Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 72 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

  1. #11

    Standaard

    Wat mij heel erg leuk lijkt, is het feit dat het mogelijk is om met verschillende instellingen te spelen om tot nieuwe geluiden te komen. Met een eenvoudige preamp is dat ene geluid vaak heel erg mooi en puur maar zit je er ook helemaal aan vast en veel variaties zijn er vaak niet. Het mooie van een goede modeler a la Axe-Fx is juist de oneindige mogelijkheden tot experimenteren terwijl de goede geluidskwaliteit er wel is.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Ik heb de Line6 XT gehad en op zich kun je daar best een goede live sound mee krijgen. Echter vind ik het gewoon heel vervelend om ermee te spelen kwa feel.

    De clips van de Axe FX klinken echt heel erg oké. De punch die ik hoor in de geluidsopnames heb ik nog niet eerder gehoord met een moddeling amp. Vooral van de cleane sounds sta ik te kijken! Ik denk dan ook dat het heel prettig spelen is met een Axe FX. Als hij doet wat ik er nu van verwacht, dan zou hij heel erg bruikbaar zijn in heel veel situaties. Misschien zelfs wel voor de grote gigs. Als je sound eenmaal goed is, kan een geluidsman er nog weinig aan verklooien. Twee XLR-pluggen erin en gaan .
    De prijs houdt mij nu nog een beetje tegen. Je kunt hem nergens uit proberen en 1500 euro in Europa t.o.v. 1050 euro in de states? Is de G66 de enige dealer in Europa?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Ik heb em nu al bijna een jaar en geen moment spijt gekregen van alle gear wat ik heb weg gedaan :
    mesa Single rectifier
    TC 2290
    PCM70
    yamaha SPX90
    3x Koch 12``
    etc etc etc.....

    Zoals de AXE klinkt door monitoren of pc speakers etc , kunnen de meeste amps niet aan tippen eenmaal pgenomen met een speaker / mic.......
    wat brullen betreft : hahha neem een eindtrap + speaker en de meeste nieuwe amps zoals Powerball , Uebershall , Mark IIC brullen zoals het nog nooit is gehoord in de jugle

    Maar goed, inderdaad, geen zin om mensen te gaan overtuigen hoe goed het wel niet is ...maar ik ga wel met een 4he rack + gitaar + kabels tas makkelijk naar een optreden waarbij mijn geluid door de PA waanzinnig goed klinkt ALTIJD zonder problemen met mic positie etc etc etc....vroeger altijd een aanhangwagen vol gesjouwd met 3 koch boxen , grote rack + amp head etc.....zal wel door mijn leeftijd komen hahha
    Hoe dan ook, ieder zijn ding en kraak dan ook niet af zekers als je het nog niet eens persoonlijk bespeeld hebt.....soms hoor ik ook iemand met een super Tyler gitaar en dure amp + rack wat helemaal nergens naar klinkt terwijl de ander met zijn simpele marhall en pedalboard helemaal super klinkt....

    Als je de AXE (+ echte eindtrap + speaker) 1 op 1 vergelijkt in hetzelfde ruimte naast een dure amp...zal de`buizen amp het wel winnen maar hoor datzelfde amp versterkt door een PA en de ook AXE DIREKT erdoorheen , weet bijna wel zeker dat dan de AXE het wint...dit allemaal wel door dezelfde gitarist bespeeld.....dit geldt ook voor opnames.....het gemak waarmee je je geluiden opneemt etc etc etc....tja , toch weer een lang verhaal geworden

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Gebruik jij je Axe met eindtrap en speakers, of gewoon direct in. Mijn overweging om in eerste instantie voor de Axe te gaan, is om dan niet meer voor de kleinere gigs een auto vol gear te hebben. Ik gebruik hier nu een Studiotone voor, maar toch ook weer incl. een groot pedalboard, klein rackje en een koffertje met alle bekabeling .

    Zag al wat Youtubes van een Axe i.c.m. een VHT2/50/2 (en die heb ik hier nog staan ).

  5. #15

    Standaard

    Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zou hem zelf waarschijnlijk in een 4HE rackje in combinatie met mijn eindtrap + 2x12" boxen willen toepassen (zonder eindtrap/speaker simulator) met daarnaast een direct 2e output naar de mengtafel met speaker simulator).

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    .....soms hoor ik ook iemand met een super Tyler gitaar en dure amp + rack wat helemaal nergens naar klinkt terwijl de ander met zijn simpele marhall en pedalboard helemaal super klinkt....
    damn, betrapt

    M'n bandmaat gebruikt een Axefx icm een VHT 2/90/2 en clubcab en dat klinkt toch echt lekker hoor.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Het was ook absoluut niet mijn bedoeling om de boel af te kraken hoor. Alleen ben ik van mening dat een imitatie nooit zo kan klinken als het origineel. En buizen klinken goed. Modelling zal anders klinken en of dat beter is, is uiteraard aan de luisteraar. Maar buizen zijn niet voor niets zo populair.
    En nogmaals: modelling en transistors worden steeds beter, dus wellicht verstoten ze de buis nog 'ns van de troon. Ik zal de Axe FX 'ns goed beschouwen, wellicht is de tijd al gekomen :P.
    Waar het overigens ook mee te maken heeft is het feit dat ik pas een half jaar vol aan de buizen zit. Dat geeft ook vooroordelen . De modelling die ik heb gebruikt zoog aarsch
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 16 februari 2009 om 00:22

  8. #18
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Dit clipje zegt wat mij betreft ALLES over de Axe-FX:

    http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/axefxrock.mp3

    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Dit clipje zegt wat mij betreft ALLES over de Axe-FX:

    http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/axefxrock.mp3

    LOL!!!

    Ach ja, ik heb je aan de CAE, GForce en de Bogners gekregen, dus vanaf nu is het slechts een kwestie van tijd...

    Laggard!!!!

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Cool

    Zelfs de übertonefreaks op bv. HRI zijn wild enthousiast over de Axe, dus geen twijfels over kwaliteit. Persoonlijk ga ik er niet voor omdat ik als een berg opzie tegen alle mogelijkheden. Zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen: "the agony of choice". Je blijft waarschijnlijk tweaken. Doe mij maar lekker 1 versterker, 1 cabinet en een zootje fx.
    Alexander van Engelen

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top