Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 55
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    336

    Standaard

    ik dus niet, ik vind het vreselijk als een nummer wordt onderbroken om er een solo in te plaatsen, echt vreselijk. Als de solo kort is en verwerkt in het nummer verdraag ik het wel, maar van die lange, 100000000 noten tellende solo's vind ik echt niets aan.

    En ik ben geen beginnende gitarist, ik speel al ongeveer 6 - 7 jaar dus ik weet wel wat ik wil op gitaar en dat zijn venijnige agressieve metal/hardcore rifjes. Dat vind ik veel leuker, toffer. Nummers draaien rond de rifjes, niet rond de solo.

    Dit is natuurlijk mijn mening, ik weet dat veel hier er niet zo over denken, maar ik vroeg mij af of er mensen zijn die er ook zo over denken

  2. #2

    Standaard

    Ik hou ook niet zo van die lange solo's in nummers, het is leuk om ze af en toe thuis te spelen, maar om ze in nummers te verwerken vind ik nix. De nummers worden er zo saai van. Ik vind bijvoorbeeld de nummers dreamtheater bijna allemaal hetzelfde. Ik hoor het verschil amper.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    niet van houden is overdreven , maar ik vind ze nie erg nodig , en als je ze wel doet niet te lang maar gewoon kort maar krachtig zeg maar :smile:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    260

    Standaard

    ik kies om eerlijk te zijn ook voor de strakke metal riffs geen oneindig geneuzel voorbij de 12 fret is wel goed voor je techniek maar ik ben meer van de laag gestemde metal koRn en slipknot enzo

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    315

    Standaard

    Helemaal mee eens. Hoogtepunt in de popgeschiedenis: Ramones - loco live. DRIEENTWINTIG nummers in ongeveer een uur, drie, maximaal vier akkoorden per nummer en geen solo te bekennen ... 1,2,3,4 GAAN!!!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Als je je nummers alleen maar baseert op riffjes dan ben je snel klaar.
    Komt weer zo'n bandje denk ik , beetje hakken want een riff is per definitie niet moeilijk te spelen, na 30 seconden ben je klaar, niks mis mee maar ik vind het saai, stond laatst ook naar een band te kijken, alles hetzelfde, het is maar waar je je voor interesseert maar vooral ook openstelt.
    Gitaar was vroeger een ritmeinstrument maar nam gaandeweg ook een solo plaats in.
    Als serieus gitarist beperk je jezelf door dit soort dogma's , en dat al op jonge leeftijd al terwijl je je open kunt stellen voor meerdere muziek stijlen (althans zo zie ik dat).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    een solo komt pas over als er een climax inzit. Daar moet een solo dus lang genoeg voor zijn. Riffjes alleen maken ook geen nummer. Het is nog altijd het geheel.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    23

    Standaard

    Persoonlijk ben ik ook niet zo'n enorme liefhebber van solo's, maar een slepende solo vind ik echt 10x mooier dan een snelle, technische solo. Zolang t maar 'functioneel' is binnen een nummer kan ik t goed hebben. Vette riffs en leuke melodielijntjes vind ik veel leuker, zeker binnen hardcore & metal

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik vind punk en hardcore enzo enorm saai, juist omdat er geen solo's in zitten. Misschien is het niet leuk om naar ellenlange solo's te luisteren, het is wel leuk om ze te spelen :smile: Ik begrijp mensen wel die solo's enkel opvulling vinden, maar dat is zang ook. Mensen die wel van twee leadgitaristen in een band en overdadige solo's houden: Megadeth, Rust in Peace :grin:

  10. #10

    Standaard

    Op 2003-03-17 13:50, schreef moretel:
    Als serieus gitarist beperk je jezelf door dit soort dogma's , en dat al op jonge leeftijd al terwijl je je open kunt stellen voor meerdere muziek stijlen (althans zo zie ik dat).
    idd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top