Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 151

Discussie: Tele

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euroboy Bekijk bericht
    Fuck wat een zalig ontwerp!! echt geweldig! wat gaat dat kosten? Als het niet teveel is mag je er altijd 1 voor mij maken!! geweldig ontwerp!
    Dank. Ome Leo heeft het allemaal bedacht eh.
    Wat dingen kosten gaat niet via dit topic. Daarvoor betaat er pm.


    Ik heb besloten dat het gewoon een bolt on moet gaan worden.
    Een setneck is mooi maar dan wil ik het zo:

    En dan nog wel iets anders geshaped.

    Aangezien ik een dubbele binding wil wordt dat wat lastig. Dan wordt het al snel een constructie ala les paul en dat past hier niet bij.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    yes!! bolt on
    al moet ik toegeven dat die setneck hierboven wel héél mooi is.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Mooi dat jij daar blij van wordt.

    Ik vind die setneck ook mooi maar aangezien het cederhout nogal zacht is is de binding ook om de hoeken te beschermen en niet alleen voor de looks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Er zit goede smaak in dit topic! Ik blijf het lekker volgen!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Dank!

    De slagplaat is ook onderweg. Ik ben benieuwd of het naar wens is. Echt nul communicatie met die gast. Daar ga ik dus nooit meer wat kopen. Dat is wellicht een nadeel van ebay.

    De brug is ook onderweg dus ik hoop alles snel te ontvangen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    vandaag stond de postbode voor de deur met een klein pakketje

    Mooie knopjes:


    En een brug:


    Het is een top en bottom loaded brug. Dus wat ga ik doen..? Ik denk string through omdat dat er gewoon ook mooi uitziet (als ik de gaten netjes recht boor)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    En een brug:

    (als ik de gaten netjes recht boor)[/QUOTE]

    Hoezo als ik de gaten netjes recht boor?De mal hiervoor heb je al...de brug!gebruik een boor die net zo dik is als de gaten.Boor alle 6 lichtjes in aan de bovenkant.Daarna de linker en rechterzijde geheel doorboren.Dan de body omdraaien en dezelfe mal gebruiken.Links en recht is precies uitgelijnd daarna,de ander 4.Vervolgens de boor gelijk de diameter van de hulzen gebruiken en voila....kan uit de hand....
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nice candy.

    mal uitlijnen idem op voorkant en achterkant zoals janj zegt, da's nog neit zo gemakkelijk hoor. Ik doe het nu met kolomboor (kan bij guttlins door de speciale kont) maar vroeger deed ik het ook uit de hand, vanboven af met dunste boortje op het zicht (met behulp van iemand die vanop enige afstand meekeek of ik recht boorde. De zes kleine gaatjes aan de achterkant kan je vervolgens uitlijnen en centreren met dikkere boor.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Eigenlijk moest er nog een dikke smiley achter die zin. Dat het mooi KAN zijn.

    Ik heb nu 1 keer eerder stringthrough geboord en dat was redelijk. Gelukkig staat er een grote kolomboor in het gebouw waar ik mijn werkplaats heb. Die gaten zijn idd makkelijk om te bepalen waar je moet boren. Uit de hand durf ik niet aan hoor.

    Ik hoop dat ik morgen of overmorgen het topje kan gaan verlijmen dan kan ik van het weekend met de hals verder. Die wil ik eerst zover afhebben dat ik de pocket kan fresen en daarna de brug kan uitlijnen. Eigenlijk wil ik ook eerst de slagplaat hebben. Mocht het allemaal erg slecht uitpakken met mijn 25" plannen dan wordt het alsnog een 25,5" maar dan een 21 fret. Heel vintage correct

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Als je een grote kolomboor hebt:
    Eerst de gaten aan de bovenkant een stukje inboren. Dan de body weghalen en een gat in het blad (hout wat onder de kolomboor op de "tafel" vastzit) boren en daar een pennetje van dezelfde dikte als je boor insteken. Nu kun je de body omdraaien en een voor een de gaten op het pennetje steken en inboren.
    Snappez vous?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top