Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Axe-Fx anno 2009

    Het Axe-Fx van Fractal Audio Systems lijkt inmiddels een echte doorbraak in gitaar effects processing. Zeker in vergelijking met Line6 etc. De folder belooft: Geavanceerde processing algorithmen en ongeevenaarde krachtige computerrekenkracht leveren niet alleen de klank, maar ook de FEEL van een echte buizenversterker. De Dynamic Response Technology™ simuleert op accurate wijze het variabele karakter van een overstuurde buizenversterker. Anders dan de conventionele buizenmodelers waar de reactie statisch aanvoelt, de Dynamic Response Technology™ geeft de gitarist een werkelijk dynamische ervaring. Een volle versterkertoon en het gevoel op elk volume!

    Ook de reviews van Gitarre & Bass waren wel erg lovend over dit produkt. Helaas is er geen nederlandse dealer die hem heeft m.b.t. uitproberen.

    Kortom, zijn er al mensen die de Axe-Fx onlangs hebben aangeschaft of hebben uitgeprobeerd met een recente firmware upgrade?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 februari 2009 om 18:11

  2. #2

    Standaard

    De mijne zit op dit moment 'in transit', dus volgende week weet ik meer ;-)

    Morris

    ps. heb hem wel al uitgebreid getest, niet te vergelijken met alles waar ook maar Line6 voor staat.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Niet geprobeerd, maar als je buizen wilt, moet je buizen kopen. Hoe goed een simulatie ook is, het zal nooit als echte buizen klinken. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet beter hoeft te klinken. Ik weet dat ik hiermee de toorn van vele puristen (wat ik zelf ook ben: defence ) op de hals haal, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat buizenversterkers per definitie de mooist klinkende versterkers zijn. Ik ben van mening dat dat wel zo is, maar ik kan me voorstellen dat er best mensen zijn die sommige modelling mooier vinden, en de techniek van transistor en modelling gaan hard vooruit. Die van buizen een stuk minder.

    Als je dus de echte dynamiek van een buizenversterker wilt is er, denk ik, geen compromis. Een simulator simuleert iets anders en zal dus nooit zo goed klinken. Als ik Steve Vai nadoe klink ik nooit zo goed als hij, omdat hij zichzelf is en dus uniek. Daarom vind ik het idee van modelling een beetje krom. Ze proberen iets na te doen en dat lukt steeds beter. Maar je zult het nooit evenaren. Ik ben benieuwd wanneer er een modelling-producent een andere weg inslaat en iets unieks probeert met modelling. Iets dat je met buizen en/of transistor niet lukt. Of het dan nog naar gitaar zal klinken en of mensen het kopen is een ander verhaal....

    Desalniettemin wil ik de Axe graag een keertje proberen. Maar ik geef je op n briefje dat mijn amp harder brult

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    +1 Als ik de filmpjes moet geloven wordt het een kil modelling apparaat zoals Line Sucks ze ook maakt. Kan je net zo goed toetsenist worden, zo kil klinkt die meuk
    Ik zeg altijd: Gitaar straight to the amp werkt het beste, weliswaar niet veelzijdig maar je hebt wel een eigen tone en je klank van je amp, gitaar en speelstijl komt dan het beste naar voren.

  5. #5

    Standaard

    Kom op jongens, jullie beoordelen het apparaat wel heel erg vanuit een vooringenomen standpunt. Bovendien zijn (youtube) filmpjes niet echt representatief voor het werkelijke geluid.

    Beluister ze eerst zelf eens en lees de redenen van anderen om er wel een te gebruiken.
    Laatst gewijzigd door srv-man; 15 februari 2009 om 11:15

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    hmmm
    ik heb bovenstaande "argumenten" ook voorbij zien komen toen Line6 net op de markt kwam ...

    Dacht eigenlijk dat het hele "modeling afzeiken" nu wel gehad hadden.





