Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 72 EersteEerste ... 210111213142262 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    En ik moet zeker weer wachten tot die dingen tweedehands opduiken
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    gezien het enthousiasme van de gebruikers zou ik daar niet op rekenen.

    Daarnaast komen op de (sporadisch beschikbare) 2de handjes veel mensen af. Op HRI zijn ze meestal binnen no time verkocht.

  3. #113
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    GAS wel maar een blik op de rekening leert dat het er even niet in zit
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    IEM zender zal wel ingebouwd zitten in een rack, samen met de IEM zenders van Morris' collegae, bij de monitortafel. En waarschijnlijk worden alle zenders gekoppeld middels een antenne combiner en staat er aan de zijkant zo'n flap-oor antenne die alle signalen naar de ontvangers zendt.

    Tenzij hij inderdaad met een draadje werkt......
    nee joh, zo vaak spelen we niet in de HMH

    Ik heb de zenders apart, omdat ik het meestal prettiger vind om met kabel te spelen. Zeker voor het kroegen/clubcircuit. Ik heb gewoon een microfoonkabel aan mijn beltpackje van de Fisher amp, die samen met met gitaarkabel naar het rack gaat. Werkt prima en klinkt veel beter dan een radio op je hoofd ;-) Alleen bij de grote dingen zoals feesttenten haal ik de wireless van stal. Was het maar alvast weer zomer

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  6. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee Bekijk bericht
    @ Morris: Lees ik het goed? Neem je de Axe fx nu voorlopig mee de podia op ipv. je buizenset?
    Yep voorlopig wel. Wat voor kleine optredens goed werkt moet voor grote optredens ook goed werken. Bovendien wil ik nog wat patches tweaken zodat het helemaal naar mijn zin wordt, en daarom moet je er vaak mee spelen.
    Volgende week heb ik een Axess FX1 erbij en kan ik alles wat ik met mijn grote set ook kan qua controle. Dan kan ik me ook eens wat meer storten op de pedal emulaties en zo.

    Ik ben nog steeds blij ;-)

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Morris, heb je hem ook al geprobeerd met je VHT-eindtrap? Ik ben ook wel benieuwd hoe de Axe fx reageert in een traditionele pre/poweramp setup.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  8. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee Bekijk bericht
    Morris, heb je hem ook al geprobeerd met je VHT-eindtrap? Ik ben ook wel benieuwd hoe de Axe fx reageert in een traditionele pre/poweramp setup.
    Nee, nog niet. Ik wil ook nog eens de CAE 3+ in de loop gooien en die m.b.v. eindtrap- en cab sims opnemen, eens kijken hoe dat werkt. Eerlijk gezegd heb ik mijn handen voorlopig nog vol aan het ontdekken en tweaken van de directe presets. Ik ben niet zo'n tweaker, maar gelukkig is het wel fun met de editor. Maar het staat zeker wel op de to-do lijst!

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Keep us posted! Ik ben benieuwd naar je ervaringen en resultaten als je daar tijd voor hebt. Ik ben zelf ook geinteresseerd in de ultra. Denk zelf dan aan een relatief 'eenvoudige' set-up met alleen nog de ultra icm. mijn Rover preamp in de loop en de Traveller eindtrap. Met de balanced outs van de ultra direct naar de mixer voor FOH en de 2e output dan zonder eindtrapsim en cabsim naar de traveller voor mijn podiummonitoring bij grotere gigs. Bij kleinere gigs mooi alles alleen via de ultra terug naar mijn podiummix (geen last meer van direct gitaargeluid meer in de FOH mix).
    Als dat goed/uitstekend werkt, dan kunnen looper+pedals en losse fx-units exit. Verder no more hassle met microfoon. Zou het leven een stuk eenvoudiger maken.

    Ik ben zelf ook niet zo'n tweaker (alhoewel, de interface van de Lex G2 kent weinig geheimen voor mij, haha).
    Maar met de editor is het prima te doen, leid ik uit je post af? Hoe is het om hem direct te tweaken? Dat is zeker nog wel iets wat me op dit moment nog remt in een evt. aanschaf. Ik vind het o.a. jammer dat er geen directe potmeters op te vinden zijn om de belangrijkste amp parameters (volume, gain, eq) parameters te bedienen. Dat is toch vaak iets wat je in live situaties nog wel even wilt doen. Beetje meer hoog of mid, iets minder gain etc. Is dat toch wel handig en snel te doen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  10. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee Bekijk bericht
    Keep us posted! Ik ben benieuwd naar je ervaringen en resultaten als je daar tijd voor hebt. Ik ben zelf ook geinteresseerd in de ultra. Denk zelf dan aan een relatief 'eenvoudige' set-up met alleen nog de ultra icm. mijn Rover preamp in de loop en de Traveller eindtrap. Met de balanced outs van de ultra direct naar de mixer voor FOH en de 2e output dan zonder eindtrapsim en cabsim naar de traveller voor mijn podiummonitoring bij grotere gigs. Bij kleinere gigs mooi alles alleen via de ultra terug naar mijn podiummix (geen last meer van direct gitaargeluid meer in de FOH mix).
    Als dat goed/uitstekend werkt, dan kunnen looper+pedals en losse fx-units exit. Verder no more hassle met microfoon. Zou het leven een stuk eenvoudiger maken.

    Ik ben zelf ook niet zo'n tweaker (alhoewel, de interface van de Lex G2 kent weinig geheimen voor mij, haha).
    Maar met de editor is het prima te doen, leid ik uit je post af? Hoe is het om hem direct te tweaken? Dat is zeker nog wel iets wat me op dit moment nog remt in een evt. aanschaf. Ik vind het o.a. jammer dat er geen directe potmeters op te vinden zijn om de belangrijkste amp parameters (volume, gain, eq) parameters te bedienen. Dat is toch vaak iets wat je in live situaties nog wel even wilt doen. Beetje meer hoog of mid, iets minder gain etc. Is dat toch wel handig en snel te doen?
    Zeker, stelt geen fluit voor, alle belangrijkste parameters staan op de eerste pagina van het betreffende effect/amp model. Hoe dieper je erin duikt, hoe ingewikkelder het wordt, maar dat gebruik je live niet. Ook zonder editor is het heel makkelijk en intuïtief te bedienen, de interface is vergelijkbaar met de GForce. En met de Editor wordt het echt kinderspel. Zelfs voor een tweakhater als ik .

    Je moet wel ff in de handleiding duiken zodat je weet waar je wat kan doen, maar het leuke hiervan is dat je om de 5 minuten dan zoiets hebt van: oh, kan dat ook??

    Morris

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top