Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 44

Discussie: Te hoge frets

  1. #21

    Standaard

    Voor de mensen die dat vlakken reeds laten doen hebben, hoeveel kostte dat ongeveer?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toon- Bekijk bericht
    Voor de mensen die dat vlakken reeds laten doen hebben, hoeveel kostte dat ongeveer?
    mijn zwager deed het op de mats voor mij.

    ik denk dat je ongeveer tussen de 40 en 70 euro kwijt bent.

  3. #23

    Standaard

    Als ik die foto's zie lijkt het er meer op dat je aktie te hoog is. Dat kan verklaren dat je het nu moeilijker vindt spelen dan voordat je een gitaar met lagere aktie bespeelde. En een slide doet je over de snaren en kan je vinger niet achter de frets blijven hangen.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Als ik die foto's zie lijkt het er meer op dat je aktie te hoog is. Dat kan verklaren dat je het nu moeilijker vindt spelen dan voordat je een gitaar met lagere aktie bespeelde. En een slide doet je over de snaren en kan je vinger niet achter de frets blijven hangen.
    Aktie is inderdaad aan de hoge kant. Heb, toen ik de gitaar liet afstellen in een winkel, uitdrukkelijk gevraagd om de aktie te verlagen, maar het is dus niet echt zoals het moet. Al ligt dat deels ook wel aan de hals die wat hol staat. Daar hou ik me wel eens mee bezig.

    Maar bij een slide richting hoge frets op bv. de hoge e-snaar, blijven m'n vingers soms echt wel haken achter een fret hoor, of je 't nou gelooft of niet.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toon- Bekijk bericht

    Maar bij een slide richting hoge frets op bv. de hoge e-snaar, blijven m'n vingers soms echt wel haken achter een fret hoor, of je 't nou gelooft of niet.
    Ik denk dat Snaarplukker op je techniek doelt.

  6. #26

    Standaard

    Omdat het zo'n tijd geleden is (14 jaar ongeveer) weet ik dat niet meer precies. Ik dacht iets van 100 gulden toen, maar ik kan er rustig 25 gulden naast zitten. Eigenlijk denk ik dat het ook niet zoveel meer uitmaakt wat het toen koste. Je kunt het beste even een gitaarbouwer in de buurt bellen, die geven je wel een prijsopgave. Wat Bass zegt kan wel kloppen , ergens 40-70 euro denk ik ook aan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toon- Bekijk bericht
    Voor de mensen die dat vlakken reeds laten doen hebben, hoeveel kostte dat ongeveer?
    Laatst gewijzigd door Braindead; 1 maart 2009 om 23:32
    " Great minds think alike"

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    100

    Standaard

    De 2008 standard Strat heeft van die reuzendingen (jumbo's als ik me niet vergis), ik vind het echt niet spelen.
    Misschien hoort het zo, misschien niet, maar als jij ze liever kleiner hebt zou ik dat gewoon laten gebeuren.

    René

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Als ik het type nummer op Google intik zie ik af en toe wel staan dat er extra-jumbo frets opzitten iig op de Kirk signature.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Ik denk dat Snaarplukker op je techniek doelt.
    Ik kan je verzekeren dat mijn techniek niet slecht is... Niet om op te gaan scheppen, maar ik heb het nogal moeilijk met zulke opmerkingen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiellem Bekijk bericht
    Als ik het type nummer op Google intik zie ik af en toe wel staan dat er extra-jumbo frets opzitten iig op de Kirk signature.
    Ja, inderdaad extra-jumbo frets. Heb het net even opgezocht en op m'n andere gitaren zitten gewone jumbo's. Maar ik dacht dat jumbo gewoon betekende dat de frets wat breder zijn, ik wist niet dat het iets met de frethoogte te maken had.
    Iedereen bedankt voor de info in ieder geval.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toon- Bekijk bericht
    ik heb het nogal moeilijk met zulke opmerkingen
    Allereerst mij innige deelneming. Sterkte met het verwerken van deze opmerkingen

    Ter zake: Als ik je foto's zie zou ik eerst eens terug gaan naar degene die je gitaar heeft afgesteld, of -misschien een beter idee- naar een (andere) deskundige gaan, want ik denk dat de plotselinge moeilijke bespeelbaarheid eerder te wijten is aan de actie van bijna een centimeter, dan aan de hoogte van de frets.
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top