Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard Octaver; wat kost een goede?

    Hallo muzikanten.

    Ik wil een octaver pedaal aankopen voor een octaafje lager, om zowat een bass-sound te krijgen.

    Maar werkt dit eigenlijk goed want kan mijn versterker (Line6 Flextone III) dat dan af?

    Hoeveel kost nu zo'n goede pedaal?

    Standaardshop bij mij is Musicstore.de

    Want zo'n pedalen zijn er in alle prijzen zoals deze: Behringer UO300 Ultra Octaver
    of dit Danelectro Chili Dog Octave Octaver

    Werkt zoiets goed? Het moet niet zijn om powerchords mee te kunnen spelen (1 noot tergelijk is genoeg) maar dat zou wel mooi meegenomen zijn.

    Grtz Thomas!
    Laatst gewijzigd door Thmz; 14 februari 2009 om 18:01

  2. #2

    Standaard

    Zou je op je spelling willen letten?

    Verder denk ik niet dat dit heel erg goede pedalen zijn en dat je maar eens moet gaan testen. Hiermee zeg ik niet dat je hier niets mag vragen, maar ga OOK testen. Dit laatste slaat op het feit dat je alles via internet koopt, wat ik dus afraad.
    Dreadmember

  3. #3

    Standaard

    Die Danelectro Chili Dog schijnt best een goede te zijn, zeker voor 't geld.. Van Behringer zou ik sowieso weg blijven, maar Danelectro kan nog wel 's verrassen in positieve zin. En voor 35 euro, kan je niet zo'n buil aan vallen, lijkt me..

    Verder kan je het zo duur maken als je zelf wilt.. De EHX (micro)POG (200 euro dacht ik?) schijnt ook wel een goed basgeluid te geven, maar die heb ik nooit echt goed uitvoerig gehoord.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    ehx octave multiplexer

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception Bekijk bericht
    Zou je op je spelling willen letten?
    Doe 's niet zo moeilijk. Topic starter is overduidelijk Vlaams en dat blijft voor de .nl lezers even 'overschakelen' maar het is goed leesbaar.

    Qua Octavers zou ik zeker even kijken naar het wat betere werk, maar dan tweedehands. De Boss is heel aardig en betrouwbaar en behoudt zijnw aarde ook goed. Vind je 't niks dan raak je het voor een goede prijs weer kwijt en dat kun je van de Danelectro's niet zeggen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard

    Luisteren gaat niet zo makkelijk want er is hier in de omgeving echt geen grote muziekwinkel waar je kan testen

    Heb juist eens wat gegoogled voer Boss Octavers en de Boss OC-3
    Schijnen goed te zijn. Nu kost de OC-3 100 euro, en tweedehands vindt ik ze niet (op Kapaza.be en marktplaats.nl) alleen op ebay voor 80 euro en dan meoten daar nog eens verzendkosten bij .

    De Danelectro wordt zeer goed genoemd, wel niet geschikt voor meerdere snaren tergelijk, maar dat moest niet.

    Maar dit begrijp ik niet (gevonden op Internet bij een Danelectro Chili dog topic):

    can someone help me find an octave pedal that doesnt mix the normal guitar signal with the lower octive, but just turns your signal down an octive....So you sound like a bass......if u guys can make any sense of that... thanks
    en antwoord daarop:
    Many multi-effect units do this trick , usualy it's called pitch shifting ... Just like the normal octaver , harmonizer or whatever , but cancels the direct signal.
    Dus mixt de Chilli dog dan het signaal en wordt het niet echt octaaf verlaagd maar gewoon paar tonen? Of hoe zit dat dan? ik zou wel willen hebben dat het signaal ongeveer een octaaf lager is.

    En voor de spelling : Ik ben inderdaad Vlaams (redelijk dicht tegen de Nederlandse grens) en ik kwam juist van een Belgisch forum dus was nog wat Antwerps aant schrijven. Ik zal even startpost dan aanpassen.
    Laatst gewijzigd door Thmz; 14 februari 2009 om 17:32

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    als je de chilidog 100% wet zet heb je geen normaal gitaarsignaal er in, en hij kan 1 of 2 octaven lager zoals je vast wel kan vinden op de danelectro site.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Uit het verhaal maak ik op dat het omlaag geoctaveerde signaal gemengd wordt met het 'droge' signaal.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard

    Ik ga de Danelectro dan maar nemen. Lijkt me niet mis als ik zo naar de reviews kijk. 35 euro is nu niet veel geld.

    Bedankt voor de info!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Uit het verhaal maak ik op dat het omlaag geoctaveerde signaal gemengd wordt met het 'droge' signaal.
    als je hem 100% nat zet heb je geen droog meer..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top