Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Transportkosten

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    Als je iets importeert uit een land buiten de EU moet je rekening houden met het volgende:

    Als de waarde van het pakket lager is dan € 22, dan hoef je bij de grens geen BTW of invoerrechten te betalen. Bij bedragen tot € 150 hoef je alleen BTW te betalen (19%). Als de kosten hoger uitvallen komen er wél invoerrechten bij.

    Als het kan, kun je met de leverancier afspreken dat hij een lagere waarde toekent aan de inhoud van de zending. Stel je koopt de body voor $100, dan kan hij op het pakketje "spare parts/ repaired goods $25" zetten. Je hoeft dan geen BTW of invoerrechten te betalen. Bij het bestellen bij GFS is het bij mij ook zo gegaan. Check het in ieder geval goed, want BTW en invoerrechten samen kunnen behoorlijk oplopen. Check deze site.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Ik heb een body op ebay gekocht voor $130 , incl. alle kosten kwam ik totaal uit op €175 , hier heb ik nu een hele mooie ash 2 tone sunburst voor.
    Je zou ook eens in de UK kunnen kijken of 2 dehands.
    Bij de bekende Nederlandse webshops ben je voor dezelfde bodie meer kwijt als de €175 die ik betaalt heb.

  3. #13

    Standaard

    ik heb nog geen keuze gemaakt, maar het gaat gewoon om een "normale" body. en als ik ebay koop, dan ga ik geld overmaken, en hoe moet ik dan verzendkosten betalen.

    (dit is nieuw voor mij)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Via Paypal, eerst even een account aanmaken.

  5. #15

    Standaard

    en is dat allemaal wel betrouwbaar?

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UNIMOG Bekijk bericht
    en is dat allemaal wel betrouwbaar?
    Je kan het sowieso aan feedback verkoper zien. Er staat vaak ook bij paypal garantie xxx euro, dus als het onder dat bedrag zit en je betaald met paypal dan krijg je geld terug als er niets aankomt.

  7. #17

    Standaard

    oke, bedankt allemaal, ik lees inderdaad op de site van paypal dat ze tot 1000 euro teruggeven! goeie service.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top