Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 16 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 151

Discussie: Tele

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard Tele

    Ook ik moet maar eens aan de tele perikelen toegeven. Al een tijd geleden heb ik een body gezaagd en een hals half gemaakt. De hals ligt al een tijd en ik heb m al 2 keer gevlakt. Zo is nu hopelijk de meeste werking wel uit het hout.

    Dit gaat het worden:


    In eerste instantie wou ik er een rosewood toets op maken maar het wordt maple.

    De specs:
    25"
    body: cedrella odorata (loofceder)
    top: 3 mm plain maple
    hals: full maple
    dubbele body binding
    mini humbucker in de halspositie
    enkelspoels brug pup
    Ik denk dat ik weer voor GFS ga aangezien deze goed uit de verf komen.
    Wilkinson brug met 3 compensated zadels
    gotoh tuners
    benen kam

    Ik twijfel er nog over of ik m setneck zal maken of gewoon bolt on. Zelf ben ik meer van de set neck constructies.



    Vanmiddag heb ik 2 toetsen gemaakt van een stuk esdoorn. Op dit moment is ie nog wat dik maar ik wil m eerst nog even laten liggen om te kijken of het nog gaat werken. Soms werkt het veel als het net verzaagd is uit een dikker stuk.

    De rosewood toets heb ik als fretpositiemal gebruikt.





    Het topje. Deze brug is even om te kijken hoe de tekening uit komt. Hij is niet van mij en komt er dus ook niet op.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    wrm geen twee p90? hoewel 1tje ook al mooi is, ik ben benieuwd (ook nog altijd naar dat zebranogitaartje)
    no life without music

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Ziet er nu al fraai uit!

    Ik kan trouwens van harte de GFS '62 Hot Alnico aanbevelen. Deze heb ik recent in mijn telebrug zitten en een p90 in de hals (met 250k pots). Deze GFS heeft genoeg output om goed te matchen met een p90 en dus wellicht ook met jouw miniHB.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    wordt magnifiek niekb
    leuk dat er eindelijk nog es iemand anders dan ikzelf een maple fboard maakt
    toen je zie "full maple" dacht ik even dat je de hals echt uit een stuk zou maken (en trod langs achter derin)

    ik vind zelf dat een tele geschroefde hals moet hebben, maar als je niet echt gaat voor teletwang... idd, waarom niet: setneck

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    @Pueblo: Ik wil graag een tele brug. Vandaar een enkelspoeler erin. D'r komt overigens helemaal geen p90 in maar een minihum. Die zebrano ligt voorlopig ff stil.

    @Meneer I: Dank! Ik zal het meenemen. Het is dat de mini hums tijdelijk out of stock zijn maar anders had ik al een bestelling geplaatst. Ik weet zo niet meer welke ik had uitgekozen, ik zal zo eens even kijken.

    @Barno:Ik vloek al in de kerk met de 25" Dus waarom dan ook niet een setneck. Of ie wel twangt of niet zullen we zien. Ik denk dat ie wel zal twangen. We shall see

    Op zich had een hals uit één stuk gekund ware het niet dat ik mijn malletje op het hout gespijkerd had. Anders had ik dat ws gedaan.

    De hals wordt trouwens lekker dik.
    Laatst gewijzigd door niekb; 20 februari 2009 om 22:05

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Ik had de repro 1950 gekozen van gfs.

    Ik zit nu te denken. De neck mini hums zijn out of stock. Ik kan ook voor een brug exemplaar gaan met 8,6 Ohm en die 1960 hot enkelspoeler in de brugpositie met 9,6 Ohm. Daarbij een pushpull pot om de minihum ook nog te kunnen splitten.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Dit wordt zo'n heerlijke tele, topic blijf ik volgen.

  8. #8

    Standaard

    Gaaf Niek. De geest van de tele waart alom rond!
    Erg mooi ontwerp, dat had ik al eerder gezegd. Alleen één dingetje stoort me aan de slaplaat, nl. dat die op een punt raakt aan de buitenrand van de body en op een ander er heel dicht bij komt. Voor mijn gevoel hoort daar overal een bepaalde ruimte tussen te zitten.
    Ik zie dat je papieren mal al anders is, maar er is nog steeds een raakpunt, nu onder de toets. Heb je dat niet?

    Ik ben ook benieuwd welke pickups je gaat nemen. Zal wel lekker brullen.
    Die van mij zijn juist heel gematigd qua output.

    Succes!
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Vrees niet Aaron, dit is enkel een kisekae plaatje voor de beeldvorming. Ik moet nog even afwachten hoe mijn slagplaat is. Ik heb m via ebay en het is altijd afwachten hoe het past. Maar ik vind ook dat het netjes moet passen op de body.

    Het papieren malletje is ook meer voor de beeldvorming. Opzich vind ik het wel mooi dat de mal daar de rand raakt. Geeft ook wel een mooie lijn.

    zoals gezegd is het nog even wachten op de slagplaat. Tot nu toe geen reactie van de beste man terwijl ik al wel betaald heb. Ik wacht nog even af en anders maar eens kijken of er in wat hardere taal gesproken moet worden. Ik heb m vandaag nog weer gemaild met de vraag of hij wil laten weten hoe het ervoor staat.

    Qua pu's ben ik wel van de hot output elementen. Ik heb hier een setje minihumbuckers van gfs. Ook extra gewonden en die klinken erg lekker. Zowel clean als met zware oversturing.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    OSLO
    Berichten
    509

    Standaard

    Fuck wat een zalig ontwerp!! echt geweldig! wat gaat dat kosten? Als het niet teveel is mag je er altijd 1 voor mij maken!! geweldig ontwerp!
    Gear:
    Guild CE100 ('5
    Vox AC50 ('7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top