Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: bigsby op les paul

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2008
    Locatie
    Sint-Oedenrode
    Berichten
    244
    Blog Entries
    1

    Standaard bigsby op les paul

    hoi,

    ik lees hier allemaal dat je de schroefdelen van je tailpiece eruit moet trekken als je een bigsby op je les paul wilt zetten. Nou heb ik een gibson les paul GEM series en daar wil ik ook een bigsby op instaleren. Maar daar zit echt niks in de weg als ik die schroefdelen gewoon laat zitten.

    ben ik nou gek, of is dat bij andere les paul modellen gewoon anders?

    Gr, Mike
    ''I once saw him throw the guitar up in the air and catch it in the same chord''

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    is hetzelde, de studs kun je laten zitten volgens mij. Ik neem tenminste aan dat je de busjes die in je gitaar verzonken zitten bedoelt?
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2008
    Locatie
    Sint-Oedenrode
    Berichten
    244
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ja, die bedoel ik. Maar sommige zeggen dat daar ringen bovenuit steken die in de weg zouden zitten, maar dat is bij mij niet het geval. dacht dat dat wel bij alle hetzelfde zou zijn iig.
    ''I once saw him throw the guitar up in the air and catch it in the same chord''

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    die "ringen" kun je eruit draaien hoor, dan heb gewoon de metalen behuizingen nog in je gitaar zitten, maar niet meer de staafjes die eruit steken.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2008
    Locatie
    Sint-Oedenrode
    Berichten
    244
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ow ok, misschien bij mij al ooit gedaan dan. heb tenstotte een 13 jaar oude gitaar:P
    ''I once saw him throw the guitar up in the air and catch it in the same chord''

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    OSLO
    Berichten
    509

    Standaard

    Stiekem zou ik ook wel een bigsby op men les paul willen... En dan toch weer niet. Ik twijfel maar ik heb toch geen geld dus wat maakt het uit!
    Gear:
    Guild CE100 ('5
    Vox AC50 ('7

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 mei 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    301

    Standaard

    Ik snap de hele 'bigsby-hype' niet zo goed. Vind het eigenlijk maar een beetje lompe dingen; op een semi-akoestische jazzbak, ok, maar op een les paul of sg vind ik het eerlijk gezegd maar niks

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2008
    Locatie
    Sint-Oedenrode
    Berichten
    244
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het gaat ook niet alleen om het mooie. Al vind ik persoonlijk het er wel heel vet uitzien. Zal wel eens foto's op dit topic zetten als ie er op zit. Maar ik speel ook veel blues en jazz. En vooral bij blues voegt het gewoon veel toe aan je geluid. En er zijn ook wel andere tremelo's voor een lp, maar die zijn ronuit lelijk en die zijn ook gewoon slechter, onstemmen sneller enzo...
    ''I once saw him throw the guitar up in the air and catch it in the same chord''

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top