Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard Brug element bij telecaster altijd schuin?

    Ik heb hier een oude Epiphone Olympic, waar ik misschien telecaster pick-ups in wil zetten.
    Het liefste eigenlijk P90's maar dan moet ik gaan hakken en zagen, dus ik ben benieuwd hoe deze gaat klinken met een setje nocaster pickups.

    Alleen zitten bij telecasters de brugelementen altijd in een schuine hoek, bij mijn Olympic zou deze recht komen te zitten. Is dat een probleem?

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Moet je voor een telecaster brug element ook niet gaan hakken? Zijn best groot en driehoekig van vorm.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    De gaten zijn redelijk groot onder de pick-guard en ik heb een telecaster 52 dus ik kan t nog eventueel eerst opmeten. Maar in ieder geval hoeft de pick-guard er niet aan te geloven.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Dat denk ik wel, want het brugelement is een stuk groter dan het halselement.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    let eerst op stringspacing / polespacing, rest is minder belangrijk

  6. #6

    Standaard

    Hey ik vroeg me af omdat de element nu schuin op de snaren zit en je gaat het element haaks op de snaren zeten ,of de afstand van de polen nog klopt tav de aftand van de snaren (snaren moeten toch in het midden van een pool zitten ?) of ben ik nu onzin aan het uit kramen??

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keessie Bekijk bericht
    Hey ik vroeg me af omdat de element nu schuin op de snaren zit en je gaat het element haaks op de snaren zeten ,of de afstand van de polen nog klopt tav de aftand van de snaren (snaren moeten toch in het midden van een pool zitten ?) of ben ik nu onzin aan het uit kramen??
    in theorie ja, in de praktijk luistert het niet zo nauw.
    en trouwens als je een originele usa made epi olympic gaat verbouwen ben je niet lekker in je hoofd, die dingen doen een 1000 dollar gemiddeld.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Nou en, het is maar een stuk hout

    Gitaar is niet origineel, tenminste het hout is wel origineel en de slagplaat etc, alleen de brug is vervangen en het brugelement. Maar ik kan niks met "origineel" en deze kostte maar 450 euro

  9. #9

    Standaard

    1000 dollar in topstaat ja. En dan nog niet in Nederland.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    "gelukkig niet in Nederland"

    En sowieso krijg je het er niet voor, zie ze echt vaak voor veel minder, 600 euro in goede conditie. Waarde en het ervoor krijgen is echt wat anders.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top