  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2009
    Locatie
    Mijn Huis woont in Maastricht
    Berichten
    8

    Standaard Kies dat wat je nodig acht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Niet geprobeerd, maar als je buizen wilt, moet je buizen kopen. Hoe goed een simulatie ook is, het zal nooit als echte buizen klinken. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet beter hoeft te klinken. Ik weet dat ik hiermee de toorn van vele puristen (wat ik zelf ook ben: defence ) op de hals haal, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat buizenversterkers per definitie de mooist klinkende versterkers zijn. Ik ben van mening dat dat wel zo is, maar ik kan me voorstellen dat er best mensen zijn die sommige modelling mooier vinden, en de techniek van transistor en modelling gaan hard vooruit. Die van buizen een stuk minder.

    Als je dus de echte dynamiek van een buizenversterker wilt is er, denk ik, geen compromis. Een simulator simuleert iets anders en zal dus nooit zo goed klinken. Als ik Steve Vai nadoe klink ik nooit zo goed als hij, omdat hij zichzelf is en dus uniek. Daarom vind ik het idee van modelling een beetje krom. Ze proberen iets na te doen en dat lukt steeds beter. Maar je zult het nooit evenaren. Ik ben benieuwd wanneer er een modelling-producent een andere weg inslaat en iets unieks probeert met modelling. Iets dat je met buizen en/of transistor niet lukt. Of het dan nog naar gitaar zal klinken en of mensen het kopen is een ander verhaal....

    Desalniettemin wil ik de Axe graag een keertje proberen. Maar ik geef je op n briefje dat mijn amp harder brult
    Ik kan me voorstellen dat je buizengeluid eerder accepteerd dan een moddeling Preamp. Je draait op een buizen amp aan je 3 a'4 delige toonregeling en je bent klaar. Mensen die niet met moddeling kunnen omgaan, blijven draaien aan de knopjes en eindigen gefrustreerd achter en geven vaak op.

    Ik heb zelf Koch Multitone 100w buizen. Klinkt niet als een Fender twin , of een Marshall, of een Vox...... maar als een Koch.
    Om verder te gaan dan een buizen amp heb ik een rackje met daarin een VHT GP3 preamp (buizen) en een VHT 2502 eindtrap (buizen) Mijn gitaar gaat naar een GTpro en heb de GP3 in de preamp Loop van de GTpro staan. Nou en dan heb je in principe alles wat je nodig hebt. (GP3 is trouwens midi schakelbaar)

    Ik heb nooit negatieve reacties gekregen op mijn geluid en ben er ook over aan het denken om de Gtpro te vervangen door een AxeFx ultra, gewoon omdat de Axefx qua sound beter is.

    Have fun!!
    Mijn spulletjes:
    Gibson Les Paul Custom 1978
    Fender Performer 1984
    Abel Axe 1994
    Ibanez intertours Talman (accoustic)

    Koch Multitone 100w combo amp
    Roland gp100 guitar processor
    Marshall Guv'nor stompbox

    VHT GP3 Valvulator Preamp
    Boss GTpro guitar processor
    VHT 2502 Stereo Poweramp
    Roland FC200 midicontroller
    MesaBoogie Roadking cabinet 2x12"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nifo Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen dat je buizengeluid eerder accepteerd dan een moddeling Preamp. Je draait op een buizen amp aan je 3 a'4 delige toonregeling en je bent klaar. Mensen die niet met moddeling kunnen omgaan, blijven draaien aan de knopjes en eindigen gefrustreerd achter en geven vaak op.

    Ik heb zelf Koch Multitone 100w buizen. Klinkt niet als een Fender twin , of een Marshall, of een Vox...... maar als een Koch.
    Om verder te gaan dan een buizen amp heb ik een rackje met daarin een VHT GP3 preamp (buizen) en een VHT 2502 eindtrap (buizen) Mijn gitaar gaat naar een GTpro en heb de GP3 in de preamp Loop van de GTpro staan. Nou en dan heb je in principe alles wat je nodig hebt. (GP3 is trouwens midi schakelbaar)

    Ik heb nooit negatieve reacties gekregen op mijn geluid en ben er ook over aan het denken om de Gtpro te vervangen door een AxeFx ultra, gewoon omdat de Axefx qua sound beter is.

