Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 151

Discussie: Tele

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    haha, oigun, dat is pas een zalige werkwijze.
    Die ga ik onthouden.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  2. #22

    Standaard

    Yep, ik vind 'm ook erg goed gevonden. Simpel, goedkoop, trefzeker. Eentje om te onthouden.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Briljante tip! En wat een mooie timing; net nu ik ook zo'n apparaat heb aangeschaft
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Ik vind Oigun's tip ook ijzersterk! Hebben we niet ergens een topic waar dit soort slimmigheden verzameld kunnen worden? Wij lezen het nu, maar iemand die over een maandje op het forum komt vindt het nooit (denk ik....)

    Maar laten we Niek's topic niet kapen : hey Niek, ziet er geweldig uit tot nu toe hoor, dat gaat zeker een mooie tele worden
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #25

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Hoezo als ik de gaten netjes recht boor?De mal hiervoor heb je al...de brug!gebruik een boor die net zo dik is als de gaten.Boor alle 6 lichtjes in aan de bovenkant.Daarna de linker en rechterzijde geheel doorboren.Dan de body omdraaien en dezelfe mal gebruiken.Links en recht is precies uitgelijnd daarna,de ander 4.Vervolgens de boor gelijk de diameter van de hulzen gebruiken en voila....kan uit de hand....
    Sorry toch nog even een semi off-topicje voor de mensen die net als ik wel een kolomboor hebben, maar met een te kleine uitlading voor string-throughs..

    Bovenstaande methode van janJ gaat echt prima, buitenste 2 op het oog doorboren, de andere gaatjes tot de helft, en dan de brug op de achterkant van de body schroeven en de rest gewoon even connecten. Laatst nog gedaan en met een perfecte 6 op een rij geeindigd. (jaaaaaaaoeoeoe nog een paar weken en dan verhuis ik en kan ik ook mn tele afbouwen)
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Dat idd een goede manier. Die heb ik eerder gehoord maar nog nooit geprobeerd. Ik denk dat het handig is om het plaatje met het pinnetje dan met dubbelzijdig tape vast te zetten anders kom je met de body misschien niet goed weg. Ik gebruik zowieso veel van dat spul, erg handig voor mallen vast te zetten ed.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Vandaag heb ik nog weer wat kunnen doen.
    Ik heb de top verlijmd. Ik wilde eens proberen of ik de helften meteen op de body kon verlijmen. Normaal lijm ik eerst de twee delen en verlijm dan de top en body. De manier die ik nu gebruikt heb werkt wel maar dat doe ik niet meer. Het eerste deel ging prima maar het tweede deel bleef schuiven. Telkens als ik m wou klemmen gleed ie weg. Erg irritant. Uit eindelijk kwam het goed maar de andere manier is makkelijker.


    Eerst de zijden vlak gemaakt. Dit profiel is vlak en gebruik ik als geleider. Hier ga ik dan met de frees langs en voila.



    Beetje (iets teveel) lijm

    en ten slotte:



    KLemmen.

    Vandeweek had ik al de channel voor de truss gefreesd alleen was ik bang dat ie niet goed zou werken. Normaal heeft een oude stijl truss aan 1 kant een dwars verbindings stukje. Ik heb aan de kant van de nut ook een verbindingsstukje gemaakt die de nut tegen houdt. Dit om te voorkomen dat de nut in het hout drukt en dus niet meer werkt (als ie tever aangedraaid wordt. Nu zit het allemaal lekker stevig. Better sound than sorry.

    Ik had deze truss nog liggen maar ben niet zo'n fan van dit systeem. Dit qua fabricage en dus de kans dat ie niet meer werkt als te strak aan gedraaid wordt.



    Nu nog een opvul stripje maken en de hele hals in vorm brengen.

    Ik had al een stripje maar die was te dik. Ik dacht die kan wel door de vandikte.. Dat werkte dus niet. Ik denk dat ik nu van het resthout van de top een opvulstrip ga maken. Die is nl 3 mm dus twee strips is 6 en dan nog een mooie ronding erin maken omn de truss naar beneden te drukken.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    De postbode heeft een pakketje half in m'n brievenbus gepropt
    Laat d'r ff anbellen ofzo.

    Magoe mijn slagplaatje is binnen!

    Ik had gevraagd of de switch tussen de knoppen kon en een routing voor een minihum. Ik vroeg om een firebird maat maar hij is wat kleiner. Ik heb nog een setje minihums met pooltjes maar ik weet niet hoe dat uitpakt met de stringspacing. Dat moet ik morgen maar eens even gaan uitzoeken.



    Nu maar hopen dat het fatsoendelijk past

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Vandaag heb ik het geheel uit de klemmen gehaald en het tophout met de frees op maat gemaakt.

    De hals heb ik nu in vorm gemaakt dus is het tijd voor een preview



    Nu kan ik beginnen met het maken van een mal voor de neckpoket. Altijd feest en de garantie dat het 3 keer moet ofzo..

    Ik heb de latjes voor de opvulstrip (truss) in de klemmen. Daar kan ik dus morgen ook nog mee aan de slag.

    Ik denk dat de minihum met pooltjes wel moet gaan werken qua spacing. Ik moet alsnog de ruimte wat groter maken.

    Morgen weer verder!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top