Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity Bekijk bericht
    Volume = Tone hé. Mr. Van Halen wist dat al lang geleden...

    @LP_CL: Hoe kom je er in vredesnaam bij dat dit dezelfde neck is als op een DK2M?
    Volledig dezelfde specs. Compound radius, nut width, fretboard radius, scale, fret size, het klopt allemaal.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LP_CL Bekijk bericht
    Volledig dezelfde specs. Compound radius, nut width, fretboard radius, scale, fret size, het klopt allemaal.
    Geen binding, geen sharkies, geen angled headstock, minder frets, zal ik doorgaan? Deze necks zijn niet te vergelijken, dan zou jou SL2H ook dezelfde neck hebben...
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    geen binding idd, en ja de headstock is niet gebogen, en het zijn andere inlays, maar dat voel je toch niet als je erop speelt? Tgaat hier om het speelgemak. Ik bedoel dat de halzen hetzelfde zijn, niet de headstock, binding en inlays... Neck =/= headstock, en inlays/binding zijn esthetisch. En dat een sl2h dan ook dezelfde neck zou hebben is helemaal belachelijk. Dit is een bolt on neck, een sl2h heeft een ebben fretboard, andere compound radius, andere fretboard radius, etc etc.
    Laatst gewijzigd door LP_CL; 4 maart 2009 om 17:55

  4. #24

    Standaard

    Alle Jacksons hebben bij mijn weten gewoon het door hun gepatenteerde 12" to 16" fretboard radius, en behalve de oude fusions 25'5 inch scale? Dus in principe zou jou SL2H dan dezelfde neck hebben. Maar dit is niet zo, want Charvel halzen hebben meer een Fender achtig profiel, waarintegen dinky's een dunne hals hebben, en Soloists weer een iets dikkere. Dus ik snap de vergelijking niet, er is niets wat ook maar in het verband staat met een DK2M halsje.

    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity Bekijk bericht
    Alle Jacksons hebben bij mijn weten gewoon het door hun gepatenteerde 12" to 16" fretboard radius, en behalve de oude fusions 25'5 inch scale? Dus in principe zou jou SL2H dan dezelfde neck hebben. Maar dit is niet zo, want Charvel halzen hebben meer een Fender achtig profiel, waarintegen dinky's een dunne hals hebben, en Soloists weer een iets dikkere. Dus ik snap de vergelijking niet, er is niets wat ook maar in het verband staat met een DK2M halsje.

    jackson heeft 12'' tot 16'' gepatenteerd?! belachelijk. geloof d'r geen reet van. warmoth doet 't toch ook?

  6. #26

    Standaard

    Ik meen dat ik dat ooit eens gelezen heb op hun site, aldanniet, ze zijn er wel mee begonnen.
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity Bekijk bericht
    Ik meen dat ik dat ooit eens gelezen heb op hun site, aldanniet, ze zijn er wel mee begonnen.
    uhm, hate to break your bubble, maar warmoth was eerder warmoth maakte de eerste halzen met compound radius voor boogie bodies, en daaruit is uiteindelijk charvel -> jackson ontstaan.

    warmoth was als eerste

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top