Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44

Discussie: Te hoge frets

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiellem Bekijk bericht
    Anders even een foto maken?
    Zal ik morgen bij daglicht even doen

  2. #12

    Standaard

    Om wat voor merk / type gitaar gaat het eigenlijk, misschien onthult dat al iets van het antwoord.

  3. #13

    Standaard

    Als frets hoger staan betekend het dat ze niet goed in het gleufje zitten, dus ziet je een spleetje tussen frets en fretboord.
    Dat je er ineens last van hebt omdat je een gitaar hebt bespeeld met een lagere frethoogte lijkt me ook een beetje onzin, want je hoeft de snaar niet in het hout van de fretboord te drukken. Let wel dat verschillende gitaren ook verschillende frets hebben qua hoogte, maar dat zijn slechts honderdsten van een milimeter.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richie74 Bekijk bericht
    Om wat voor merk / type gitaar gaat het eigenlijk, misschien onthult dat al iets van het antwoord.
    Het is een superstrat LTD kh-602
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Als frets hoger staan betekend het dat ze niet goed in het gleufje zitten, dus ziet je een spleetje tussen frets en fretboord.
    Dat je er ineens last van hebt omdat je een gitaar hebt bespeeld met een lagere frethoogte lijkt me ook een beetje onzin, want je hoeft de snaar niet in het hout van de fretboord te drukken. Let wel dat verschillende gitaren ook verschillende frets hebben qua hoogte, maar dat zijn slechts honderdsten van een milimeter.
    Van een spleetje tussen frets en fretboard zie ik eigenlijk weinig tot niets, niets meer dan op een andere gitaar. En natuurlijk hoef ik de snaar niet in het hout van het fretboard te drukken, maar blij slides blijven m'n vingers wel eens achter een fret haken.

    Zal zo meteen wat foto's proberen te maken.

  5. #15

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    moeilijk te zien vage foto's

    maar als ze te hoog zijn, dat kan, had ik ook bij mijn SG P90 dan moet je ze laten vlakken.
    als je daar niet mee bekend bent zou ik er niet zelf aan beginnen.

    hoeft geen vreselijk dure klus te zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Wat is het probleem eigenlijk, vind je ze niet lekker spelen omdat ze hoger zijn dan je comfortabel vindt?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Wat is het probleem eigenlijk, vind je ze niet lekker spelen omdat ze hoger zijn dan je comfortabel vindt?
    Inderdaad.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Dan moet je inderdaad vlakken, vrees ik.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #20

    Standaard

    Gewoon laten vlakken. Heb ik ook eens laten doen bij een gitaar en de bespeelbaarheid maakte een enorme sprong vooruit.
    " Great minds think alike"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top