Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 72 EersteEerste ... 9101112132161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Thumbs up

    Hoi Hugo,
    Het is voor mij ook inderdaad hetzelfde verhaal : zat van het slepen van amp + box + rack en dan toch weer een shit geluid overhouden in de zaal omdat men verkeerde mics gebruikt of bijv plaatsing etc etc etc...

    MAAR daarnaast vond / vind nog steeds het geluid wat de AXE voortbrengt waanzinnig....zowel als je em inplugt in een versterker + cab als gewoon direkt : dit heeft mijn absolute voorkeur...

    Feel van een echte amp zit em voor mij echt wel in (zowel direkt als met een echte amp + box)...maar daarvoor moet je em echt ZELF bespelen want je kunt niet afgaan op een opgenomen MP3 file...

    Nou ik de mogelijkheden ken van de AXE en ook wat ik er zelf van gebruik , zou voor mij de Standard meer als voldoende zijn...belangrijkste zijn de amps + user cabs en de drive pedals die echt waanzinnig zijn....verschillende ervan zijn door de forumleden vergeleken met hun echte pedalen en nauwelijks hoorbaar !
    En dat allemaal van het gemak van geen geouwehoer van rack bekabeling , voeding , switchers , linemixers etc etc etc.....teveel om op te noemen dus....

    Delays gebruik ik veel : heb em uitvoerig naast mijn TC2290 delay vergeleken en toen ik het geheime parameter in de AXE FX vond , heb ik de TC2290 voor bijna 99% benaderd en is ie verkocht ......

    Galm is stukken beter dan de Gforce en heel realistisch te programmeren...

    Modulatie fx zijn allemaal super op de flanger na...die krijg ik niet zo lekker zoals een MXR EVH maar hey, ik gebruik het toch amper.....al het andere is een heaven aan modulatie pedalen die je allemaal tot je beschikking hebt en echt niet onder doen tov de originele ...afhankelijk van je programmeer kunsten denk ik dat je echt versteld zult staan en blijkt opeens dat hetgeen je ervoor betaald niet in vergelijking staat met wat je krijgt :

    COMPLEET GASVRIJ hahahaha

    Ja gewoon bij G66 maar als je em uit de VS kunt krijgen...ook goed , let wel op:
    G66 vervangt de fan door een veel stillere en als er problemen zijn met wat dan ook , dan gaat het makkelijker via hun denk ik ......

    Dit is bedoeld voor Hugo en ik wil absoluut niemand anders overtuigen of zo....ieder zijn ding........voor diegene die de AXE wel interessant vinden : absoluut een keertje uitproberen....

    Ik heb em gewoon besteld toen ik de clips hoorde wetende dat als ik em goed programmeer, makkelijk mijn sounds eruit kan halen.....

    BELANGRIJK : of je nou een rack gaat bekabelen en dan programmeren of de AXE , denk dat de laatste makkelijker is !
    Ik gebruik eigenlijk bijna allemaal standaard waardes behalve de BASS frequenties bijv.....de IR impulses doen het echt tot leven komen...

    Mijn clip is niet eens het allermooiste wat ik gebruik ..dat is de Mark II , echt een TOPPER !

    Groet en succes met je aanschaf Hugo !
    Anand

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daemon Bekijk bericht
    Hoe was de vuurdoop op het podium geweest morris?

