Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 215

Hybrid View

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    23 maart 2007
    Locatie
    Eibergen
    Berichten
    64

    Standaard Het gezeik over Gibsons!

    Ik kom hierop omdat ik enige weken geleden mijn Gibson LP Custom plus te koop had staan.
    Een massieve 1-delige mahonie body met een mooi gestreept esdoorn topje in cherryburst, je moet er wel van houden (I do).

    Biedingen kwamen niet verder dan een krappe 1500 pleuro. Ik bedoel dan koop je toch lekker een nieuwe semi-hollowbody les paul?
    Met holes/chambers, 2-delige mahonie back en een a-symmetrische hals?

    Ik lees hier nooit dat dat niet normaal is iedereen slikt dat probleemloos want het beïnvloed je geluid schijnbaar nauwelijks. Das toch wel raar aangezien elke pingelkip hier WEL het verschil tussen een "oude" tele thinline en een '52 Ri hoort maar schijnbaar niet het verschil tussen een LP Classic en een oude massieve Std.

    Mijn conclusie is als je een goede Les Paul en dito geluid wil hebben er een schep geld tegenaan moet gooien of op zoek gaan naar een goede kopie. Of beter nog laat er een bouwen.

    Ik heb m'n LP van marktplaats afgehaald werd zo chagerijnig van zoveel onwetendheid dat ik er van afzag. Het staat er misschien een beetje cru nu maar laat maar eens horen.

    Opmerkingen als ik heb een Epiphone lp100 die elke VOS smoked reageer ik niet op.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb een Epiphone lp100 die elke VOS smoked,
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik heb een Epiphone lp100 die elke VOS smoked,
    ö b

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    ok, allemaal heel vervelend voor jou. Maareeuh, wat is de bedoeling van het topic?

    @ luke: LOL

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ja, ik heb er echt een schep geld tegenaan moeten gooien. 500 voor een LP studio uit 1993. 450 voor een uit 1994. 2 keer een les paul die een geweldige les paul tone levert. geen reden om 2000 te betalen.

    dat niemand wil betalen wat jij vraagt voor je les paul; ocharme. in deze tijd, wanneer je voor 2000 euro een vintage LP custom kunt kopen, moet je blij zijn met 1500, 1700 voor een LP custom, begin jaren 90. dat ie mooi eruit ziet; soit. geen punt. Voor jou 10 anderen, zo simpel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Wat extra geduld helpt soms ook. Het is nou niet dat je iets aanbiedt dat heel nederland dagelijks koopt.

  7. #7

    Standaard

    Bij die dure dingen is het vaak, of iemand vind het zo geweldig dat hij hem meteen op wil halen, of mensen denken er langer over na, en zijn terughoudender. Op het moment zijn mensen vaker terughoudend met dure dingen volgensmij.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rockabilly Bekijk bericht
    Biedingen kwamen niet verder dan een krappe 1500 pleuro. Ik bedoel dan koop je toch lekker een nieuwe semi-hollowbody les paul?
    Met holes/chambers, 2-delige mahonie back en een a-symmetrische hals?
    Ik snap je probleem niet, het is gewoon een kwestie van vraag/aanbod. Heeft helemaal niks te maken met 'wat ie waard zou moeten zijn'. Want blijkbaar is hij dat niet, anders waren de biedingen wel hoger.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rockabilly Bekijk bericht
    Ik kom hierop omdat ik enige weken geleden mijn Gibson LP Custom plus te koop had staan.
    Een massieve 1-delige mahonie body met een mooi gestreept esdoorn topje in cherryburst, je moet er wel van houden (I do).

    Biedingen kwamen niet verder dan een krappe 1500 pleuro. Ik bedoel dan koop je toch lekker een nieuwe semi-hollowbody les paul?
    Met holes/chambers, 2-delige mahonie back en een a-symmetrische hals?

    Ik lees hier nooit dat dat niet normaal is iedereen slikt dat probleemloos want het beïnvloed je geluid schijnbaar nauwelijks. Das toch wel raar aangezien elke pingelkip hier WEL het verschil tussen een "oude" tele thinline en een '52 Ri hoort maar schijnbaar niet het verschil tussen een LP Classic en een oude massieve Std.

    Mijn conclusie is als je een goede Les Paul en dito geluid wil hebben er een schep geld tegenaan moet gooien of op zoek gaan naar een goede kopie. Of beter nog laat er een bouwen.

    Ik heb m'n LP van marktplaats afgehaald werd zo chagerijnig van zoveel onwetendheid dat ik er van afzag. Het staat er misschien een beetje cru nu maar laat maar eens horen.

    Opmerkingen als ik heb een Epiphone lp100 die elke VOS smoked reageer ik niet op.
    oh ja... dat je 't weet; jou custom he... die heeft ook gaten. al denk je wellicht van niet; hij heeft ze wel. alle les pauls vanaf 1980, ongeveer, hebben gaten.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ja... dat je 't weet; jou custom he... die heeft ook gaten. al denk je wellicht van niet; hij heeft ze wel. alle les pauls vanaf 1980, ongeveer, hebben gaten.
    volgens mij niet alle les pauls hoor, volgens mij zijn de customshoppers toch helemaal massief.

    iig is mijn '91 custom zwaarder dan de '74 custom van mijn gitaar leraar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top