Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    [...] Een 421 zet ik net als Berolios op de helft tussen conus en rand, daar vind ik de balans tussen de body en de attack van de sound het mooist [...]
    Ik zet niet altijd per definitie een bass mic op die manier (wel als uitgangspunt inderdaad). Maar bij die shootout hebben we alle mics exact hetzelfde gemikt, om de verschillen veroorzaakt door plaatsing zo klein mogelijk te houden.

    Grappig ja inderdaad, die verschillen... hoewel ik er wel van overtuigd ben dat het ook erg veel verschil uitmaakt uit wat voor circuit je komt en met wat voor muziek je het meeste bezig bent... als ik bijvoorbeeld naar collega's kijk waar ik veel mee samen werk, zie ik dat we dingen toch op de een of andere manier over het algemeen hetzelfde aanpakken. En als ik dan iemand tegen kom met een totaal andere (muzikale) achtergrond, is dat weer helemaal anders.

    75% mic en 25% DI? waar haal je dan je sub vandaan als je vrijwel alleen de mic gebruikt? Ik gebruik de mic eigenlijk voornamelijk voor de 'knor' en bij de stevigere muziek soorten ook voor de 'knetter' . Zeker als de amps op het podium niet heel hard staan (wat ik wel altijd voor elkaar probeer te krijgen) kan ik niet zomaar genoeg sub uit de mic halen zonder tegen problemen aan te lopen. Sub is bij mij wel echt sub (30-75 Hz, met de meeste energie in de 45 Hz regionen). Zo'n laagje sub waar je bij wijze van spreken lekker 'op kunt gaan zitten' .

    Maar goed, ik dwaal nogal af
    Voor de TS genoeg input denk ik, toch?
    Laatst gewijzigd door berolios; 26 februari 2009 om 14:19

  2. #12

    Standaard

    Heb de soundfiles beluisterd (Thanx daarvoor!): mijn voorkeur gaat toch eigenlijk voor dit doel wel uit naar de AKG D112. Mooi vol en rond, mocht ik meer hoog willen doe ik dat met het line-signaal. Top! (Misschien kan ik zelfs aan een D12 komen).

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Ik gebruik juist de DI veel minder live. 75% van de basssound komt van de mic en 25% van de DI.
    Ghehehe, in mijn ervaring komt live 25 % van de DI, en 75 % gewoon keihard uit de bassamp...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top