Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    haha nou vooruut,kom er niet graag meer maar tonika heeft ze
    Dank je, gitaarvrouwtje.
    Deze zaak kende ik nog niet. 'K ga daar eens naartoe surfen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Voor jou is Musik Produktiv ook niet zo ver weg (A1 afrijden tot ong. 30 km achter Hengelo en je bent in Ibbenburen). Daar verkopen ze ook meerdere ukelele's in varierende prijsklassen.

    Afgelopen okt heb ik daar een zalige (qua bespeelbaarheid, klank en afwerking) ukelele vastgehad, maar die was duur; zo'n 160,-. Toen ik me over het bedrag heen had gezet was hij helaas net verkocht en ze hadden 'm niet meer in voorraad.
    Ik heb toen kritisch de andere ukelele's getest in de hoop nog zo'n lekker spelende uke te vinden, maar de rest haalde het niet bij die ene. Om eerlijk te zijn: de uke die er vervolgens het dichtst bij kwam was een goedkope van nog geen 30,-. Maar zo'n ding heb ik al, en na redelijk veel afstellen speelt die ook wel lekker, dus dat was voor mij de moeite niet waard.

    M.b.t. mijn eigen uke: daar zaten ook eerst van die pennetjes om te stemmen op. Ik herken wat je zegt: altijd verloopt de stemming. Ik heb er daarom van die gitaartuners op gezet. Daarnaast heb ik zowel de brug als de kam verlaagd, zodat de snaren dichter bij het fretboard liggen. Dat maakte ook veel verschil. Die gitaarstemmechanieken zou ik je toch echt aanbevelen: wat een plezier als dat ding wel gestemd blijft. Hij wordt er trouwens wel kopzwaar van, maar dat heb ik er graag voor over.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Voor jou is Musik Produktiv ook niet zo ver weg (A1 afrijden tot ong. 30 km achter Hengelo en je bent in Ibbenburen). Daar verkopen ze ook meerdere ukelele's in varierende prijsklassen.

    Afgelopen okt heb ik daar een zalige (qua bespeelbaarheid, klank en afwerking) ukelele vastgehad, maar die was duur; zo'n 160,-. Toen ik me over het bedrag heen had gezet was hij helaas net verkocht en ze hadden 'm niet meer in voorraad.
    Ik heb toen kritisch de andere ukelele's getest in de hoop nog zo'n lekker spelende uke te vinden, maar de rest haalde het niet bij die ene. Om eerlijk te zijn: de uke die er vervolgens het dichtst bij kwam was een goedkope van nog geen 30,-. Maar zo'n ding heb ik al, en na redelijk veel afstellen speelt die ook wel lekker, dus dat was voor mij de moeite niet waard.

    M.b.t. mijn eigen uke: daar zaten ook eerst van die pennetjes om te stemmen op. Ik herken wat je zegt: altijd verloopt de stemming. Ik heb er daarom van die gitaartuners op gezet. Daarnaast heb ik zowel de brug als de kam verlaagd, zodat de snaren dichter bij het fretboard liggen. Dat maakte ook veel verschil. Die gitaarstemmechanieken zou ik je toch echt aanbevelen: wat een plezier als dat ding wel gestemd blijft. Hij wordt er trouwens wel kopzwaar van, maar dat heb ik er graag voor over.
    Hoi Noid, bedankt voor de reactie.
    MusicProd. had ik ook al op de 'korrel'.
    Weet jij nog welke merk/type aan je neus voorbij ging?

    Mijn plan is om een goede tenor aan te schaffen (ev. met element).
    Later misschien eens de 'oude' sopraan verbeteren; stemmechanieken en de brug omlaag. Echter de brug heeft geen (apart) zadel, dus daar moet dan de houtvijl overheen.

  4. #14

    Standaard

    Nog een tip van een Uke die-hard (ik dus): ga eens kijken bij ukulele.de Hier zit de grootste van europa op uke gebied en ik weet uit ervaring dat deze zaak erg goede service leent.

    groet,
    S

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Hoi,

    Ben net begonnen met Ukulele. (Na 30 jaar gitaar) Na een paar pogingen op de Uke van mijn kinderen. Speelgoed van 80 Euro.. Nu een betere Tenor Uke. Dat is een ECHT instrument. De meeste muziekwinkels weten nog niet zo goed hoe een echte Uke moet klinken en hoe die kan spelen. Nu Ukulele's zo in opkomst zijn, zal ook het niveau van instrumenten en de kennis in de winkels stijgen.

    Laat alle felgekleurde gevallen van 60 Euro of minder links liggen, ze klinken niet, zijn niet te stemmen en niet octaafzuiver. Koop een instrument met een massief bovenblad en goedlopende stemmechnieken, leg er Aquila snaren op en je hebt een goede start.

    Succes!

  6. #16

    Standaard

    Netherlands

    Dé Ukulele Winkel (thé ukulele store)
    Raafstraat 12
    5451Xm Mill

    http://www.ukulele-winkel.nl/shop/

    Dit is de officiele winkel in nederland die in kala (en de goedkope versie: makala) handelt.
    (Nee, ik ben er niet mee geaffilieerd of wat dan ook xD)

    Maar zelf ben ik ook nog zoekende naar een nieuwe ukulele..
    Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen soprano en concerto.. Hebben jullie daar ervaring mee en wat zijn jullie voorkeuren dan?

  7. #17

    Standaard

    Zelf op Koninginendag een Mahalo voor 5 euro gekocht... voor de kids . Echt leuk zo'n soprano. Inmiddels de Brueko No. 6 besteld via Thomann.de. Ben benieuwd.
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  8. #18

    Standaard

    Is zo'n spongebob ukelele niets voor je?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2004
    Berichten
    690

    Standaard

    Nieuwe aanwinst meegebracht uit de States :


  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Nieuwe aanwinst meegebracht uit de States :
    Een dobro-uke!!!

    Sounds!? Sounds!? Sounds!?

    Gebruiken ze deze ook niet bij het "ukulele orchestra of great britain"?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top