Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1

    Standaard Epiphone Crestwood ET278

    Hey allen!

    Door het lezen van een stukje over de nieuwe oude Epi Wilshires kwam ik terecht op de oudere, Japanse, jaren 70 Epi Crestwoods ET278's. Epi Crestwood met een bolt on neck, 2 normale humbuckers, etc.

    Ik kan er niet veel over vinden. Hoe klinken deze gitaren? Waar zijn ze van gemaakt? Een leuke gitaar of totaal niet doen? Het is om mijn HB gitaar "void" een beetje op te vullen.

    Edit; ik vind ook een modelnummer ET-290N..........

    Edit; na nog wat zoeken kom ik op een ET-276 als het type


    Kan er ook wat dingen over vinden op de Matsumoku site
    Laatst gewijzigd door Bernardduur; 17 februari 2009 om 21:51
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Ik vond het niet veel, heb er een gehad, voordat ik een echte sixties had.
    Het is niet te vergelijken in ieder geval, ziet er hetzelfde uit maar verder houdt t daarmee op.

    Kijk maar eens bij de plug in amsterdam, die heeft er al heel lang een staan volgens mij, voor nog geen 200 euro.

  3. #3

    Standaard

    Body lijkt ook wel iets anders, nooit eerder opgevallen.

  4. #4

    Standaard

    hij is wel gaaf!
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Tja, eigenlijk vind ik em wel mooi....... en ik zoek eigenlijk niet echt de sound van de oude....... maar meer mijn sound. Al weet ik TOTAAL NIET hoe hij klinkt op voorhand

    Hardhout staat er in de specs; tropisch hardhout? Klinkt dat?

    De prijs is vrijwel gelijk ja..........
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Hey allen!

    Door het lezen van een stukje over de nieuwe oude Epi Wilshires kwam ik terecht op de oudere, Japanse, jaren 70 Epi Crestwoods ET278's. Epi Crestwood met een bolt on neck, 2 normale humbuckers, etc.

    Ik kan er niet veel over vinden. Hoe klinken deze gitaren? Waar zijn ze van gemaakt? Een leuke gitaar of totaal niet doen? Het is om mijn HB gitaar "void" een beetje op te vullen.

    Edit; ik vind ook een modelnummer ET-290N..........

    Edit; na nog wat zoeken kom ik op een ET-276 als het type


    Kan er ook wat dingen over vinden op de Matsumoku site
    ik weet t nog precies...die gitaar was mijn allereerste bijna 25 jaar geleden.
    als het is om een hb void te vullen kom je bescheten uit want onder die paf ogende chromen covers zitten single coils. (die een beetje klinken als p90's)
    maar verder voorzover ik me kan herinneren wel een aardig ding.
    die op de foto heeft wel een schaller brug trouwens die zitten er standaard niet op hoor... er hoort een single wraparound op te zitten met gegoten eh..zadels

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    ik weet t nog precies...die gitaar was mijn allereerste bijna 25 jaar geleden.
    als het is om een hb void te vullen kom je bescheten uit want onder die paf ogende chromen covers zitten single coils. (die een beetje klinken als p90's)
    maar verder voorzover ik me kan herinneren wel een aardig ding.
    die op de foto heeft wel een schaller brug trouwens die zitten er standaard niet op hoor... er hoort een single wraparound op te zitten met gegoten eh..zadels
    die bij de plug hangt is verbouwd trouwens... wel een grappig ding om te zien,ken je wel beter hebben want er zit een sd humbucker in

    edit : k*t..heb ik mezelf gekwoot

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    ik weet t nog precies...die gitaar was mijn allereerste bijna 25 jaar geleden.
    als het is om een hb void te vullen kom je bescheten uit want onder die paf ogende chromen covers zitten single coils. (die een beetje klinken als p90's)
    maar verder voorzover ik me kan herinneren wel een aardig ding.
    die op de foto heeft wel een schaller brug trouwens die zitten er standaard niet op hoor... er hoort een single wraparound op te zitten met gegoten eh..zadels
    Yes, die zit er iig op. De HB's maakt niet uit want ik heb hier nog een setje Bare Knuckles liggen
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  10. #10

    Standaard

    Een nog leukere neppiefoon is de Wilshire.

    Net gereissued, gelijmde hals, voor 269 dollar. Jammer dat MF niet buiten de USA levert.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top