Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 72 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

  1. #31

    Standaard

    Volgens mij zijn we het wel eens hoor

    Het gebruik wordt ook wat eenzijdig belicht. Een te gekke toepassing lijkt me als fx unit in een rack. Axefx, preamp in de loop en buizeneindtrap. Lekker compact en superveelzijdig. Sounds die je preamp niet heeft pak je uit de Axefx.

  2. #32

    Standaard

    Ik heb hetzelfde gevoel bij de Axe-fx. Aanvulling op mijn eigen set dus. De puurheid van een perfecte buizen set is bijna niet te evenaren. Dat zal ook de Axe-Fx niet kunnen verslaan.

    De rack-gitarist is enerzijds vaak trots op het mooie grote getunede rack dat ie heeft maar wil anderzijds de perfecte compacte set zonder veel gesjouw en aansluit problemen. Als je dan ziet dat zelfs een Line6 POD XT al een behoorlijk eindresultaat op de mengtafel geeft en je ziet de compactheid van een dergelijk systeem dan is dat een goed alternatief. Vanwege deze vraag naar een compacte set heb ik zelf 2 rackjes (1x4HE & 1x12HE) opgebouwd. Nadeel daarvan is weer dat je in de praktijk met het 4HE rackje maar 1 preamp benut (in mijn geval de Triaxis) en mis je dus de andere preamps (Soldano, CAE etc.). Het grote rack zelf komt mijn kamer meestal niet uit vanwege het gesjouw en extra werk.

    Line6 valt i.m.o. met name op de cleane geluiden door de mand. Toch weet de gitarist Joost Vergoossen met een Variax + Vetta II waanzinnige sounds uit zijn set te halen (is nou ook wel weer een begenadigd gitarist).

    Dus als er dan een waardige opvolger komt in de vorm van een Axe-Fx die betere en meer dynamische amp modellen biedt, dan is het logisch dat veel mensen geinteresseerd raken. Ik ben dan ook zeer benieuwd maar zit ook met de mogelijkheid tot uitproberen bij een dealer. Die aangeboden demo dag zou dan ook erg leuk zijn.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 februari 2009 om 20:49

  3. #33

    Standaard

    Yep, helemaal met Yoeri eens, ik word ook vrij moe van mensen die claimen hun Dr.Z, 1959 Plexi enz. te hebben weggedaan ten faveure van de AxeFX. Als dat dan al waar zou zijn, waren deze amps in the first place niet aan hen besteed.
    Helaas is de invloed van sommige internationale forums (HRI in het bijzonder) vaak te veel groot en zijn forumleden nauwelijks gehinderd door enige vorm van hands-on ervaring of kennis/capaciteiten. Koppel daaraan het kuddegedrag en enkele self-proclaimed hero's die de AxeFX kopen (lees: krijgen) en ziedaar, de hype is geboren.

    Je moet dit ding zien als een super POD, zonder de latency, met een goede amp feel, en met een goed geluid waar ook een doorsnee PA man een coherente mix mee kan maken. Allen zaken waarmee Line 6 genadeloos door de mand valt, tenzij je sec. gitaarmuziek maakt zonder toetsen en zang en Joost Vergoossen heet. De AxeFX is gemaakt door iemand met een goed stel oren aan zijn hoofd. De FX sectie is ontzettend goed. Kwalitiatief tussen GForce en Eventide in. Nadeel is inderdaad de tweakgevoeligheid. Geen idee hoe me dat gaat bevallen ;-) Ik ga hem in ieder geval met een in-ear systeem gebruiken, puur als alternatief voor mijn grote set. Omdat wij met een vaste mixer werken en éénieder en volledige eigen mix kan krijgen op de inear, kan ik me voorstellen dat ik straks niet anders meer wil We shall see!

    Mocht er een keer een rackmeeting komen, neem ik het ding graag mee. Maar als mijn CAE setup ook mee mag, weet ik het eindoordeel al

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    . Maar als mijn CAE setup ook mee mag,
    Mwaaa. dat mag wel hoor

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Talking

    Ik heb ook al veel posts gevolgd over de Axe-fx en in 't begin zelfs op 't punt te staan om er eentje te kopen. 't wakkert inderdaad veel nieuwschierigheid op en we zijn allemaal benieuwd naar de nieuwste snufjes en hoe ze klinken. Ik ben nu nog steeds erg tevreden met mijn geluid (Rocktron Prophesy en Velocity Valve Eindtrap) en zolang dat zo blijft ik hierbij. Op een gegeven moment moet je gewoon tevreden zijn. Voor mijn setup was de speakercab de missing link , heb een genz-benz G-flex 212 aangeschaft en die heeft het geluid echt mooi open doen bloeien. In hoeverre dat je mooi openbloeien kunt gebruiken als term als je metal speelt ;-)

    Raf

    ps : het blijft wel fijn leesvoer al die posts ...

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Als de Axe FX inderdaad kan wat ik er nu van lees en hoor, ben ik er vooral in geïnteresseerd vanwege de grote compactheid. Voorheen had ik altijd alles in de vrachtwagen staan, maar nu gaat dat niet meer op voor de kleine en middelgrote gigs. Bij grote optredens pak ik m'n rack met CAE 3+, VHT en BagEnds/PL cab, maar voor de overige gigs mijn setup met Hook-top of Studiotone. Wanneer ik alles zelf mee moet nemen is het altijd een hels karwei om alles in mijn autootje te krijgen en dus zou een Axe FX een welkome aanvulling zijn . Bovendien is het afstellen van het zaal geluid stukken eenvoudiger met een Axe FX als met een amp/speaker setup (om nog maar te zwijgen over podiumgeluid).

