Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 72 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Gebruik jij je Axe met eindtrap en speakers, of gewoon direct in. Mijn overweging om in eerste instantie voor de Axe te gaan, is om dan niet meer voor de kleinere gigs een auto vol gear te hebben. Ik gebruik hier nu een Studiotone voor, maar toch ook weer incl. een groot pedalboard, klein rackje en een koffertje met alle bekabeling .

    Zag al wat Youtubes van een Axe i.c.m. een VHT2/50/2 (en die heb ik hier nog staan ).
    Helemaal direkt , sleep niks mee....klinkt beter zo....ik dacht ook in het begin om em met speaker + eindtrap te gaan gebruiken...maar als je de mogelijkheden bestudeert en flink rommelt met speaker impulsen, hahaha geen speakers meer voor mij....en geen rugpijn.

    AXE moet je ook zekers niet als IMITATIE willen gebruiken ..kan wel maar zonde : je moet juist je eigen geluiden gaan zoeken met als basis 1 van de vele amps.

    Moet er wel bij vermelden dat dit niet een apparaat is voor mensen die niet van programmeren houden !!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    + 1, ik zou helemaal gaar worden van al die menu's en mogelijkheden die dit apparaat biedt. Ik ben veel te lui om eindeloos te tweaken, gitaarspelen is wat ik wil en niet eindeloos aan knopjes drukken en draaien.
    Gewoon top + cabinet + beetje fx, spaarzaam en naar smaak gebruikt.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    296

    Standaard

    Ik gebruik nu een Soldano X99, een Mesa preamp, een VHT 2/50/2 en een Palmer PDI-03 die naar een Lexicon MPX G2 effectprocessor gaan en vervolgens direct met 2 xlr kabels op de mengtafel worden aangesloten.
    Dit alles zit (mext extra's als draadloossysteem, racktuner en lade met effectpedaaltjes in een 12 units hoog rack (shockmount). Niet te tillen, dus als dit vervangen kan worden door een AxeFx ben ik wel zeer geinteresseerd.
    Wat Line6 dingen denk ik dat het het geluid zeker in een totaal mix meer dan 'goed genoeg' is, maar de feel van die dingen staat mij niet aan.
    Ik gebruik mijn rack bij mijn coverband en gebruik in-ears als monitors. Er valt dus al heel veel van het gevoel weg door het ontbreken van de speakers, maar toch wil je een lekker geluid hebben op je oren en de Line6 POD Xt voldoet voor mij niet op dat punt.

    Ik ben heel benieuwd of de AxeFx hierop wel voldoet, maar zou het apparaat wel willen proberen voor ik hem aanschaf.

    Wie op gitaarnet heeft is in het bezit van een AxeFx of Ultra? In ieder geval Analie-G, Morris binnenkort.
    Indien mogelijk zou ik met hen wel een keer een afspraak willen maken om de AxeFX te beluisteren. Of misschien als er meerdere geinteresseerden zijn, kunnen we een demo-middag organiseren?

    Is het overigens waarde de Ultra te nemen, of is de 'normale' goed genoeg?

    groet
    MSNL

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    . Of misschien als er meerdere geinteresseerden zijn, kunnen we een demo-middag organiseren?
    Rack-meet Rack-meet Rack-meet

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.627

    Standaard

    Als er een demo dag komt voor de Axe FX wil ik hem zeker wel een keertje horen! Ben erg benieuwd hoe dit apparaat klinkt..
    Te Koop:
    MoogerFooger EP2 Expression Pedal, amper gebruikt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    Ik gebruik nu een Soldano X99, een Mesa preamp, een VHT 2/50/2 en een Palmer PDI-03 die naar een Lexicon MPX G2 effectprocessor gaan en vervolgens direct met 2 xlr kabels op de mengtafel worden aangesloten.
    Dit alles zit (mext extra's als draadloossysteem, racktuner en lade met effectpedaaltjes in een 12 units hoog rack (shockmount). Niet te tillen, dus als dit vervangen kan worden door een AxeFx ben ik wel zeer geinteresseerd.
    Wat Line6 dingen denk ik dat het het geluid zeker in een totaal mix meer dan 'goed genoeg' is, maar de feel van die dingen staat mij niet aan.
    Ik gebruik mijn rack bij mijn coverband en gebruik in-ears als monitors. Er valt dus al heel veel van het gevoel weg door het ontbreken van de speakers, maar toch wil je een lekker geluid hebben op je oren en de Line6 POD Xt voldoet voor mij niet op dat punt.

    Ik ben heel benieuwd of de AxeFx hierop wel voldoet, maar zou het apparaat wel willen proberen voor ik hem aanschaf.

    Wie op gitaarnet heeft is in het bezit van een AxeFx of Ultra? In ieder geval Analie-G, Morris binnenkort.
    Indien mogelijk zou ik met hen wel een keer een afspraak willen maken om de AxeFX te beluisteren. Of misschien als er meerdere geinteresseerden zijn, kunnen we een demo-middag organiseren?

    Is het overigens waarde de Ultra te nemen, of is de 'normale' goed genoeg?

    groet
    MSNL
    oh dat zal helemaal geen probleem zijn om jou rack te vervangen en vele malen te verbeteren.....

