Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2005
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    136

    Standaard Ibanez Iceman ict 700 intoneren ?!?

    Sinds afgelopen maandag ben ik een trotse eigenaar van de Ibanez Ict 700
    Ik heb hem via Musik produktiv besteld.


    Na een tijdje spelen kwam ik erachter dat de gitaar voorbij de 12e fret niet toonzuiver is.
    Ik heb in het verleden vaker gitaren geintoneerd en zuiver gemaakt vooral strats en lespauls, maar op de één of andere manier lukt het bij deze gitaar niet.
    Als ik de 12e, 15e en 17e fret check (flageolet)is ie op gehoor en op de tuner octaaf zuiver echter waneer ik op de hoge e de twaalfde fret en tegelijkertijd op de b de 13e fret aansla komt er een kabaal uit de versterker je kan er geen toon meer uithalen.
    Ik heb het idee dat de snaren resoneren op de andere frets, nu heb ik geprobeerd om de actie te verhogen maar dit tevergeefs. ook heb ik geprobeerd om de hals te compenseren maar wat ik ook doe niks helpt.

    ik vind dit uitermate lastig heb deze gitaar gekocht voor het wat snellere arpeggio werk, maaer dan mot ie wel zuiver zijn

    Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie of iets soortgelijks meegemaakt
    One after one by the star dogged moon,
    Too quick for groan or sigh
    Each turned his face with a ghastly phang,
    and cursed me with his eye
    Four times fifty living men
    (as I heard nor sigh nor groan)
    With heavy thump, a lifeless lump,
    they dropped down one by one.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    e 12 fret=e
    b 13 fret=c

    dus; terts. ik weet niet precies je probleem, maar als je tuner aangeeft 'zuiver', en tis niet zo op de frets, denk ik aan verkeerde brugpositie...maar dat lijkt me stug.

  3. #3

    Standaard

    Ik weet de oplossing, je geeft hem aan mij en dan praten we er niet meer over!


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2005
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    136

    Standaard

    Ja dat lijkt me een goed idee als ik dan van jouw een RG1527 krijg dan laten we het zo



    Orpheo >> heb ik al naar gekeken heb de brug zelfs een stuk hoger gezet maar blijf hetzelfde probleem houden.

    Was op een gegeven moment dat ik hem welk goed had maar wou een iets lagere aktie en boem weer van voor af aan.
    Had ik hem maar zo gelaten
    Dit is mijn eerste ibanez wist niet dat die zo moeilijk af te stellen zijn
    One after one by the star dogged moon,
    Too quick for groan or sigh
    Each turned his face with a ghastly phang,
    and cursed me with his eye
    Four times fifty living men
    (as I heard nor sigh nor groan)
    With heavy thump, a lifeless lump,
    they dropped down one by one.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    uhm... hoogte heeft een marginaaaal effect op intonatie. ik heb 't echt over de locatie van de brug, niet de hoogte. de plek van de studs...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2005
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    136

    Standaard

    Had hem wat hoger gezet en opnieuw geintoneerd, de plek is waar hij origineel zit.

    Wat wel een nieuw concept voor mij is, is de Gibraltar custum bridge..... een soort van uitgebreidere tune-0-matic bridge.
    Deze is in verschillende hoeken/hoogtes te plaatsen. Misschien vereeist deze een wat nauwkeurige benadering....zal nog eens wat proberen
    One after one by the star dogged moon,
    Too quick for groan or sigh
    Each turned his face with a ghastly phang,
    and cursed me with his eye
    Four times fifty living men
    (as I heard nor sigh nor groan)
    With heavy thump, a lifeless lump,
    they dropped down one by one.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bullseye Bekijk bericht
    Had hem wat hoger gezet en opnieuw geintoneerd, de plek is waar hij origineel zit.

    Wat wel een nieuw concept voor mij is, is de Gibraltar custum bridge..... een soort van uitgebreidere tune-0-matic bridge.
    Deze is in verschillende hoeken/hoogtes te plaatsen. Misschien vereeist deze een wat nauwkeurige benadering....zal nog eens wat proberen
    ik weet dat de locatie 'origineel' is, maar of de locatie ook KLOPT, is een tweede.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Ga er maar vanuit dat bij een merk als Ibanez de brug op de juiste plaats staat. Tenzij de CNC operator een slecht moment had...
    Een mogelijk probleem kan ook zijn: rotte snaar (snaren)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Ga er maar vanuit dat bij een merk als Ibanez de brug op de juiste plaats staat. Tenzij de CNC operator een slecht moment had...
    Een mogelijk probleem kan ook zijn: rotte snaar (snaren)
    ik heb belachelijke dingen gezien met bruggen. ook ibanez maakt fouten. tis allemaal nog steeds 'human controlled'. maar goed, het is EEN optie, niet de optie.

  10. #10

    Standaard

    /offtopic: het blijft jammer van die lelijke head erop, als de oude er nog op zat kocht ik hem ook direct/

    Waarom breng je hem niet even weg voor pakhembeet 25 euro? Dan weet je in ieder geval direct of het aan jou of de gitaar ligt. Kan je gelijk ook vragen wat de 'way-to-go' is als je het de volgende keer zelf doet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top