Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2003
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    166

    Standaard

    wat dat aangaat kan je beter niet naar de grote der aarde kijken :grin:
    ik nam fieldy van korn en flea van rhcp als voorbeeld, met als gevolg dat ik uiteinderlijk alleen maar slechter speelde,
    mn leraar zegt ook dat je idd je duim in het verlengde van de hals moet hebben, dus evenwijdig met de snaren, en dan slap je op de laatste fret, in verband met toon verlies, je kan ook op je element slappen, wat fieldy dus doet, maar dan krijg je meer klick geluiden dan tonen, maar oke, waar was ik?>? uh, probeer eerst maar eens evenwijdig te slappen, en met je vinger waarmee je geen noten speelt, die op de snaar boven de snaar die je slapt te leggen, (volg je hem nog>??) zodat die snaar niet meegaaat als je hem per ongeluk aanslaat, het is natuurlijk wel zo dat als je meer oefent, je minder misslaat....
    en dat poppen ofzo dat idd gewoon die snaar van onderen omhoog trekken, dus veel oefenplezier :grin:

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Groten der aarde met een NORMALE techniek, bv Marcus Miller, King, larry graham.

    Flea en Fieldy zijn van die gasten die weer een andere "twist" eraangooien..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    135

    Standaard

    Flea heeft toch geen abnormale techniek? Hij heeft alleen z'n duim naar beneden, maar dat is gewoon een van de twee mogelijkheden net als dat de 1 z'n bas wat hoger of lager hangt dan de ander.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Nou hij is geen schoolvoorbeeld denk ik

  5. #15
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Als je dat FenderPlayersClub filmpje ziet tijdens Get Up And Jump dan zie je ook dat hij een vrij slechte linkerhandtechniek heeft...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    duim moet verticaal, jongens. niet evenwijdig dus !

    gaat lastig in begin, maar uiteindelijk veeel beter !

    maargoed, das mij dat weer vertelddoor mijn leraar. maar die zei ook da slappen echt iets individueels is. iedereen houd er zijn eigenwijsheden op na :smile:

  7. #17

    Standaard

    Slappen 'volgens het boekje'is echt met een horizontale duim. Dat veel mensen verticaal slappen kan natuurlijk ook, maar tis zeker niet 'standaard'.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2003
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    166

    Standaard

    ach jah... wat maakt het uit,
    iedereen heeft ten slotte een eigen stijl :razz:
    dus eh,... pruts ook maar wat rond totdat je je stijl heb gevonden :grin:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top