    Mijn indruk over de axe fx naar aanleiding van alle posts/recordings die ik heb gehoord: zoiezo het beste wat uit is op modelling gebied en komt enorm dicht in de buurt van het buizengeluid & het grote voordeel is dat je hier relatief "makkelijk" erg goed klinkende opnames mee kunt maken.
    Iedereen die weleens een buizenamp heeft opgenomen weet wat een *** karwei het is om dat goed te micen en op te nemen. Om nog maar te zwijgen over hoe het geluid alweer veranderd als bv 1 mic aangestoten wordt en van positie verandert, je na een dag terugkomt en door temperatuur verschillen etc je sound is veranderd etc etc.
    Makkelijk toch als je bij dat ding alleen maar een kabel erin hoeft te pluggen en gelijk goed klinkt? Dan maar een geluid dat iets minder goed klinkt als een PERFECT gemicte buizen amp. Het gemak is ook wel een groot pluspunt van dit ding. Maybe bestel ik er ook wel 1 :P
    Sorry voor mijn late reactie
    Mijn vuurdoop was geweldig. Ik moest even wennen aan de afwezigheid van een 'wall of sound' achter me, ik had wat minder druk, maar de totale mix van gitaar en de rest van de band was zo waanzinnig. Ik speel nu in ear, waarbij we zelf onze eigen mix maken. Alle kanalen van het stageblock gaan eerst naar onze podiummix (digitale yamaha tafel) en via een harting connector rechtstreeks naar de PA. Het resultaat is dat wij voor elke in ear cliënt een eigen mix kunnen maken, onafhankelijk wat bij de FOH gebeurt. Voor mij was dit mijn eerste IEM ervaring, maar oh oh oh wat een luxe. Alsof je thuis met een eigen mengpaneel bent aan het jammen. Vooral als je ook zingt is dit een mega luxe.
    Maar het belangrijkste: De Axe FX. Ik kan niet anders zeggen dan waanzin! Ik moest nog even wat tweaken qua EQ, want mijn studiomonitors zijn wat meer lineair dan de gemiddelde PA set (welke meer getuned zijn op het middengebied), maar ik had een fantastisch geluid. We moesten wat 2k eruit halen en wat meer 0.4k erbij draaien, maar daar was wel mijn sound.
    Het belangrijkste vind ik nog steeds de feel van dit ding. Toevallig heb ik vanavond nog noodgedwongen wat met mijn Line6XT in moeten spelen, maar die verdomde vertraging maakt het gewoon nep. Ergo: de AxeFX vraagt een behoorlijke investering qua geld en tijd, maar ik ga voorlopig niets anders meenemen. Let wel; dit is geen plug and play apparaat. De factory presets klinken naar mijn mening voor 80% ruk. Je zult zelf moeten tweaken en experimenteren, maar dan heb je echt wat. Ik ben in ieder geval nog steeds zwaar onder de indruk.

    Ik heb een picje van mijn huidige AxeFX live rackje bijgesloten. Meer neem ik niet meer mee. Het gitaarsignaal gaat rechtstreeks naar de aux input van de IE amp (de jacks), de rest van de band krijg ik via de line in, gemixt zoals ik het wil. Mij eigen gitaar level controleer ik zelf. Er zit nog één spare in de blindplaat, die is voor de Axess FX1 met fantoomvoeding, die komt over twee weken.

    Morris
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #103

    Standaard

    Best Morris,


    Mooi rack dat je daar hebt.

    Waarom is je inear zender niet ingebouwd? of speel je misschien met een lange kabel en hoofdtelefoon?
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prinspatrick Bekijk bericht
    Best Morris,


    Mooi rack dat je daar hebt.

    Waarom is je inear zender niet ingebouwd? of speel je misschien met een lange kabel en hoofdtelefoon?
    IEM zender zal wel ingebouwd zitten in een rack, samen met de IEM zenders van Morris' collegae, bij de monitortafel. En waarschijnlijk worden alle zenders gekoppeld middels een antenne combiner en staat er aan de zijkant zo'n flap-oor antenne die alle signalen naar de ontvangers zendt.

    Tenzij hij inderdaad met een draadje werkt......
    Laatst gewijzigd door dml; 24 maart 2009 om 08:46

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Bedankt voor de GAS Anand en Morris, nog even sparen en wat andere spullen verkopen en dan bestellen.Thanx voor de info!!
    Laatst gewijzigd door hugo; 24 maart 2009 om 20:27
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    @ Morris: Lees ik het goed? Neem je de Axe fx nu voorlopig mee de podia op ipv. je buizenset?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee Bekijk bericht
    @ Morris: Lees ik het goed? Neem je de Axe fx nu voorlopig mee de podia op ipv. je buizenset?
    Hahaha, als je de AXE eenmaal doorhebt, gaat je buizenset eraan ....

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    ik lees deze thread niet meer, anders gaat het me toch weer geld kosten.



    (...misschien als iemand een linkje heeft waar je dat ding kunt kopen....dan hoef ik zéker niet meer te kijken hier )

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    www.g66.nl ... Daar kijk ik de laatste tijd ook veel te vaak
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee Bekijk bericht
    www.g66.nl ... Daar kijk ik de laatste tijd ook veel te vaak
    Shit, ik had niet moeten kijken.

    .....de normale (non ultra) lijkt mij wel wat zeg!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top