Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Fret-King Esprit 3

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard Fret-King Esprit 3

    zo, zojuist mn tweede Fret-King gitaar besteld in Engeland. Ik heb al een Esprit 5 (2 HBs) en heb nu de Esprit 3 (3 P90s) besteld. Scheelt qua prijs inclusief verzending op de scherpste prijs in Nederland al gauw zo'n 125 euro! En dat vind ik een hoop geld! De Esprit 5 bevalt me zo goed dat ik met de scherpe pondkoers deze gitaar wel moest kopen! You know what I mean!

    het is de Esprit 3 in Vintage White!


  2. #2

    Standaard

    ja, ze hebben wel iets... gefeliciteerd ermee!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2006
    Locatie
    omgeving rotterdam
    Berichten
    205

    Standaard

    Nog nooit van gehoord, maar ik vind het qua looks iig een erg tof ding!!
    Veel plezier ermee
    !Rock 'n Roll!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Locatie
    Mijn huis woont in Gent.
    Berichten
    496

    Standaard

    Ik begin hier wat gas te krijgen... misschien wel mooier dan een Firebird maar daar ben ik nog niet uit... bij wie heb je deze besteld in UK?
    WORDS AINT FREE LIKE YOU AND ME

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    besteld bij Wembley Guitar Centre in Londen (via Fret-King website te vinden)
    Ook met Ivor Mairants in London valt goed zaken te doen. Ze geven al snel behoorlijk wat korting!
    Laatst gewijzigd door blademan; 23 februari 2009 om 17:32

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    zo, vanmorgen is mijn 2e Fret-King Esprit ( de Esprit 3) afgeleverd en wat een fijn gitaartje is het!! Rechtstreeks vanuit Engeland zoals hier en elders beschreven. In Nederland ook moeilijk aan te komen en die paar winkels die ze hebben zijn veel te duur!
    Het is dus een gitaar met 3 P90 Wilkinson elementen en een vijfstanden schakelaar a la Strat. De 2 tussenstandjes doen ook erg veel aan een Strat denken, lekker helder met zo'n doorschijnend randje en een lekkere quack. De andere 3 standen geven erg verschillende geluiden, van crispy (brug) tot vol (neck) en alles wat daar tussen zit.
    De afwerking is top, frets lekker glad, de bouwkwaliteit net als bij mn Esprit 5 super! De hardware is Gotoh, dus ook dat zit wel snor.

    Op de pics staat ie samen met zijn broertje de Esprit 5



    Laatst gewijzigd door blademan; 23 februari 2009 om 17:33

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Zo, dat is een mooi setje. Zijn ze behalve het geluid en de finish verder identiek (gebruikte houtsoorten, profiel neck etc) of zit daar ook nog verschil tussen?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Thumbs up

    Van precies dit stel heeft in de Gitarre & Bass een test gestaan, zou je via hun site moeten kunnen zoeken en downloaden (kost 1,20 of zo). Dit zijn Tsjechen neem ik aan, of de Engelse versie? Of produceren ze nu alweer ergens anders? Mooie gitaren, de G&B was vooral over de p90 versie erg lovend. Over de andere ook wel maar de p90 is bijzonderder qua concept natuurlijk.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    @ Rinze; dit zijn Koreanen (blue label), de Green labels worden idd. in Engeland gemaakt

    @ Noid: beide gitaren zijn van mahonie, halsprofielen voor zover ik heb kunnen voelen identiek, de rest ook.
    echt waar voor hun geld hoor!!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top