Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: EHX Flanger Hoax

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    213

    Standaard EHX Flanger Hoax

    Heey,

    Ik ben op zoek naar een veelzijdige flanger / phaser... na wat zoeken viel m'n oog op de EHX Flanger Hoax

    Ik heb wat ge-googled, maar heb niet erg veel ervaringen met dit pedaal gevonden. Op YouTube wel een paar demo-filmpjes, maar goed die laten toch alleen de voordelen zien zeg maar.

    Zijn er forumleden die ervaringen met dit pedaal hebben? Vraag me af hoe bruikbaar hij is tijdens gigs en in de studio; heeft ie bijv. last van ruis en/of volumedrop? Zijn het bruibare effecten of is het vooral een pedaal voor de meer extreme flangers / phasers..?

    Thanks voor de info, ben benieuwd!

    Grtz,
    Oliver

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    ik heb hem n week gehad en teruggebracht...enorme ruis en volumedrop (bij veel settings)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    213

    Standaard

    Hmm, ruis is idd een veel-voorkomend probleem bij EHX blijkbaar... m'n Big Muff heeft er ook nogal eens last van.

    Meer ervaringen met de Flanger Hoax? Ik hoor 't graag!

  4. #4

    Standaard

    De ruis is vervelend, maar die volume drop is toch eigenlijk best makkelijk te fixen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    ik maak noise en andere harde muziek maar voor mij was de noise zelfs teveel.. verder vind ik de controls niet duidelijk.. ik zou eerder voor n elec mistress gaan..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Hoi Oliver,

    Kom ik er meteen achter dat ik helemaal vergeten was je een mailtje terug te sturen! Jammer, maar als ik eerlijk mag zijn zag ik het wel aankomen. Ik hoop dat jullie nieuwe gitarist een goede vervanger voor jullie oude is!

    Terug ontopic. Youtube kan je goed helpen bij je keuze. Er zijn massa's flangers. Ik ben persoonlijk gecharmeerd van de Electro Harmonix Electric Mistress en de Boss BF-2. Nadeel van de eerste is dat hij een volumedrop heeft maar onstage zal het verschil niet al te groot zijn. De Boss is lekker veelzijdig en qua behuizing niet zo immens groot als de EHX. Ze zijn wel erg smaakgebonden dus ga eens een uurtje Youtuben, kies er een stuk of 3-4 uit en ga dan naar een winkel om te testen

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    En de Flanger Hoax draait ook niet op 9 volt toch? Kan ook een nadeel zijn.

    R.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    213

    Standaard

    Hmm, heb nog eens ff wat ge-googled, begin er nu toch wel sterk aan te denken om een losse phaser en flanger te kopen... Die Flanger Hoax gaat 't niet worden voor mij.

    Ik lees veel goeie verhalen over de MXR Phase 90; Heb al een MXR equalizer en die bevalt prima, dus die Phase 90 zou het wel eens kunnen worden

    Anyway, eerst maar eens goed gaan testen en vergelijken!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2006
    Locatie
    Belgica
    Berichten
    789

    Standaard

    Doodjammer van de HOAX, btw. Moest die ongelofelijke ruis er niet zijn, ik zou hem zo gekocht hebben

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top