeken in dit forum).
    Zover ik weet wordt het signaal dan nog steeds geconverteerd naar een digitaal signaal, echter wordt er met een deel van het signaal verder niets gedaan (soort virtuele dry/wet mix). Maar het probleem blijft dan bestaan. Zover ik weet is de Intellifex nog steeds het enige device met een 100% analoog path.
    Probleem met de mesa kan ook liggen in de in/output impedantie. Je zou dit eens een keer moeten testen met een buffertje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top