Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard Gold plated LP met P90 van Gibson

    Wie kan mij meer vertellen over een goldplated gibson les paul uit 89? Ik zag hem vandaag op MP staan maar kon er niks over vinden. Is dit dus een one of a kind of zijn er nog veel meer van? Het is dus geen gespoten gold top maar met een laagje blad goud (oid). Zijn die dingen nog wat waard of zijn ze net als elke andere? Dit lijkt mij een vraag voor de kenners onder ons en daar reken ik mijzelf niet helemaal onder.


    Wie O wie?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb 'm wel eens gezien, was een 'one of a kind limited edition series' zeg maar. er waren er meerdere van gemaakt. redelijk zeldzaam, dat zeker. ik weet inhoudelijk er niet heel veel over te zeggen eigenlijk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Aan wat voor prijs denk je dan?
    IK?! max 2795 euro, maar goed dat is uitgaande van goldplated, en verder in een 'lp standard' jasje. 3275 voor de custom-versie zeg maar. wellicht rare bedragen, maar dat zijn de prijzen waar ik nu aan denk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Nou die op MP was een standard 1989 gold plated met P90's. Ziet er echt heeeeel gaaf uit. En dat moet dan ongeveer 2700 kosten?


    Damn...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Bladgoud????

    Als dat zo is, dan is het ding ZEKER geen goedkoop plankje. Bladgoud is nogal prijzig, zie je?

    Begin jaren 80 bracht Fender haar (op dat moment) top of the line stratocaster uit, waarvan alle hardware was voorzien van een laagje bladgoud. Dat ding noemden ze meen ik, 'the gold on gold strat'. Het gerucht gaat dat Fender op ieder verkocht exemplaar geld moest toeleggen!
    Gelukkig bleek het model niet erg populair.



    Info: Fender Gold on Gold

    Je kunt je voorstellen dat een volledige body, bedekt met bladgoud, geen weggevertje zal zijn geweest.

    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6

    Standaard

    Ik zag m ook, maar heb er echt nog nooit van gehoord/gezien.
    Ik ben geneigd te zeggen dat het een stukje huisvlijt is. I could be wrong though.

    Oja, mooi is anders trouwens imo.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Bladgoud????

    Als dat zo is, dan is het ding ZEKER geen goedkoop plankje. Bladgoud is nogal prijzig, zie je?

    Begin jaren 80 bracht Fender haar (op dat moment) top of the line stratocaster uit, waarvan alle hardware was voorzien van een laagje bladgoud. Dat ding noemden ze meen ik, 'the gold on gold strat'. Het gerucht gaat dat Fender op ieder verkocht exemplaar geld moest toeleggen!
    Gelukkig bleek het model niet erg populair.



    Info: Fender Gold on Gold

    Je kunt je voorstellen dat een volledige body, bedekt met bladgoud, geen weggevertje zal zijn geweest.


    bladgoud is niet zo duur hoor, van ongeveer 1 trouwring aan goud kun je ter grote van een basketbalveld aan bladgoud maken (tis 0,05 cent aan goudwaarde per velletje)
    het proces om bladgoud op een body te krijgen is wel wat moeilijker dan simpel lakken en dan maakt het wat kostbaarder dan "normaal" lakken maar je gaat er als fabrikant niet failliet aan. ik ben nu met een bc rich bezig die kogelgaten krijgt waar ik bladzilver voor gebruik en tis een vervelend karweitje
    ik ken de goldleaf lp niet maar Gibson heeft wel vaker one offs en en zeer kleine oplages gemaakt dus ik sluit niks uit (gisteren in Denmark street nog een leuke Gibson korina V en explorer ukelele gezien )
    life sucks and then you die

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Er is iets mis met die headstock, er klopt iets niet...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Van die gouden strat...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    338

    Standaard

    Ja, die headstock lijkt raar omdat er een '70s logo op staat, terwijl de kop gewoon klein is. Denk ik hoor.

    Tevens Orpheo, waar heb je ooit gehoord van die Gibson? Heel Google geeft geen enkele aanwijzing.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top