Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Gitaristen hormonen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2003
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    179

    Standaard

    Wat is dat toch... Gitaristen onder elkaar... soms merk ik het ook op het forum, maar lang niet zo erg. Ik geloof dat beginnende gitaristen er meer last van hebben van gitaristen die al wat langer spelen, maar ik kan me erover blijven verbazen.

    Je kent dat wel... jeukende handen als iemand anders een gitaar vast heeft, betweterige opmerkingen over hoe je een akkoord pakt, zinloos getap op jamsessies en gezichten op onweer als iemand anders beter speelt. Gitaristen zijn volgens mij echt het ergste van alle muzikanten-stereotypes.

    Soms betrap ik mezelf er ook op, en dan schaam ik me kapot!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    DIe jeukende handen heb ik uiterst last van, en zou bijna wel een godganze dag kunnen doorbrengen met een gitaar in mijn klauwen..

    Dit weekend heb ik overigens ook iets van 20 uur gespeeld.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Hahahahaha. Het betweterige heb ik niet meer zo, maar als ik naar een band sta te kijken heb ik vaak wel zoiets van GVD ik wil ook weer eens het podium op. Dan heb ik jeukende handen. Nog een kleine week dan mag ik weer, lekker........

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2003
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    179

    Standaard

    O ja, nog iets... misschien wel het ergste:

    Je hebt net gespeeld op een jamsessie, en iemand anders die minder goed is verzamelt met veel pijn en moeite de moed om een complimentje te maken, en voor je ook maar hebt kunnen reageren gaat het van 'ja, ik had m'n dag niet, m'n gitaar was een beetje ontstemt, de drummer was steeds de maat kwijt' enzovoorts!

    Kan ik me heel ongemakkelijk van gaan voelen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    wie was de maat, de drummer en de dag kwijt of niet, hij of jij??? Bedoel verontschuldigde hij zich voor zijn spel?? Of reageerde jij dat het nog beter kon???

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik betrap me er weleens op dat ik als ik naar een band kijk denk dat ik beter kan spelen, maar wie weet ben ik in dezelfde situatie evenveel aan het kranten. Nu ik geen lang haar meer heb kan ik hoe dan ook niet meer headbangen en wat meer op mijn techniek onstage gaan werken...alleen zit dat er de komende zoveel tijd toch niet in. Ik moet wel zeggen dat ik ook niet actief op zoek ben naar een band :smile:

  7. #7

    Standaard

    Nee, alleen (hyper)actief op zoek naar nieuwe Ibanezjes :grin:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik ken een professionele gitarist, beetje gefrustreerd omdat ie nooit echt aan de bak is gekomen en zijn brood normaal verdient.
    Van die jongen wordt je een beetje moe, hij is erg goed maar ook als de schoolband van de lagere school speelt, niet onverdienstelijk en gewoon leuk, zit ie vol met commentaar over de muzikanten,
    tja.. als je daar vaak naar luistert ga je je eigen gedrag ook analyseren.
    Bij optredens heb ik altijd zo van ik wil daar staan en vind het altijd leuk om te zien dat iedereen toch wel een eigen stijl heeft.
    Bij sessies leer ik veel van de betere gitaristen en bemerk dat b.v. mijn mede gitarist (vnl. ritme) zich totaal niet thuis voelt bij sessies, die vind het maar niks al dat gefreak.
    Jamsessies zijn voor muzikanten en dat moet vooral zo blijven, de grootheden uit de Jazz tijd jamden ook uren achtereen op 1 deuntje.
    Voor mij de gelegenheid om waarmnee ik thuis bezig ben op het podium uit te proberen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2002
    Locatie
    Zoeterwoude
    Berichten
    411

    Standaard

    Je moet ook niet vergeten dat veel gitaristen het geen ene reet boeit of die wel/niet plectrum goed vastheeft (om maar even een voorbeeld te geven), of over techniek uberhoubt. De meeste gasten willen gewoon spelen, volgens mij.


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    11.710 Km buiten Amsterdam
    Berichten
    590

    Standaard

    Ik krijg vooral BEUKENDE handen als iemand mijn gitaar vastheeft :grin: :grin:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top