Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 16 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 151

Discussie: Tele

  1. #111

    Standaard

    Pff, moeilijk hoor. Ook heel erg mooi !
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    ja man lastig hoor.
    Ik ben niet geschikt

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    zekèr niet naturel imo
    de enige tele die er goed uitziet in naturel is de ash 72 thinline met hums
    ik vind zwart ook wel een optie, net iets minder dan pikzwart zodat je nog een glimp hebt van de maple nerf maar niet in the face, bescheiden maar toch heimelijk classy, of zelfde met donkerrood: dus stainen tot het hout bijna helemaal verzadigd is. Heb ik bij m'n supreme tux gedaan, die is zwart maar de nerven zijn zichtbaar van heel nabij
    Trek anders es een foto van je top en fotoshop die es in de kleuren, want de tekening in je plannetjes heeft geen maple feel.
    Dat kan ik eens proberen.
    Zwart is denk ik te donker. Ik wil juist graag die nerf goed kunnen zien. Tobacco is al erg donker laat staan zwart.

  4. #114

    Standaard

    Of lak mengen met kleurverf. Dat heb ik nu een paar keer gedaan en het beviel. Makkelijk en heel controleerbaar qua dekkendheid; geen probleem met niet pakken van stain op filler of lijm; nerf blijft goed zichtbaar mits niet te dekkend.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht


    Zo zou het er dan ongeveer uit moeten gaan zien. In plaats van:

    De Fender mahonie thin zit er ergens tussen in

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Dat kan ik eens proberen.
    Zwart is denk ik te donker. Ik wil juist graag die nerf goed kunnen zien. Tobacco is al erg donker laat staan zwart.
    Dit is een donkerblauw/zwart, staat um goed.


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Die is mooi Pepe, ik ben nu een binding eromheen aan het denken. edit: de eerste thinline die je poste.

    @Aaron, Dat is een optie. Toch hoop ik veel diepte erin te kunnen krijgen door stainen en schuren en weer stainen. Dan blank lakken. Dit ook om niet continue die binding schoon hoeven te maken en af te plakken. Als ie gestaind is en clean dan kan ik de hele gitaar spuiten zonder iets af te hoeven plakken. Dat lijkt me ook wel eens fijn, zeker na mijn lp avontuur

    edit2:

    Tja daar zeg je zowat. Niet helemaal bij stil gestaan.. De filler. In hoeverre zou die blanke Rustins filler rood te kleuren zijn? Dat moet ik dan eerst even proberen anders moet ik alsnog afplakken en transparant kleur spuiten.

    Je mengt het gewoon net zolang tot je de juiste transparantie hebt? Dan wordt de kleur ook lichter toch?
    Laatst gewijzigd door niekb; 25 maart 2009 om 00:50

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Tja daar zeg je zowat. Niet helemaal bij stil gestaan.. De filler. In hoeverre zou die blanke Rustins filler rood te kleuren zijn? Dat moet ik dan eerst even proberen anders moet ik alsnog afplakken en transparant kleur spuiten.

    Je mengt het gewoon net zolang tot je de juiste transparantie hebt? Dan wordt de kleur ook lichter toch?
    ik kom per toeval net uit mijn ateliertje met mijn handen nog onder de filler: heb mahoniekleur filler van rustin's gebruikt op es (omdat dat de enige filler was die ik in huis had). Nu maakt niet uit want wordt dekkend gelakt, maar het resultaat van mahoniefiller op blank hout is denk ik ideaal om dan gewoon rood te gaan stainen.

  9. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Tja daar zeg je zowat. Niet helemaal bij stil gestaan.. De filler. In hoeverre zou die blanke Rustins filler rood te kleuren zijn? Dat moet ik dan eerst even proberen anders moet ik alsnog afplakken en transparant kleur spuiten.

    Je mengt het gewoon net zolang tot je de juiste transparantie hebt? Dan wordt de kleur ook lichter toch?
    De kleur wordt transparanter, eerder dan lichter. En hoe transparanter, hoe meer de ondergrond er doorheen schijnt. En je hebt toch het gebruikelijke effect van de lak op de nerf.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Ja misschien werkt dat. Het ceder is lichter dan mahonie (kleur) Maar wellicht krijg je dan rare plekken als ik het ceder cherry stain. Ik ga eens kijken of ik een proefje kan doen daarmee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top