Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Upgrade LC Spitfire

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Bedankt voor het zoeken iig.

    Mijn internet zoektocht heeft me ook nog weinig opgeleverd.
    Had niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn.

    Nu heb ik toevallig wel een los (dik) tremolo blok liggen. Deze past wel, maar dan past de tremolo hendel niet meer (qua gaatje zeg maar). En dat is best jammer. Scheelt dat veel alleen een beter blok, of is dit verschil marginaal?
    Rock on amigos!

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Als je toch gaat klussen kan je net zo goed de 6 gaten uitboren, vullen en opnieuw uitboren met de afmetingen van de trem die je wilt hebben. Heb dat een keer gedaan met een squier waar een Diego Deluxe tremelo op moest komen. Het is echt de moeite niet om te doen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Music

    er is nog een oplossing: koop zo'n vintage trem bij guitarsupplies of tonefactory met een groot stalen blok ( +/- 22 euro ). deze zijn ook tussen de schroeven 56 mm. je kan de schroefgaatjes op maat vijlen en dan laat je de binnenste 2 ongemoeid vanwege de stabilieteit zodat de brug niet in de breedte kan verschuiven. dus de gaten in de breedte bijvijlen naar binnen toe( of met een dremel ). ik heb deze truuk toegepast op een fender uit mexico omdat die ook zo'n cheapo squier achtige trem hebben. ik heb toen gewoon de fenderzadels omgezet. als je voorzichtig te werk gaat en net genoeg weghaalt ( dus niet teveel!!! ) bedekken de schroeven de gaten. of ik nu ineens veel meer sustain heb? het idee alleen al doet mij geloven van wel.

    groeten Pasqual.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Dank voor de suggesties.
    Maar voor iemand met 2 linker handen is dat allemaal wel heavy.

    Heb inmiddels wat rondgekeken in het 2e hands circuit en heb nu mijn zinnen gezet op de volgende brug: http://link.marktplaats.nl/232968706

    Komt van een Schecter Strat en deze heeft de goede maten volgens de eigenaar. Zijn niet de vintage zadels (vind ik mooier), maar 70s style. Moet wel een goede massieve brug zijn. Zit iig een dik sustain blok op en de zadels zien er ook uit alsof ze van zware kwaliteit zijn.

    Lijkt me een poging waard toch?


    (heb inmiddels ook witte pickup covers besteld, dus ga ik dat ook eens proberen. Benieuwd hoe het er onder de slagplaat vd Spitfire uitziet. Volgens mij is dat echt 1 groot gat, zg 'swimming pool')
    Laatst gewijzigd door rocker_71; 7 maart 2009 om 13:17
    Rock on amigos!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Even een kleine update. ik heb inmiddels de brug binnen. De maten kloppen. :-)



    Het sustain blok wat erbij zit, was niet zo goed als het blok wat ik nog had liggen (van een Highway 1). Het blok was wel dik, maar hele diepe gaten, dat is juist minder. Dus ik denk dat ik mijn HW1 blok eraan zet. Dan maar geen tremolo. Goede tone vind ik dan belangrijker.

    Nog even wachten op mijn creamy pickup covers en dan ga ik knutselen. Heb er zin an! Zal ik gelijk foto's maken van de Spitfire onder de slagplaat.

    To be continued....
    Laatst gewijzigd door rocker_71; 13 maart 2009 om 09:53 Reden: altijd weer die spelfouten =]
    Rock on amigos!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top