Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: SG Koffer

  1. #1

    Standaard SG Koffer

    Hallo mede forumgenoten

    Ik vroeg mij af (gezien ik een mooie SG op het oog heb en morgen eens ga kijken) wat voor koffer je nodig hebt. Waar past een SG perfect in? Gewoon een LP koffer (*hoopt*)?

    Alvast bedankt,
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Ik weet het niet, maar een LP koffer is volgens mij dikker dan een SG koffer, omdat -uiteraard- een LP boddy dikker is dan die van een SG.

    Dus volgens mij gaat je SG nogal schuiven in die koffer, en dergelijke toestanden...

    Mvg,

    kenny

  3. #3

    Standaard

    Er zijn toch gewoon speciale SG-koffers? Daar zou hij in ieder geval in moeten passen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    een LP heeft een andere hoek geloof ik, ik heb weleens een standaard koffer willen kopen voor een LP en die paste daar toen niet in.

    Maar mijn SG toen wel..

  5. #5

    Standaard

    Waar kan ik dan een speciale "SG" koffer vinden? Ik heb die om eerlijk te zijn nog nooit gezien :s
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  6. #6

    Standaard

    Gewoon in de winkel waar je die SG gaat kopen vragen om een koffer ervoor.

    Anders ff googlen op SG CASE


    Edit: http://www.musicstore.com/is-bin/INT...vigation=false

    Hier staat er al een
    Fender Strat Olympic White (USA),Gibson Les Paul Studio,Bogner Shiva combo,Cry Baby Wah,Line 6 DL4,BossTu2,IbanezTs808

  7. #7

    Standaard

    Hmmm ik heb er een gevonden bij Thomann, verder was er zeer weinig over te vinden. Vergeleken met bijvoorbeeld een LP of strat koffer :P.

    http://www.thomann.de/nl/epiphone_sg_koffer.htm << deze De gitaar is ook een Epiphone, dus komt wel goed uit. bedankt voor de reacties
    Laatst gewijzigd door Chocola; 26 februari 2009 om 11:34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Hmmm ik heb er een gevonden bij Thomann, verder was er zeer weinig over te vinden. Vergeleken met bijvoorbeeld een LP of strat koffer :P.
    Ik heb een Gator case voor mijn SG. Niet aan te raden trouwens want hij past niet helemaal goed. (Ik moet hem nog aanpassen met schuimrubber.)

    Volgens mij passen die Epiphone koffers wel goed, maar dat zou je even moeten testen ergens.
    (Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien namelijk.)

  9. #9

    Standaard

    Natuurlijk passen die koffers goed, ze maken ook de gitaren....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    ik weet niet of t relevant is, maar ik zou wel ff letten op de headstock..

    zo past een epiphone sheraton of lucille bv. niet in een gibson case omdat de headstock te lang is..

    denk dat er bij een sg niet zo'n groot verschil zit tussen de gibson en epiphone headstock-lengte
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top