    Have fun!!
    De hoogste 'trap' modelling die ik heb gehad was de Boss GT-8. Daar heb ik behoorlijk veel tijd in gestoken en ik kon mooie presets maken. Toch heb ik er nooit het geluid uit kunnen krijgen dat ik wilde. De amp die ik nu heb (Engl E530 en Peavey Classic 50/50) staat echt mijlen boven alle uit de GT-8 komende preamps.
    De clips die ik van de Axe heb gehoord hebben zeker indruk op me gemaakt. Ik wil hem zeker ook proberen, maar voorlopig ga ik niet van de buizen af. Temeer omdat ik ze nog niet zo lang heb en er nog te trots op ben .

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2009
    Locatie
    Mijn Huis woont in Maastricht
    Berichten
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    De hoogste 'trap' modelling die ik heb gehad was de Boss GT-8. Daar heb ik behoorlijk veel tijd in gestoken en ik kon mooie presets maken. Toch heb ik er nooit het geluid uit kunnen krijgen dat ik wilde. De amp die ik nu heb (Engl E530 en Peavey Classic 50/50) staat echt mijlen boven alle uit de GT-8 komende preamps.
    De clips die ik van de Axe heb gehoord hebben zeker indruk op me gemaakt. Ik wil hem zeker ook proberen, maar voorlopig ga ik niet van de buizen af. Temeer omdat ik ze nog niet zo lang heb en er nog te trots op ben .
    Is zeker ook de beste keuze die je maakt. Ik gebruik de gtpro, omdat ik van daaruit veel mogelijk heden heb. Ik heb en VHT gp3 valvulator Preamp in de preamp loop van de gtpro staan en kan omdat de gp3 midi functies heeft op bright/fat/boost/fx/ en eq veel kanten op. De gtpro Dual pre-amping en de vele preamps komen ook alleen van pas als ik een preset nodig heb die ik niet op de gp3 geregeld krijg. Het ziet er zo uit:

    Laatst gewijzigd door nifo; 15 maart 2009 om 14:35
    Mijn spulletjes:
    Gibson Les Paul Custom 1978
    Fender Performer 1984
    Abel Axe 1994
    Ibanez intertours Talman (accoustic)

    Koch Multitone 100w combo amp
    Roland gp100 guitar processor
    Marshall Guv'nor stompbox

    VHT GP3 Valvulator Preamp
    Boss GTpro guitar processor
    VHT 2502 Stereo Poweramp
    Roland FC200 midicontroller
    MesaBoogie Roadking cabinet 2x12"

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Niet geprobeerd, maar als je buizen wilt, moet je buizen kopen. Hoe goed een simulatie ook is, het zal nooit als echte buizen klinken. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet beter hoeft te klinken. Ik weet dat ik hiermee de toorn van vele puristen (wat ik zelf ook ben: defence ) op de hals haal, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn dat buizenversterkers per definitie de mooist klinkende versterkers zijn. Ik ben van mening dat dat wel zo is, maar ik kan me voorstellen dat er best mensen zijn die sommige modelling mooier vinden, en de techniek van transistor en modelling gaan hard vooruit. Die van buizen een stuk minder.

    Als je dus de echte dynamiek van een buizenversterker wilt is er, denk ik, geen compromis. Een simulator simuleert iets anders en zal dus nooit zo goed klinken. Als ik Steve Vai nadoe klink ik nooit zo goed als hij, omdat hij zichzelf is en dus uniek. Daarom vind ik het idee van modelling een beetje krom. Ze proberen iets na te doen en dat lukt steeds beter. Maar je zult het nooit evenaren. Ik ben benieuwd wanneer er een modelling-producent een andere weg inslaat en iets unieks probeert met modelling. Iets dat je met buizen en/of transistor niet lukt. Of het dan nog naar gitaar zal klinken en of mensen het kopen is een ander verhaal....

    Desalniettemin wil ik de Axe graag een keertje proberen. Maar ik geef je op n briefje dat mijn amp harder brult
    Kan je een modeller dan niet aan een buizenversterker zetten?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top