    Ongetwijfeld is het lekkerder en leuker spelen met losse pedalen en een rack/top, maar voor een aantal gevallen zou ik best met een alles in één unit kunnen leven. Het zal voor mij ook geen vervanging zijn van, maar een aanvulling op.

    In het verleden heb ik al een Pod XT, Bogner/Line6, Switchblade uitgechecked wat mij allemaal niet echt beviel. Ik denk dus dat ik de gok maar ga nemen. Who knows.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    296

    Standaard

    Ik zal ook nooit de buizenamps wegdoen en zoals morris ook aangeeft denk ik niet dat de axeFx zijn rack met CAE zal verslaan.
    Maar bij mijn coverband spelen we enkel met in-ears en ook geen speaker meer op het podium. De echte gitaarstack feel is er zowiezo al niet.
    Misschien dat mijn set met Soldano/MesaBoogie/VHT over speakersimulator op mijn oren en in de zaal nog net iets beter zal klinken, maar als de AxeFx een goede feel heeft (line6 minpunt) en het geluid is min of meer vergelijkbaar, ben ik met de AxeFx nog iets flexibelere en veel compacter.
    Nadeel is dat je dit eigenlijk alleen weet als je hem een tijdje in gebruik hebt.
    Dus heb ik de keuze: aanschaffen en 'afwachten' hoe het gaat bevallen of dit soort discussies blijven lezen en trouw aan mijn buizen rack blijven.

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    Ik zal ook nooit de buizenamps wegdoen en zoals morris ook aangeeft denk ik niet dat de axeFx zijn rack met CAE zal verslaan.
    Maar bij mijn coverband spelen we enkel met in-ears en ook geen speaker meer op het podium. De echte gitaarstack feel is er zowiezo al niet.
    Misschien dat mijn set met Soldano/MesaBoogie/VHT over speakersimulator op mijn oren en in de zaal nog net iets beter zal klinken, maar als de AxeFx een goede feel heeft (line6 minpunt) en het geluid is min of meer vergelijkbaar, ben ik met de AxeFx nog iets flexibelere en veel compacter.
    Nadeel is dat je dit eigenlijk alleen weet als je hem een tijdje in gebruik hebt.
    Dus heb ik de keuze: aanschaffen en 'afwachten' hoe het gaat bevallen of dit soort discussies blijven lezen en trouw aan mijn buizen rack blijven.
    Zeker niks fout met een analoge setup met lampenversterker. maar als je inderdaad op inear speelt dan telt het belangrijkste argument voor de meeste gitaristen al niet meer, nl. de feel van een echte versterker op het podium (Alhoewel daar onmiddellijk moet bijverteld worden dat de axe-fx met versterker en box echt echt klinkt!).

    Als je eenmaal dus niet meer de live-sound op het podium kan/moet hebben, dan is de axe-fx inderdaad wel HET apparaat.

    Enig minpunt: bediening is niet zo eenvoudig als een analoge of Line6 setup. kan ook niet met al de mogelijkheden.

    Of het beter klinkt dan een analoge set is betwistbaar. Dat het VEEEEL beter klinkt en vooral AANVOELT dan line6 fisher price (ik weet waarover ik praat, heb zelf vetta gehad en nog steed pod-xt in het bezit) is een feit.

    Ben nu zelf al 1 1/2 jaar in het bezit van een Axe-FX, en nog steeds veruit mijn beste aankoop ooit!

    even ter zijde: een axe-fx is live niks zonder footcontroller. ik heb net een Liquid-Foot Pro Midi Foot Controller gekocht. Onvoorstelbaar wat dat ding allemaal kan. (http://www.liquid-foot.com/HOME.html)
    (daarom: rocktron all access te koop)
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prinspatrick Bekijk bericht
    even ter zijde: een axe-fx is live niks zonder footcontroller. ik heb net een Liquid-Foot Pro Midi Foot Controller gekocht. Onvoorstelbaar wat dat ding allemaal kan. (http://www.liquid-foot.com/HOME.html)
    (daarom: rocktron all access te koop)
    Mag ik vragen waarom je nu al je AA verruilt voor de LF, en niet wacht op de aangekondigde Fractal controller? De AA is qua formaat en aantal PC's en CC's toch ook niet de minste. Wat voegt die LF voor jou toe dat je deze overstap nu maakt?

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Mag ik vragen waarom je nu al je AA verruilt voor de LF, en niet wacht op de aangekondigde Fractal controller? De AA is qua formaat en aantal PC's en CC's toch ook niet de minste. Wat voegt die LF voor jou toe dat je deze overstap nu maakt?

    Morris
    In eerste instantie was ik ook op de Fractal Controller aan het wachten.

    Maar, die werd al aangekondigd vanaf september 2008 en blijkbaar ligt het helemaal stil met het ontwerp. Wie weet wanneer hij uitkomt?

    The LF is helaas niet zo eenvoudig te krijgen hier, maar toen kwam er een unieke gelegenheid om die 2de hands te kopen in de USA tegen een prijs waar de Fractal niet tegen opkan en zelfs de AA niet.

    Komt daarbij dat de LF veel meer mogelijkheden en IA's heeft dan al de andere footcontrollers.

    Volgens mij op dit moment veruit de beste controller.
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top