    Zou zekers de Ultra nemen ivm meer cpu kracht etc....
    Axe meeting kan geen kwaad....woon zelf in Enschede..

  7. #27
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Zelfs de übertonefreaks op bv. HRI zijn wild enthousiast over de Axe, dus geen twijfels over kwaliteit. Persoonlijk ga ik er niet voor omdat ik als een berg opzie tegen alle mogelijkheden. Zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen: "the agony of choice". Je blijft waarschijnlijk tweaken. Doe mij maar lekker 1 versterker, 1 cabinet en een zootje fx.
    Ubertonefreaks?? Bende schapen ja, meeeheeeh meeehehe volg de hype...

    Zonder dollen, heb al verschillende keren de AxeFX gehoord en er zelf mee gespeeld. Ik zie er 100% het nut van in en vond hem best aardig klinken (understatement) maar ik heb er momenteel ABSOLUUT geen behoefte aan. Ik heb vorig jaar lekker geinvesteerd om mijn rack 110% op orde te zetten. En daarlangs ben ik 180 graden de andere richting ingegaan. IPV met een veredelde computer aan de gang te gaan en dagen aan knopjes te draaien, beleef ik al maanden gigantisch meer fun met mijn plank via enkele analoge pedaaltjes in een goeie ouwe Marshall te pluggen.

    En dan is er nog iets dat me tegenhoud om me voor live-gebruik 100% over te geven aan die veredelde computer. Ik ben IT-er en weet uit ervaring dat een ding met chips erin vroeg of laat kapot gaat, gelukkig maar, anders had ik geen job.

    Dat gezegd zijnde, die lege 2HE in mijn 4HE rack met poweramp blijven me toch een beetje achtervolgen
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  8. #28
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    dat heb je nou eens mooi gezegd youri... ik vind je geluid (clip gearspot) erg goed met die plexi!

  9. #29

    Standaard

    Hmm, Yoeri, natuurlijk is het big fun om met een goede Marshall lekker te rocken. En wat is er mooier dan met wapperende broekspijpen voor je 4x12 te staan met zo'n Über Michael Schenker geluid. Dat kickt major ass

    Maar dat is een ander doel dan de Axefx dient. Voor toepassingen als die van MSNL is een Axefx super, en dan doe je echt geen concessies aan je geluid. Een Axefx is als package niet te verslaan en voor die prijs koop zeker geen betere losse componenten.

    En, al bedoelde je het tongue-in-cheek, een beetje rack bevat volgens mij net zo veel veredelde processoren als een Axefx. Dus dat argument van betrouwbaarheid... Om over de betrouwbaarheid en storingsgevoeligheid van buizenapparatuur nog maar te zwijgen.

    Ik ben ook een buizen diehard, maar die Axefx gaat er zeker wel een keer komen.

  10. #30
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man Bekijk bericht
    Maar dat is een ander doel dan de Axefx dient. Voor toepassingen als die van MSNL is een Axefx super, en dan doe je echt geen concessies aan je geluid. Een Axefx is als package niet te verslaan en voor die prijs koop zeker geen betere losse componenten.
    Ben ik het absoluut mee eens en begrijp me niet verkeerd, ik vind de AxeFX ook te gek spul. Maar ik word een beetje veel moe van het gedoe errond. Mensen die hem nog niet gehoord hebben maar toch gelijk afschieten en anderen die menen dat het de holy grail is en dat maar al te graag door je strot rammen (wat hier gelukkig niet gebeurd).

    Ik zie de AxeFX exact zoals Morris, als aanvulling op. Ik begrijp de mensen niet die een volledig getuned rack verpatsen vanwege de AxeFX. Maar zoals Morris of MSNL, om live te gebruiken al dan niet in-ear, met of zonder (tube) power amp en speakers, is het absoluut te gek. Om nog maar te zwijgen van recording.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man Bekijk bericht
    En, al bedoelde je het tongue-in-cheek, een beetje rack bevat volgens mij net zo veel veredelde processoren als een Axefx. Dus dat argument van betrouwbaarheid... Om over de betrouwbaarheid en storingsgevoeligheid van buizenapparatuur nog maar te zwijgen.
    Ja inderdaad bevat mijn rack ook een heleboel chips maar als de stroom eruit flikkert en je bent al je presets kwijt van je AxeFX, dan ben ik toch sneller weer aan de gang met mijn "analoge" preamp en poweramp. In mijn rack is een heleboel reduntantie ingebouwd en er moet al veel gebeuren voor ik niet meer verder kan. Als je puur met de AxeFX speelt, moet je toch ook weer een backup gaan voorzien en dan tja, ga je weer aan de gang met extra spullen. Ik bedoelde het inderdaad tongue-in-cheek en enigszins cynisch maar het punt klopt volgens mij wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man Bekijk bericht
    Ik ben ook een buizen diehard, maar die Axefx gaat er zeker wel een keer komen.
    Ik heb niet gezegd dat ik nooit een AxeFX zal kopen (zie mijn laatste alinea) maar ik heb er momenteel niet de behoefte aan en wou ook een keertje een andere opinie dan zwart of wit geven.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top